FBI agent otkrio kako “pro─Źitati” ljude u razgovoru: Ako radite ove tri stvari…

2 min. ─Źitanja

Polina Marinova Pompliano je provodila ┼íest godina prou─Źavaju─çi navike i na─Źin razmi┼íljanja nekih od najmo─çnijih i najuspje┼ínijih osoba na svijetu. Njen cilj je bio nau─Źiti kako oni razmi┼íljaju. U svojoj najnovijoj knjizi, Skriveni genij, isti─Źe jednu osobu posebno – Chrisa Vossa.

Klju─Źna vje┼ítina koju je Voss usavr┼íio tokom svojih 24 godina rada kao vode─çi me─Ĺunarodni pregovara─Ź u FBI-u bila je emocionalna inteligencija. Prema Vossu, klju─Ź je u tome da znate kako slu┼íati i ─Źitati ljude.

Primjer iz 1993. godine, dvojica mu┼íkaraca su uzela tri zaposlenika kao taoce u banci Chase Manhattan u Brooklynu, New York. Voss je bio zadu┼żen za pregovore i komunicirao je s jednim od plja─Źka┼ía putem telefona. Kako bi rije┼íio ovu situaciju, primijenio je tri tehnike koje ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom koriste prilikom komunikacije s drugima.

Koristite umiruju─çi ton glasa

Tokom tih pregovora 1993. godine, Voss je koristio smireni, umiruju─çi ton glasa. Ovaj na─Źin govora pokre─çe neurokemijsku reakciju koja umiruje mozak sugovornika.

– Kada govorite tiho i umiruju─çim tonom, to mo┼że imati umiruju─çi u─Źinak i na vas samog, objasnio je Voss u intervjuu 2018. godine.

Ponavljajte izjave kao pitanja

Zrcaljenje je u─Źinkovita tehnika za izgradnju povjerenja i prikupljanje informacija. Ponovite klju─Źne rije─Źi koje je sugovornik upotrijebio u svojoj zadnjoj izjavi. Na primjer, ako plja─Źka┼í ka┼że: “Imam jako te┼żak dan jer sam pod stresom”, vi biste mogli ponoviti: “Pod stresom si, zar ne?”

Identificirajte emocije druge osobe

Voss je potom rekao plja─Źka┼íu: “Nije tvoja krivica, zar ne?” i “Osje─ça┼í se lo┼íe zbog svega ovoga, zar ne?” Ta pitanja sugeriraju da je plja─Źka┼í zapravo upao u lo┼íu situaciju.

Voss isti─Źe va┼żnost prepoznavanja emocija sugovornika. Njegove pregovara─Źke tehnike mogu se primijeniti u svim ┼żivotnim situacijama. Ako uspijete razviti vje┼ítinu slu┼íanja, mo┼żete koristiti svoju emocionalnu inteligenciju za uspje┼íno rje┼íavanje sukoba s kolegom, supru┼żnikom ili adolescentom.

Podijeli ovaj ─Źlanak