Sukob između Rusije i NATO-a prijetio ratom: Pogledajte šta se dešavalo iznad Crnog mora

4 min. čitanja

Ruski pilot pokušao je srušiti nadzorni avion RAF-a nakon što je vjerovao da ima dozvolu za pucanje, saznaje BBC. Pilot je ispalio dvije rakete, od kojih je prva promašila, a nije se pokvarila kako se tada tvrdilo.

Rusija je tvrdila da je incident prošlog septembra uzrokovan “tehničkim kvarom”. Ministarstvo odbrane Ujedinjenog Kraljevstva (MoD) javno je prihvatilo rusko objašnjenje.

Međutim, sada su tri visoka zapadna odbrambena izvora koji znaju za incident rekli za BBC da komunikacija ruskih pilota, koju je presreo avion RAF RC-135 Rivet Joint, daje sasvim drugačiji prikaz od zvanične verzije.

Avion RAF-a letio je na izviđačkoj na misiji iznad Crnog mora u međunarodnom vazdušnom prostoru 29. septembra prošle godine kada je naišao na dva ruska borbena aviona SU-27.

Presretnuta komunikacija pokazuje da je jedan od ruskih pilota mislio da je dobio dozvolu da gađa britanski avion, nakon dvosmislene komande ruske zemaljske stanice. Međutim, drugi ruski pilot nije tako mislio. Prigovarao je i psovao svog vodnika nakon što je ovaj ispalio prvi projektil.

Spoj zakovice na britanskom avionu je napunjen senzorima za presretanje komunikacija. Posada RAF-a mogla je saslušati incident koji je mogao rezultirati njihovom vlastitom smrću.

Ministarstvo odbrane ne želi objaviti detalje tih komunikacija.

Odgovarajući na ova nova otkrića, portparol MO je rekao: “Naša namjera je uvijek bila da zaštitimo sigurnost naših operacija, izbjegnemo nepotrebnu eskalaciju i obavijestimo javnost i međunarodnu zajednicu.”

Dok su se dva ruska SU-27 približavala špijunskom avionu RAF-a, dobili su komunikaciju od kontrolora zemaljske stanice.

Jedan zapadni izvor rekao je za BBC da su riječi koje su primili značile “imate metu”.

Ovaj dvosmislen jezik jedan od ruskih pilota protumačio je kao dozvolu za pucanje.

Čini se da je zbog ovakvog jezika pokazao visok stepen neprofesionalizma od onih koji su uključeni, rekli su izvori. Nasuprot tome, NATO piloti koriste veoma precizan jezik kada traže i dobijaju dozvolu za vatru.

Ruski pilot je izbacio projektil vazduh-vazduh, koji je uspešno lansiran, ali nije uspeo da pogodi cilj, rečeno je BBC-u. Bio je to promašaj, a ne kvar.

Izvori iz odbrambenih struktura rekli su za BBC da je tada izbila svađa između dva ruska pilota. Pilot drugog SU-27 nije mislio da su dobili dozvolu da pucaju. Kažu da je opsovao svog druga, zapravo ga pitajući šta misli da radi. Ipak, prvi pilot je ipak ispustio još jednu raketu.

Rečeno je da je druga raketa jednostavno pala s krila – što sugerira da je oružje ili neispravno ili da je lansiranje prekinuto.

Tri sedmice kasnije, vlada Ujedinjenog Kraljevstva potvrdila je da se incident dogodio – nakon što je objašnjenje ruskog Ministarstva odbrane nazvalo “tehnički kvar”.

U izjavi poslanicima 20. oktobra, tadašnji ministar odbrane Ben Wallace nazvao je to “potencijalno opasnim angažmanom”.

Međutim, on je prihvatio rusko objašnjenje, rekavši: “Ne smatramo da ovaj incident predstavlja namjernu eskalaciju od Rusa, a naša analiza se slaže da je do njega došlo zbog kvara.”

Podijeli ovaj članak