FBI agent otkrio kako “pročitati” ljude u razgovoru: Ako radite ove tri stvari…

2 min. čitanja

Polina Marinova Pompliano je provodila šest godina proučavajući navike i način razmišljanja nekih od najmoćnijih i najuspješnijih osoba na svijetu. Njen cilj je bio naučiti kako oni razmišljaju. U svojoj najnovijoj knjizi, Skriveni genij, ističe jednu osobu posebno – Chrisa Vossa.

Ključna vještina koju je Voss usavršio tokom svojih 24 godina rada kao vodeći međunarodni pregovarač u FBI-u bila je emocionalna inteligencija. Prema Vossu, ključ je u tome da znate kako slušati i čitati ljude.

Primjer iz 1993. godine, dvojica muškaraca su uzela tri zaposlenika kao taoce u banci Chase Manhattan u Brooklynu, New York. Voss je bio zadužen za pregovore i komunicirao je s jednim od pljačkaša putem telefona. Kako bi riješio ovu situaciju, primijenio je tri tehnike koje ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom koriste prilikom komunikacije s drugima.

Koristite umirujući ton glasa

Tokom tih pregovora 1993. godine, Voss je koristio smireni, umirujući ton glasa. Ovaj način govora pokreće neurokemijsku reakciju koja umiruje mozak sugovornika.

– Kada govorite tiho i umirujućim tonom, to može imati umirujući učinak i na vas samog, objasnio je Voss u intervjuu 2018. godine.

Ponavljajte izjave kao pitanja

Zrcaljenje je učinkovita tehnika za izgradnju povjerenja i prikupljanje informacija. Ponovite ključne riječi koje je sugovornik upotrijebio u svojoj zadnjoj izjavi. Na primjer, ako pljačkaš kaže: “Imam jako težak dan jer sam pod stresom”, vi biste mogli ponoviti: “Pod stresom si, zar ne?”

Identificirajte emocije druge osobe

Voss je potom rekao pljačkašu: “Nije tvoja krivica, zar ne?” i “Osjećaš se loše zbog svega ovoga, zar ne?” Ta pitanja sugeriraju da je pljačkaš zapravo upao u lošu situaciju.

Voss ističe važnost prepoznavanja emocija sugovornika. Njegove pregovaračke tehnike mogu se primijeniti u svim životnim situacijama. Ako uspijete razviti vještinu slušanja, možete koristiti svoju emocionalnu inteligenciju za uspješno rješavanje sukoba s kolegom, supružnikom ili adolescentom.

Podijeli ovaj članak