Za sve vas koje obožavate štikle imamo pomalo tužnu vijest – polako se povlače sa trona, a stručnjaci su objasnili i kako se to desilo.
Dok su nekada bile simbol elegancije, ženstvenosti i sofisticiranosti, ali i put do samopouzdanja, nakon pandemije koronavirusa njihova prodaja je drastično opala i zamijenila ih je udobnija obuća.
“Visoke štikle mijenjaju držanje tijela i stvaraju stil hodanja koji može uticati na način na koji se pojedinci ponašaju. Podstiču bolje držanje, povećavaju privlačnost kod suprotnog pola i izdazivaju divljenje. To može da doprinese osjećanju samopouzdanja i osjećanju da ste cijenjeni, glamurozni, profesionalni i primjećeni”, izjavila je za CNN doktorka Karolin Mer, psiholog i modna poslovna savetnica.
Za vrijeme udarnog talasa pandemije koronavirusa, prodaja štikli pala je za čak 65 odsto. Rad na daljinu bio je zastupljeniji, velikih događaja i elegantnih prilika nije bilo, druženje je postalo ređe, pa je povećana tražnja za udobnijom obućom, a granice između poslovne odeće i odjeće za slobodno vrijeme skoro da više i nema. Zavladao je trend sportske zabave, a mnogi od nas su dali šansu udobnosti i praktičnosti nauštrb elegancije, piše 24sata.hr.
Zanimljivo je da se i nakon pandemije popularnost visokih štikli nije vratila. Bar ne u onoj mjeri u kolikoj su ih žene ranije kupovale. Prioritet je ostao na udobnoj obući, pa je nastala velika tražnja za nižim i stabilnijim petama, među kojima su i platforme.
Iako se polako opraštamo od visokih štikli, nije isključeno da će se vratiti u modu, kao i brojni trendovi koji nas s vremena na vreme zapljusnu. Dok nagađamo šta će se desiti, one ipak ostaju najpopularniji izbor za venčanja i glamurozna dešavanja.
Na kraju, zaključak je da se na stil više ne gleda kao ranije, odnosno da to kako ste obučeni više nije bitan pokazatelj ženstvenosti. Nosite ono u čemu se osjećate prijatno, nema razloga da ne zračite ženstvenošću i u sportskoj odjeći.