Kao iz horora: Novootkrivena vrsta morske zvijezde s dvadeset nogu izgleda kao čudovište iz Aliena

Dvadesetonožna antarktička jagodasta perasta zvijezda, Promachocrinus fragarius, je jedna od četiri nove vrste koje su opisane u radu koji istražuje kriptičnu raznolikost roda slobodno plivajućih krinoidea bez drške. Podsjećajući malo na stvorenja iz filmova strave koja su dobila više nogu, ovi vanzemaljski organizmi su povezani sa zvjezdastim ribicama, morskim krastavcima i drugim ehinodermama.

Antarktičke peraste zvijezde pripadaju rodu Promachocrinus i nekada su smatrane kao predstavnice jedne vrste Promachocrinus kerguelensis koja se prostire oko Antarktike. Međutim, nova istraživanja su otkrila da zapravo postoji nekoliko vrsta ovih čudnovatih malih perastih zvijezda koje plivaju kroz neke od najhladnijih morskih okruženja. Sada, koristeći analize DNK i pažljivije proučavajući kompleksnu morfologiju uzoraka prikupljenih između 2008. i 2017. godine, istraživači su otkrili iznenađujući stepen raznolikosti.

Identificirane su još sedam vrsta među proučavanim perastim zvijezdama, čime se ukupan broj vrsta u rodu povećao sa jedne na osam, pri čemu četiri od tih vrsta nikada ranije nisu bile identificirane. Od novootkrivenih vrsta, poseban primjer čudnih krinoidea je antarktička jagodasta perasta zvijezda, Promachocrinus fragarius, piše iflscience.com.

Fragaria je mali rod cvjetnica u porodici ruža, Rosaceae, koji će vam biti poznatiji kao biljke jagoda zbog sočnog voća koje proizvode. Jagodasta perasta zvijezda možda ne dijeli njihovu grimiznu boju, ali istraživači su primijetili da je njeno tijelo dovoljno slično obliku jagode da nadahne njeno ime vrste.

Sve identificirane vrste, osim P. wattsorum, pokazale su širok raspon dubine, smještajući se između 100 do 1.000 metara ispod površine. Iako se slobodno plivajući krinoide uglavnom smatraju nepomičnim životinjama koje se rijetko kreću, oni se mogu uputiti u vodu u potrazi za hranom.

Plivajući krinoidi zaista su zapanjujući prizor. Kreću se kroz vodu mašući svojim mnogobrojnim pipcima na ritmičan i hipnotički način. Zanimljivo otkriće u ovom istraživanju koje identificira morfološke razlike u uzorcima krinoidea jeste da dugogodišnje pretpostavke da svi imaju 20 pipaka nisu tačne, budući da su neki primjerci perastih zvijezda imali samo 10 pipaka.

U ovim slučajevima, razlike između vrsta bile su prilično očigledne samo na osnovu morfologije, ali druge vrste su bile zaista kriptične i zahtijevale su molekularne analize kako bi se razotkrile.

“Ažuriranje biodiverziteta zahtijeva pouzdanu identifikaciju taksona, što može biti veoma komplikovano kada su taksoni zaista kriptični”, objasnili su autori. “Ovo istraživanje sugerira da se neke vrste u rodu Promachocrinus mogu odrediti na osnovu morfologije, međutim, nejasnoće među nekim vrstama ukazuju da se sekvenciranje (minimalno COI) treba zadržati kao osnovno sredstvo ako je potrebna rezolucija na nivou vrsta.”

Studija je objavljena u časopisu Invertebrate Systematics.