Današnji dan možemo označiti kao iskorak u razvoju savremenog sistema obrazovanja na području Unsko-sanskog kantona. Nakon nekoliko godina pripreme i pokušaja usvajanja ovog Zakona, danas je konačno ugledao svjetlo dana. Možemo ovo označiti kao historijski bitan trenutak za obrazovni sistem našeg kantona, budući da je zamijenio Zakon koji je donešen davne 2004. godine.
Nakon iscrpne rasprave u skupštinskim klupama, ministar Edvin Alijanović je odgovorio na nekoliko upućenih inicijativa i prijedloga za izmjene i dopune, koji će detaljnije biti uređeni i definisani podzakonskim aktima.
„Ovaj Zakon predstavlja početak jedne sveobuhvatne reforme u sektoru osnovnog obrazovanja. Njime smo definisali neke od ključnih promjena u procesu obrazovanja koje se tiču nastavnog procesa, predmetnih kurikuluma, statusa i položaja prosvjetnihradnika, stručnih saradnika, formiranje kriznih timova, angažmana i uloge psihologa, izučavanja historijskih činjenica iz perioda od ’92-‘95, na osnovu presuda međunarodnih sudova, upotrebe informacionih tehnologija u nastavnom procesu, povećanje stepena brige o djeci i njihovom psiho-fizičkom rastu i razvoju itd. Posebno je važno istaknuti da će kurikularnom reformom, koja je trenutno u završnoj fazi, doći do primjene učenja baziranog na ishodima, što je svakako jedan od evropskih standarda u obrazovanju, koji smo nastojali dostići. Moram još istaknuti i podršku tekstu ovog Zakona koju su pružile mnoge međunarodne organizacije, posebno OSCE, označavajući novine u Zakonu kao važan element modernog obrazovanja po evropskim mjerilima“, istaknuo je ministar Alijanović.
Uz tim ljudi u nadležnom resornom Ministarstvu, koji su radili na pripremi ovog Zakona, kao i ostale zainteresirane strane (Sindikat, prosvjetni radnici, roditelji, eksperti) ministar Alijanović se zahvalio i svojim prethodnicima, za čijeg mandata su inicirane izmjene, koje na žalost do danas nisu imale podršku većine u Skupštini USK.