Analiza: Raste broj prijava građana koje se odnose na prevare putem online platforme za prodaju “OLX”

3 min. čitanja

U okviru praćenja i analize aktuelnih sigurnosnih kretanja na području Tuzlanskog kantona, kao jedna od specifičnih tendencija ističe se rastući broj prijava građana koje se odnose na prevare putem online platforme za prodaju “OLX”. S tim u vezi, građanima koji prodaju robu putem navedene platforme, javljaju se prevaranti koji nakon što ostvare kontakt, putem kontakt forme na OLX platformi, predstavljajući se kao potencijalni kupci nastavljaju komunikaciju sa prodavcem putem drugih aplikacija za komunikaciju “Viber”, WhatsApp” i sl., nakon čega šalju link sa uputstvom o načinu uplate novca i slanja artikla koji se prodaje.

Kako je saopćeno iz MUP-a TK, nakon što žrtva prevare otvori link, učita se stranica koja je po izgledu slična stranici “OLX”, “BH Pošta” ili stranica koja podsjeća na neku kurirsku dostavnu stranicu, čime se prodavac dovede u zabludu misleći da se radi o pravoj stranici. Nadalje, po uputama prevaranta, od prodavca se na toj lažnoj stranici traži unos svih podatka kao što su: ime i prezime, broj bankovne kartice i CVC broj, kao i druge podatke potrebne da “kupac” realizuje prevaru. Nakon što žrtva unese tražene podatke, od nje se zahtijeva da potvrdi ponuđenu opciju o završenoj kupovini, pa čak i da potvrdi kupovinu putem koda koji se pošalje na mobilni telefon.

Prevaru je moguće prepoznati po tome što se “kupci” javljaju izvan platforme OLX, uglavnom putem aplikacije Viber ili WhatsApp, tekstovi pisanih poruka su uglavnom loše prevedeni; šalju linkove koji ne sadrže domenu OLX.ba, a koji vode na sasvim drugu stranicu i nikada se ne javljaju na pozive uglavnom pod izgovorom da su zauzeti poslom, niti pregovaraju o cijeni ili kupovini artikla.

Građani se mogu zaštititi od prevare na način da nikada ne komuniciraju izvan platforme OLX, niti s korisnicima koji nisu potvrdili profil na stranici OLX.ba, da ne otvaraju linkove koje šalju potencijalni kupci, ne daju nikad lične podatke kao što su e-mail, brojevi osobnih dokumenata, matični brojevi, a naročito broj bankovne kartice, CVC – CVV kod sa poleđine bankovne kartice, kao i datum važenja bankovne kartice.

Za uplatu na transakcijski račun je dovoljno ostaviti broj bankovnog računa, a plaćanje robe tražiti da se izvrši pouzećem prilikom dostave i/ili ličnog preuzimanja.

Podijeli ovaj članak