Projekat je iniciralo Federalno ministarstvo trgovine sa Udruženjem poslodavaca FBiH, udruženjima potrošača i Sindikatom trgovin
U FBiH danas počinje akcija “Zaključavamo cijene” te će biti “zaključane”cijene 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda u velikim trgovačkim lancima koji su odlučili da se pokažu društveno odgovornim kroz učešće u toj kampanji.
Vlada FBiH je na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine 12. decembra usvojila informaciju o pokretanju Projekta „Zaključavamo cijene“ u trajanju od 15. decembra 2023. do 15. marta 2024. godine.
Novi modalitet
Projekat je iniciralo Federalno ministarstvo trgovine sa Udruženjem poslodavaca FBiH, udruženjima potrošača i Sindikatom trgovine.
Nadležnim kantonalnim organima u FBiH je preporučeno da u periodu trajanja tog projekta stave van snage kantonalne odluke o mjerama neposredne kontrole cijena koje se odnose na životne namirnice, iz Zakona o kontroli cijena.Projekt „Zaključavamo cijene“, po riječima federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića , predstavlja novi modalitet saradnje i dijaloga između trgovaca, domaćih proizvođača i distributera, udruženja potrošača, poslodavaca, sindikata i Federalnog ministarstva, te je strateški zaokret u kreiranju boljeg poslovnog ambijenta u kojem su zaštićeni interesi i potrošača i trgovaca. Dodao je da je sve bazirano na zajedničkom dogovoru.
– Ovaj tim, sačinjen od svih relevantnih predstavnika, može odgovoriti na bilo kakve buduće krizne situacije – zaključio je.
Pomoćnica federalnog ministra trgovine Merima Maslo kazala je da je projekt “Zaključavamo cijene” produkt evaluacije odluka o mjerama neposredne kontrole određenih proizvoda od interesa za Federaciju, jer je Vlada FBiH u septembru donijela odluku o mjerama za 15 proizvoda, čime su bile propisane marže u trgovini.
Projekt obuhvata 40 proizvoda
Na sastancima radne grupe, koju je oformio ministar, dodala je, razgovaralo se o efektima te odluke, nakon čega je osmišljen projekt u okviru kojeg će trgovci dobrovoljno učestvovati, jednako kao i proizvođači i dobavljači.
Time je animiran, kazala je, čitav spektar pravnih i fizičkih osoba koje su bitni akteri u trgovini.
– Projekt obuhvata 40 proizvoda, od kojih su 12 higijenski proizvodi. Osmišljen je i protokol o načinu provedbe projekta, kao i javni poziv trgovcima za dobrovoljno učešće u projektu – pojasnila je.
Maslo je istakla da je prvi korak potpisivanje protokola koji sadrži prava i obaveze za trgovce,a koji zajedno sa spiskom proizvoda trebaju dostaviti Ministarstvu.– Spisak proizvoda treba da sadrži 40 artikala raznih brendova i cijena koje se naredna tri mjeseca ne smije mijenjati – kazala je.
Naglasila je da je data mogućnost i malim prodavnicama da mogu učestvovati u projektu, snižavanjem 20 proizvoda.
Maslo je dodala da trgovci, nakon provedene procedure, dobivaju na korištenje logo koji stavljaju na te proizvode, te da je potrebno da naznače odabrane proizvode, kao i da na vidnom mjestu zalijepe plakat s odabranim proizvodima.
Ograničavanje marži bez rezultata
– Do sada se javilo oko 20 velikih trgovinskih lanaca za učešće u projektu – zaključila je Maslo.
Predsjednik Udruženja poslodavaca FBiH Adnan Smailbegović tvrdi da je projekt rezultat jako dobre saradnje Ministarstva trgovine i Udruženja poslodavaca.
– Vidjeli smo da ograničavanje marži ne daje dovoljno dobre rezultate i pokušali smo osmisliti projekt koji će dati značajno bolje – kazao je.Tvrdi da su kompanije pokazale veliku društvenu odgovornost, te da će se finansijski efekt ustanoviti tek nakon tri mjeseca.