Katastrofa na kinskom groblju električnih automobila: Propada 400 kompanija koje su proizvodile ova vozila

3 min. čitanja

Kako je Kina postala lider u proizvodnji električnih automobila

Zahvaljujući subvencijama države, Kina je postala svjetski lider u proizvodnji električnih automobila u roku od deset godina. Trenutno posjeduju čak 60 posto ukupne svjetske flote električnih vozila i imaju najrazvijeniju infrastrukturu za punjenje baterija. U proÅ”loj godini, Kina je proizvela oko 6 milijuna električnih vozila i hibrida, a gotovo trećina svih prodatih novih automobila u zemlji su električni automobili.

Brzi razvoj električnih automobila u Kini je rezultat poticaja i subvencija koje je država počela nuditi joÅ” 2000-ih godina. Vlasti su ponudile poticaje od 8.400 dolara po vozilu i uveli su ograničenja vožnje za benzinske automobile u nekoliko velikih gradova. Kasnije su uveli kreditni sustav koji je nagrađivao proizvođače električnih vozila i kažnjavao one koji su proizvodili automobile s visokom potroÅ”njom goriva. To je potaknulo na stotine proizvođača automobila diljem Kine, uključujući i etablirane igrače i startupe, da započnu proizvodnju električnih automobila.

Prva faza proizvodnje električnih automobila u Kini bila je masovna, ali s baterijama koje su mogle preći samo 100 kilometara s jednim punjenjem. Neki proizvođači su čak krivotvorili evidenciju kako bi dobili državne subvencije. Na primjer, proizvodili bi prazne Å”asije ili baterije koje nisu odgovarale specifikacijama. Prema službenom listu People's Daily, prevarantima je isplaćeno čak 1,3 milijarde dolara subvencija.

Međutim, vlasti su 2019. godine počele smanjivati subvencije, Å”to je dovelo do mnogih posljedica. Od 500 tvrtki koje su se bavile proizvodnjom električnih automobila, danas je preostalo samo 100. Nažalost, jedna od posljedica su groblja odbačenih električnih automobila koja se često nalaze na periferijama velikih gradova. Ova groblja sadrže modele koji su brzo zastarjeli ili su vlasniÅ”tvo propalih kompanija.

Najznačajniji primjer ovih groblja je u gradu Hangzhouu, gdje se među korovom i smećem nalazi na stotine napuÅ”tenih električnih automobila. Ovaj prizor podsjeća na vrijeme nakon kraha velikih kompanija koje su se bavile iznajmljivanjem bicikala 2018. godine, kada su deseci milijuna bicikala zavrÅ”ili u rijekama i napuÅ”tenim parkiraliÅ”tima Å”irom Kine. Ovi prizori predstavljaju sliku rasipnosti koja se javlja kada prekomjeran kapital preplavi rastuću industriju.

Osim Å”to je ekonomski problem, ova situacija također predstavlja i ekoloÅ”ki problem. Zbrinjavanje električnih vozila je izuzetno skupo, a da bi bili ekoloÅ”ki prihvatljivi, moraju se koristiti barem nekoliko godina prije odbačaja. Ovo je izazov s kojim se suočavaju ekolozi.

Kina je postala lider u proizvodnji električnih automobila, ali kako se industrija razvija, izazovi poput odlaganja starih vozila i održavanja održive proizvodnje postaju sve važniji. Treba tražiti bolja rjeÅ”enja koja će osigurati održiv rast ove industrije u budućnosti.

Podijeli ovaj članak