NASA traži pomoć od Muska: Traže da se SpaceX letjelicom hitno vrate astronauti koji su izloženi životnoj opasnosti

Prije tri sedmice iz ruske svemirske letjelice Soyuz MS-22 došlo je do curenja dok je bila pričvršćena za Međunarodnu svemirsku postaju (ISS). Neposredno nakon toga, svemirska šetnja je morala biti otkazana, ali je ozbiljnija zabrinutost postala jasna kako je vrijeme prolazilo. Kako će se dva kozmonauta i jedan astronaut koji su njime dospjeli u svemir vratiti?

Šteta na svemirskoj letjelici, koju je vjerojatno uzrokovao mikrometeorit, još se procjenjuje. Curenje je oslobodilo rashladnu tekućinu iz svemirske letjelice pa postoji zabrinutost da ona možda neće biti prikladna za ponovni ulazak. Dok timovi Roscosmosa i NASA-e nastavljaju s analizom, razmatraju se više opcija.

Ruska svemirska agencija iznijela je mogući plan B: slanje kući Eplty One i pomicanje lansiranja novog Sojuza do februara kako bi ga mogli koristiti Sergej Prokopejev i Dmitri Petelin, a astronaut Frank Rubio trebao bi se vratiti u travnju.

NASA je sada otkrila da je kontaktirala SpaceX kako bi razgovarali o opcijama hitnog povratka osoblja na svemirskoj letjelici Crew Dragon, samo kako bi im bile dostupne sve mogućnosti.

“S integriranim posadama na međusobnim svemirskim letjelicama, NASA i Roscosmos zajednički rade na svim odlukama koje se odnose na sigurnost posade, uključujući prijevoz posade. NASA i Roscosmos nastavljaju provoditi razne inženjerske preglede i konzultiraju se s drugim međunarodnim partnerima o metodama za sigurno vraćanje posade Soyuza kući za normalne i nepredviđene scenarije. Konačna odluka o daljem putu očekuje se u siječnju”, stoji u objavi na blogu.

“Kao dio analize, NASA je također kontaktirala SpaceX u vezi s njegovom sposobnošću da vrati dodatne članove posade na Dragon ako je potrebno u hitnim slučajevima, iako je primarni fokus na razumijevanju sposobnosti svemirske letjelice Soyuz MS-22 nakon curenja informacija. ”

Kakva god odluka bude donesena, dogodit će se u sljedećih nekoliko sedmica.