Statistika jasno pokazuje da su poslovne romanse ili afere među zaposlenima česta pojava. Prema istraživanju koje je sproveo brend “Lovehoney”, čak 40 odsto ispitanika je priznalo da je imalo romantičnu vezu ili intimne odnose sa kolegom. Zanimljivo je i to da je 11 odsto ispitanika bilo u vezi kada su počinili preljubu, dok je devet odsto bilo u braku.
Seksualna terapeutkinja Džes Orajli smatra da ovi rezultati istraživanja nisu iznenađujući. Kako je objasnila, razlog za poslovne romanse leži u tome što kolege provode dosta vremena zajedno, što stvara neku vrstu bliskosti i povezanosti. Ova bliskost često prerasta u romantične emocije i seksualnu privlačnost. Takođe, Orajlijeva navodi i praktičnu stranu – zaposleni često imaju mnogo toga zajedničkog, kao što su slična godišta, interesi i životni stadijumi, pa je sasvim prirodno da se među njima javljaju romantične veze.
Ipak, seksualna terapeutkinja naglašava da je bitno razdvojiti romantičnu vezu od profesionalnih aktivnosti. Umjesto flertovanja na poslovnim sastancima ili tokom radnog vremena, preporučuje traženje drugih prilika za razgovor i povezivanje. Ako postoji obostrana simpatija, vjerovatno će biti vremena da se bolje upoznate i razgovarate izvan radnog okruženja.
Orajlijeva takođe ističe važnost prihvatanja odluke ukoliko kolega odbije sastanak. U tom slučaju, treba tu odluku mirno prihvatiti i uvažiti tuđe granice.
Poslovne romanse mogu biti složene i nositi sa sobom određene rizike, ali isto tako mogu biti i izuzetno ispunjavajuće. Ključno je pridržavati se profesionalnih pravila i postupati sa poštovanjem.