NASA objavila video leta i slijetanja helikoptera Ingenuity na Marsu

Helikopter Ingenuity proizveo istorijski let na Marsu

Američka svemirska agencija NASA nedavno je objavila snimak leta i slijetanja helikoptera Ingenuity na površinu Marsa. Ovaj istorijski trenutak zabilježio je rover Perseverance, koji je bio zadužen za dokumentiranje ovog važnog testnog leta.

Atmosfera na Marsu ima tek 1 posto gustoće u odnosu na Zemljinu atmosferu, što predstavlja veliki izazov za letjelicu koja treba proizvesti uzgon. Međutim, zahvaljujući svom unikatnom dizajnu, eksperimentalni helikopter Ingenuity uspio je generisati dovoljan uzgon pomoću svojih rotora u ovim ekstremnim uvjetima. Do sada je helikopter obavio više od 50 letova, iako se prvobitno očekivalo da će izvesti samo pet.

NASA-in rover Perseverance je snimio 54. let helikoptera koji je izvršen početkom augusta ove godine. Ovaj test bio je izuzetno važan jer je slijedio nakon što je Ingenuity doživio anomaliju koja je izazvala brzo slijetanje. Snimanjem ovog leta, NASA je željela osigurati da navigacijski sistem još uvijek bez problema funkcioniše, a rezultati su bili izuzetno pozitivni.

Na snimku se jasno vidi kako helikopter uključuje svoje rotore i polijeće, te ostaje u vazduhu na visini od oko pet metara iznad površine Marsa. Nakon toga, bez ikakvih problema, uspješno se prizemljuje. Cijeli let je snimljen iz udaljenosti od 55 metara.

Uz ovaj važan podvig helikoptera Ingenuity, rover Perseverance nastavlja s istraživanjem stijena i tla na Marsu u potrazi za tragovima nekadašnjeg mikrobnog života. Ova misija, kako ističu iz NASA-e, ima za cilj astrobiologiju i proučavanje potencijalnih znakova života na Crvenoj planeti.

Mars nam pruža jedinstvenu priliku za dalje istraživanje i proširivanje našeg znanja o vanzemaljskim svjetovima. Svaki uspješan let Ingenuityja predstavlja prekretnicu u našim naporima za istraživanje svemira. S obzirom na uspjeh ovog eksperimenta, budućnost helikoptera na drugim planetima postaje sve izglednija.