Kako da budete uvjerljiviji: Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom koriste ovih 5 jednostavnih riječi

5 min. čitanja

Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom imaju na umu pet jednostavnih riječi kada se nadaju da će nekoga uvjeriti u nešto, jer sjećanje na njih vodi njihovo verbalno ponašanje.

Sve će imati više smisla ako jednostavno navedemo riječi i objasnimo šta bi trebalo da simboliziraju, jednu po jednu.

One su aliterativne: predgovor, određivanje prioriteta, pauziranje, ljubaznost i fraziranje, piše inc.com. Evo zašto su bitne:

1. Predgovor

Emocionalno inteligentni ljudi postaju uvjerljiviji koristeći pametan predgovor svemu što imaju za reći.

Ako želite nekoga uvjeriti u bilo šta — da treba da kupi vaš proizvod, ili izaći s vama na sastanak, ili da se pridruži vašoj strani žirija i glasa da nije kriv — često je najbolje da počnete tako da budete budni ispred šta ćete sljedeće reći.

Ponekad možete biti veoma direktni: “Potrebno mi je da pokažete više interesovanja na poslu ili se bojim da ćete rizikovati da izgubite posao. Evo zašto…”

Ali ponekad želite da budete suptilniji:

“Imam ideju koju bih vas zamolio da razmislite.”

“Primijetio sam nešto o tvom nastupu danas. Smeta li ti ako dam neki savjet?”

“Želim da vam ispričam priču; nadam se da će vam biti zanimljiva – možda čak i poučna.”

Siguran sam da možete cijeniti razlike. Poenta je u tome da signalizirate drugoj osobi u razgovoru da biste željeli da obrati pažnju na ono što slijedi, ali također radite na tome da signalizirate da je ono što imate da kažete i korisno i neprijeteće.

2. Određivanje prioriteta

Emocionalno inteligentni ljudi postaju uvjerljiviji organizirajući svoje argumente tako da se njihove najvažnije tačke ne izgube.

Stara izreka kaže da ako ne znaš kuda ideš, svaki put će te tamo odvesti. Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom u osnovi pokušavaju učiniti suprotno od toga.

Ukratko (a, “kratko” je obično dobra stvar u ovom kontekstu), ako ne možete brzo da objasnite stubove bilo koje pozicije koju želite da zastupate, verovatno niste dovoljno dobro razmislili o tome. A najlakši i najiskušaniji i najistinitiji metod za određivanje prioriteta je vjerovatno korištenje Pravila 3.

Navikli smo da stvari posmatramo u grupama od po tri: sve, od hrišćanskog Trojstva, preko dečijih priča poput „Tri praseta“, do tri citata u prethodnom delu ovog članka.

Ponekad ćete željeti da objavite mapu puta vaše rasprave osobi sa kojom razgovarate; ponekad nećeš. Ali uvijek ćete željeti da to bude zacrtano u svojoj glavi, tako da zadovoljite emocionalnu želju druge osobe za konverzacijskom geometrijom.

3. Pauziranje

Emocionalno inteligentni ljudi postaju uvjerljiviji koristeći pauze u razgovoru kao alat za pokretanje željenih odgovora.

Prije deset godina, holandska psihologinja po imenu Namkje Koudenburg sa Univerziteta Groningen napisala je o eksperimentu koji je uradila u kojem je izračunala šta se dešava kada ljudi zastanu oko četiri sekunde u svojim razgovorima.

Ukratko, to je tačka u kojoj ljudi počinju osjećati emocionalne reakcije uključujući, ponekad, strah i anksioznost. Tako ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom nauče da iskoriste to znanje.

Želite ponuditi olakšanje i udobnost? Pauzirajte dvije sekunde ili manje u svojoj raspravi.

Želite li povećati mogućnost da će se druga osoba osjećati prisiljenijim da odgovori ili se uključi u ono što imate da kažete — možda ponekad čak i pristane? Imajte disciplinu da sačekate čak četiri pune sekunde nakon što postignete poen.

4. Učtivost

Emocionalno inteligentni ljudi su zadani prema uljudnosti i koriste je kako bi izbjegli stvaranje otpora tamo gdje ona ne mora postojati.

Još jedan primjer: prije nekoliko godina istraživači su objavili studiju u MIS Quarterly koja pokazuje da čak i kada je sadržaj odgovora identičan, ljudi bolje reagiraju na odgovore koji su također bili ljubazni.

Poenta je da svi imamo te emocionalne reakcije; emocionalno inteligentni ljudi razumiju da biste trebali biti nepristojni samo kada imate dobar, strateški razlog za to. Ali podrazumijevana je ljubaznost.

5. Izraz

Emocionalno inteligentni ljudi teže određenim frazama koje su smislili kako slučajno ne bi izazvali neželjene emocije.

Zaista, ovo je najjednostavnija navika — simbolizirana jednom riječju. Unaprijed razmislite o frazama koje planirate koristiti u različitim tačkama razgovora.

Ponekad – ne uvijek, ali ponekad – ako se čini da ne možete pobijediti, možda bi bilo bolje da se uvjerite da se igra zapravo nije završila.

Podijeli ovaj članak