Rekordna potraga za poslovima u Hrvatskoj: Ovo su najtra┼żenija zanimanja

3 min. ─Źitanja

Indeks slobodnih radnih mjesta u Hrvatskoj za 2022. pokazuje da je potra┼żnja za radom u odnosu na 2021. porasla za ─Źak 26 posto, dok je u odnosu na pretkriznu 2019. ukupan broj internetskih oglasa bio vi┼íi za 32.3 posto, ┼íto upu─çuje na to da je potra┼żnja na hrvatskom tr┼żi┼ítu rada na povijesno najvi┼íim razinama, objavio je Ekonomski institut, Zagreb.

Kako je istaknuto u objavi na internetskoj stranici EIZ-a, kao i ranijih godina, najve─çi doprinos godi┼ínjem rastu potra┼żnje imali su oglasi u kojima se tra┼że radnici ni┼żih kvalifikacija te oni sa srednjom stru─Źnom spremom, dok je potra┼żnja za zaposlenicima s visokom stru─Źnom spremom doprinijela sa svega 2.4 postotna boda rastu ukupnog broja oglasa, koji je iznosio 12.1 posto.

Me─Ĺu pet najtra┼żenijih zanimanja bili su prodava─Źi, konobari, kuhari, skladi┼ítari i knjigovo─Ĺe, pi┼íe Hina.

Pritom, najve─çi doprinos ukupnom godi┼ínjem rastu potra┼żnje za radom zabilje┼żili su oglasi u kojima se tra┼że prodava─Źi, skladi┼ítari, knjigovo─Ĺe, konobari, hotelijeri/ugostitelji i referenti, dok su se me─Ĺu vrlo rijetkim negativnim doprinosima prona┼íli programeri, gra─Ĺevinski radnici, stolari i zidari, naveli su iz EIZ-a.

Ve─çi broj ugovora na odre─Ĺeno

U 2022. godini zabilje┼żeno je i ve─çe pove─çanje broja ugovora na odre─Ĺeno u odnosu na ugovore na neodre─Ĺeno, ┼íto je dovelo do toga da je udio ugovora na odre─Ĺeno u godinu dana ostao gotovo nepromijenjen, s 46.2 smanjio se na 46.1 posto svih oglasa, ali je broj oglasa s ugovorima na neodre─Ĺeno zabilje┼żio smanjenje udjela na 43.7 posto ukupnih oglasa u usporedbi s 44 posto u 2021. godini, zamijetili su analiti─Źari EIZ-a.

OVI ÔÇô Online Vacancy Indeks, mjese─Źni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pru┼żanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potra┼żnje za radom.

OVI indeks izra─Ĺuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa ─Źiji rokovi prijave zavr┼íavaju u mjesecu za koji se indeks izra─Źunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izra┼żava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

Podijeli ovaj ─Źlanak