“Konzum” i “Mercator”, “Bingo”, “Best”, “Mlinpek žitar”, “Meggle” i “Amko komerc”, iskazali dobru volju za akciju „zamrzavanja“ cijena te da će uskoro biti tačno poznato koja su to 34 artikla
Trgovački lanci u Federaciji BiH će, prema receptu sličnom kao u okruženju, „zaključati“ cijene 34 proizvoda iz osnovne potrošačke korpe. Dogovoreno je to na nedavnom sastanku s predstavnicima trgovačkih lanaca i Udruženja poslodavaca FBiH održanom u Federalnom ministarstvu trgovine.
Iako nije poznato o kojim se artiklima radi, budući da je trenutno riječ o radnoj verziji grupe proizvoda, ipak, prema prvim informacijama, ”zaključavanjem” cijena bile bi pokrivene kategorije koje se odnose na hranu, a među kojima su pekarski i mliječni proizvodi, mesne prerađevine, sirevi, svježe meso, poput dijelova junetine i piletine, kao i pojedini smrznuti proizvodi.
Istaknute oznake
Među tim proizvodima su i određene higijenske i kozmetičke potrepštine, kao i sredstva za čišćenje.Svi artikli bi trebali imati vidno istaknute oznake o ”zaključanim” cijenama, a kao svojevrsna uvertira u tu akciju je jučerašnja odluka Vlade FBiH kojom je proširen spisak proizvoda s devet na 15 kojima će biti ograničena marža. Marže se kreću u rasponu u veleprodaji pet posto te maksimalno osam posto za prehrambene proizvode u maloprodaji.
Upravo je s predstavnicima trgovačkih lanaca dogovoreno da se oni dobrovoljno, kako nam je to rekao federalni ministar Amir Hasičević, opredijele za grupu od 34 artikla kojima će „zaključati“ cijene na period koji bude dogovoren, i to, kako je naveo, bez obzira na eventualni porast nabavne cijene na tržištu.
– Novom odlukom kojom su ograničene cijene 15 artikala trgovački lanci će sami odabrati koliko će sniziti određenu vrstu nekog proizvoda iz ove grupe, s obzirom na to da mi zakonski ne smijemo favorizirati marku. Ako je, naprimjer, cijena određene vrste mlijeka bila 2,20 KM, a odredi se cijena na 1,80 KM, onda se ta cijena “zaključava” – rekao je Hasičević za Dnevni avaz.
Drugi resori
Istakao je da su svi predstavnici trgovačkih kompanija, a to su “Konzum” i “Mercator”, “Bingo”, “Best”, “Mlinpek žitar”, “Meggle” i “Amko komerc”, iskazali dobru volju za akciju „zamrzavanja“ cijena te da će uskoro biti tačno poznato koja su to 34 artikla.Marin Bago iz Udruženja za unapređenje kvalitete življenja „Futura“ pozdravio je odluku Vlade FBiH te predstojeću akciju „zamrzavanja cijena“. Međutim, kako je upozorio, to moraju pratiti i svi drugi resori, i to po vertikali vlasti.
– Ako poskupljuje voda, komunalne usluge, registracija i slično, onda će potrošačka korpa i dalje rasti. Te mjere ne smiju ostati usamljene. Jer bez intervencije drugih resora, poskupljenje ide dalje – poručio je Bago.
15 artikala
Među 15 artikala na koje su ograničene marže su: pšenično brašno tip 500, pet i 25 kilograma, hljeb polubijeli pšenični 100 posto od 400 i više grama, jestivo suncokretovo ulje od litar, so od kilogram, šećer kristal bijeli od kilogram, makaroni od 400 grama, riža dugo zrno od 800 grama, litar UHT kravlje mlijeko od 2,8 posto mliječne masti, pakovanje bez čepa, kao i jogurt od litar 2,8 posto mliječne masti. Među proizvodima obuhvaćenim ovom odlukom su i biljni margarin od 250 grama, svježa konzumna jaja M klase, 30 komada, zatim svježe cijelo pile u kesi od kilogram, svježa juneća rebra s kostima, kilogram, deterdžent za veš u prahu od tri kilograma, i deterdžent za suđe tečni od litar.