Preboljeli ste infekciju, ali se ne osjećate dobro: Simptomi dugog COVID-19 mogu trajati i 18 mjeseci

3 min. čitanja

Podaci prikupljeni iz velike studije u kojoj je učestvovalo oko 33.000 osoba u Škotskoj, čiji su rezultati na COVID-19 bili pozitivni, pokazali su da od 197 osoba, koje su imale infekciju i nakon 12 i 18 mjeseci ispunili upitnik, i dalje su imale simptome, stoji u saopćenju Nature Comunications.

Oporavak je u periodu od 12 mjeseci izostao kod 11 posto osoba, dok se 51 posto djelomično oporavio, a 39 posto ih se potpuno opravilo, prenosi aol.com.

Asimptomatična infekcija nije povezana sa dugotrajnim simptomima, ali kod 31,486 osoba sa simptomatskom infekcijom, oko polovina njih se nije oporavila u periodu od šest do 18 mjeseci.

U istraživanju je osam posto izjavilo kako se nisu oporavili, 47 posto se djelomično oporavilo, a 45 se potpuno oporavilo od bolesti.

– Naša studija je važna jer pruža razumijevanje o simptomima dugog COVID-19 u općoj populaciji, ne samo od osoba koje su morale biti hospitalizirane radi simptoma – pojasnio je voditelj studije Jill Pell sa Univerziteta Glasgow.

Dugi COVID-19 češći je kod pacijenata koji su bili hospitalizirani i koji su stariji, žena te onih sa već postojećim zdravstvenim problemima.

Najčešće se od simptoma javlja gubitak daha, bol u prsima, preskakanje srca i konfuzija te „maglica“ u mozgu.

Vakcinacija prije infekcije se pokazala kao dobra zaštita od dugotrajnih simptoma, otkrili su naučnici.

Dr. Greg Vanichkachorn, direktor odjela za COVID-19 Mayo Klinike te dr. Joan Salge Blake, nutricionistica sa Univerziteta Boston ističu važnost pravilne prehrane, koja će dobrodoći cjelokupnom zdravlju.

Ono što je po njima najbolji odabir je Mediteranska prehrana koja sadrži maslinovo ulje, povrće, voće, orašaste plodove i cjelovite žitarice.

Dodaju i kako to ne znači da morate zaboraviti na meso i proteine, pa su riba i bijelo pileće meso dobar odabir.

Blake dodaje da slab unos proteina može utjecati na umor, a to je jedna od stvari koju ne želite jer će vam COVID-19 ionako dati umor, pa biste svakako trebali paziti da unosite dovoljno namirnica koje sadrže proteine.

Masna riba poput tune ili lososa dobar su izvor omega 3 masnoća koje će poboljšati kardiovaskularno zdravlje.

No fokus bi trebao biti na superprehrani, a ne na supernamirnicama. Supernamirnice su one puno antioksidansa, vlakana i masnih kiselina, a sve su jako dobre za zdravlje.

Vanichkachorn ističe kako svaki pacijent mora piti puno vode.

– Pacijenti koji se bore sa simptoma dugog COVID-19 često puno više spavaju i tako gube nutrijente, a posebno tekućinu – dodaje te pojašnjava kako i sama dehidracija uzrokuje neugodne simptome, pa biste uvijek pokraj sebe trebali imati flašu vode.

Kaže i ako vam je obična voda dosadna možete joj dodati i voće ili povrće kako bi obogatili okus.


Podijeli ovaj članak