Usaglašavanje stavova oko strateških projekata za Krajinu, na čijoj realizaciji će se insistirati kod viših nivoa vlasti u narednom periodu, te saradnja na realizaciji projekata koji doprinose razvoju i boljim uvjetima života u ovom dijelu BiH, teme su koje su dominirale na sastanku gradonačelnika Elvedina Sedića, Nermina Ogreševića i Armina Halitovića.
– Mnogo je projekata na kojima zajedno možemo raditi, ali je vrlo bitno da smo usaglasili koji su to projekti prioriteti za razvoj cjelokupnog Unsko-sanskog kantona. Praktično je nemoguće razdvojiti razvoj naše tri lokalne zajednice, jer smo geografski, administrativno, privredno i na svaki drugi način povezani, zbog čega je zajednički napredak naš ultimativni cilj. S druge strane, smatram da nemamo vremena za bilo kakvo čekanje i da u punom kapacitetu upravo sada možemo napraviti snažne iskorake i vrhunske rezultate, rekao je gradonačelnik Cazina Nermin Ogrešević.
Izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša, magistralne ceste Bihać – Bosanska Krupa preko Srbljanskog platoa, izgradnja aerodroma u Bihaću, iskorištavanje termalnih voda u Gati i snažnija podrška Nacionalnom parku “Una”, te bolja prohodnost graničnih prelaza sa RH, istaknuti su kao prioritetni projekti koji imaju izuzetan značaj kada je u pitanju stvaranje pretpostavki za snažniji razvoj ovog dijela Bosne i Hercegovine. Trojica gradonačelnika istakli su također važnost razvoja i ostalih lokalnih zajednica sa područja USK, kao i njihovu opredjeljenost da zajedno sa načelnicima Bužima, Bos. Petrovca, S. Mosta i Ključa zajedno rade na tome.
– Kroz historiju su se u Krajini često donosile važne odluke i povlačili važni potezi, ali u novijoj historiji je Krajina, čini se, ostala nekako u zapećku. Zbog toga je vrlo važno da kao gradonačelnici nastupamo sa jedinstvenim stavom prema višim nivoima vlasti i jasno damo do znanja da mi u Krajini znamo tačno šta hoćemo i šta očekujemo. Svi projekti od značaja koji se ralizuju u Cazinu ili Bos. Krupi značajni su i za Bihać i obratno, rekao je gradonačelnik Bihaća Elvedin Sedić.
.
S obzirom da pobrojani strateški projekti nisu u nadležnosti lokalnih zajednica, glavna poruka sa sastanka je da čelnici ovih lokalnih zajednica, ali i drugi politički akteri, trebaju zadržati kurs i jedinstven stav sve do njihove realizacije.
– Teško se možemo oteti dojmu da nas zaobilaze skoro svi veliki projekti i investicije koje se dešavaju u našoj državi. Slobodno možemo reći da je izgradnja trake za spora vozila u Laništu kod Ključa i Dubovskom kod Bihaća, uz nekoliko kružnih tokova, najviše što je Krajina dobila u poslijeratnom periodu kada je u pitanju cestovna infrastruktura. Dok se u drugim dijelovima BiH realiziraju projekti od par stotina miliona KM, mi prema Bos. Krupi svakodnevno se vozimo cestom opasnom po život. To sigurno nije ravnomjeran razvoj BiH i tu se nešto mora drastično promijeniti, rekao je gradonačelnik Bos. Krupe Armin Halitović.
Opet Krupe nigdje!
Izgradnjom brze ceste će Krupa ostati još više zadnjacrupa na sviralu.
Magistralna cesta Krupa Bihać preko srbljanskog platoa neće se nikad izgraditi jer nisu riješeni imovinskopravni odnosi na jezeru.
Druga stvar je da pri ulazku u Čavkiće nema šanse da se izgradi magistralni put jer su kuće jedna do druge na putu koji je djelimično samo 3-4 metra širok. To se neće nikad riješiti.
A i ovaj asfalt što je postavljen do Jezera vozeći iz pravca Bihaća je djelimično toliko propao da se mora obnoviti iz temelja.
To su priče za malu djecu i ništa više.
Ta se cesta ko biva radi od 80tih godina, to je već pola vijeka.