Direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla Dževad Halilčević potvrdio je za Oslobođenje da su sva tri aerodroma – Tuzla, Mostar i Banja Luka – uputila zahtjev Direkciji za civilno zrakoplovstvo kojim su zatražila da se van snage stavi odluka o naplaćivanju naknade od tri KM po putniku.
Zemlje u okruženju
– Inicijativa je jasna prema nadležnim institucijama, da se odluka u cijelosti stavi van snage, s obzirom na to da ova tri aerodroma svoju poslovnu orijentaciju u većini planiraju na niskobudžetnim aviokompanijama. Međunarodni aerodrom Tuzla je očigledno urnek za mnogo šta kad je to u pitanju. Rayanair je suspendovao letove od 1. juna, što je najavljeno krajem marta zbog te naknade od tri KM koju su obavezni da plaćaju po odlaznom putniku Direkciji za civilno zrakoplovstvo. Mi već trpimo štetu. Ni Wizz Air nije baš sretan da plaća te tri KM, posebno kad imamo u vidu da su sve zemlje u okruženju stvorile naviku kod aviokompanija da raspisuju javne pozive za davanje subvencija za niskobudžetne aviokompanije, kaže Halilčević.
Pri tome ističe da su zbog svih dešavanja ponovo razgovarali s predstavnicima aviokompanije Rayanaira, koji su potcrtali da je uslov svih uslova da se tri KM stave van snage da bi ponovo pristupili operiranju sa aerodroma.
– Iz Direkcije često kažu: mi se finansiramo tako. To nije istina, jer se oni finansiraju iz budžeta. I sad kad ne leti nijedan putnik, zamislite najgori scenarij, oni će svejedno postojati i imat će plate. Samo su uskraćeni putnici da lete i aerodromi da rade u punom kapacitetu, naglašava naš sagovornik.
U Direkciji, pak, ne gledaju blagonaklono na ukidanje naknade.
– Naravno da nisu za to. No, mi nemamo vremena za preispitivanje i tražimo način da ovo prevaziđemo u interesu putnika, aerodroma i cijele privrede. Tražit ćemo aviokompanije da to prevaziđemo, s obzirom na to da imamo dokazan putnički potencijal. Imamo najbrojniju dijasporu u državi i svi traže način da putuju avionom, kaže Halilčević.
Osim ovih, na nedavno održanoj sjednici Doma naroda Parlamenta FBiH govorilo se i o drugim problemima na aerodromu. Delegatkinja Sanela Klarić (Naša stranka) kaže da je i sama imala neprijatno iskustvo.
– Želim da Međunarodni aerodrom Tuzla ima bolji servis. Važno je da imamo letove prema gradovima gdje živi naša dijaspora. Ono što se dešava na aerodromu je nehumano, jer je na 40 stepeni klima isključena i radi samo u Duty free shopu. Pomjeraju termine za polijetanje i niko ne kaže šta se dešava. Ta uprava nije osposobljena da vodi takav aerodrom. Ljudi koji dolaze ne znaju za turističke destinacije u TK-u i u BiH. Meni su rekli da trebam biti sposobna da nađem smještaj u Tuzli, a ne da mi ga oni nađu, rekla je ona.
Vraćanje novca
Osvrćući se na izrečene kritike, Halilčević kaže da svako ima pravo da iznosi lične ocjene, ali da radnici moraju biti ljubazni, naglašavajući da ne mogu ništa rješavati mimo odluka aviokompanije.
– Wizz Air je godinama unazad imao potpisan ugovor s nekim hotelima u slučaju otkazivanja leta. Kad ne žele da vrate novac, putnicima ponude spavanje, ali su se mnogi bunili i često govorili: neću tamo, hoću ovamo. Onda moraju naći autobus… Nijedan aerodrom nema u svakom trenutku neograničen broj zaposlenika. Imate 360 putnika kojim je otkazan let i svi oni hoće da se istovremeno riješe njihovi problemi, rekao je.