Trenutno je aktivno devet gradilišta sa gradnjom 60 kilometara koridora 5c. Predviđa se da sjeverni dio koridora bude završen do sredine 2026, da bi se moglo putovati autoputom A1 od Sarajeva do Save, a kompletna izgradnja koridora kroz Bosnu i Hercegovinu će biti završena do kraja 2028. godine.
Ekipa Oslobođenja obišla je dionicu Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionice Ponirak – Vraca i Ponirak – Vranduk i dionicu Nemila – Vranduk, od Zenice prema Žepču.
Najduži tunel
Tunel Zenica na poddionici Ponirak – Vraca sa 3,36 kilometara je trenutno najduži iskopani tunel na autocesti koridora 5c u BiH. Zahvaljujući njemu put između Zenice i Žepča biće kraći za 6,5 kilometara, a kada se urade još dvije poddionice, onda će to biti 17 kilometara.
Tunel Zenica prolazi ispod planine Vepar. Imat će devet prolaza za pješake, tri za vozila i dvije zaustavne niše
– Završavaju se glavni građevinski radovi na tunelu Zenica. U desnoj tunelskoj cijevi se radi kolovozna konstrukcija. Počelo je asfaltiranje. Lijeva tunelska cijev se priprema za izradu kolovozne konstrukcije. Hvala Bogu dosad nismo imali niti jednu težu povredu na radu niti smrtni slučaj, što je na svjetskim normama na tunelu ovakve dužine fantastičan uspjeh, kazao je Ahmed Mušija iz JP Autoceste Federacije BiH, šef projekta gradnje tunela Zenica.
Rok za završetak radova je 8. maj, ali kako je od izvođača traženo da uradi lokalne saobraćajnice, oštećene prilikom gradnje autoceste, zeničke zaobilaznice i tunela Zenica, rok će biti produžen za tri-četiri mjeseca. Mušija ističe da se vode razgovori o odgodi montaže mašinskih radova, jer susjedne dionice nisu završene, a tunel se neće pustiti u saobraćaj naredne dvije godine, kako oprema ne bi bila oštećena niti izgubila fabričku garanciju.
U prošli petak predat je na korištenje novi vodovod sa rezervoarom vrijedan 92.000 eura, koji su Autoceste FBiH uradile za naselje Banjic u zeničkoj MZ Vrace. Prilikom izgradnje tunela došlo je do dreniranja masiva planine Vepar, pa je smanjena izdašnost izvora s kojih se napajao vodovod za pomenuto naselje. ACFBiH, istakao je Mušija, kao odgovoran investitor, izgradio je novi vodovod.
Izgradnja poddionice Nemila – Vranduk, ukupne dužina 5,67 km, počela je u februaru 2022. Izvođač je turska kompanija HGG Insaat Anonim Sirketi. Rok za izgradnju je dvije godine, a do sada je urađeno deset posto predviđenog.
Šta je ugovoreno?
Poddionica Vranduk – Ponirak je dužine 5,3 kilometra. Realizovano je gotovo 80 posto planiranog. Od objekata su završena dva mosta – Vranduk 1 i Vranduk 2, ukupne dužine 780 metara, potom tri vijadukta – Crni Potok, Koprivna 1 i Koprivna 2, te tunel Vranduk (dužina lijeve 432, a desne tunelske cijevi 312 metara). Usljed nepovoljne geologije, u toku je novo projektovanje sektora 6 i 7. Konzorcij na izgradnji ove poddionice čine Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d. d. Široki Brijeg.
Ugovor za izgradnju dionice Ozimice – Medakovo je najveća investicija u posljednjih 30 godina u BiH
Prema riječima Narcise Livnjak-Borić iz JP Autoceste FBiH, 12. aprila objavljen je međunarodni tender za izgradnju posljednje dionice na sjevernom dijelu 5c Ozimice – Poprikuše dužine 12 kilometara. Procijenjena vrijednost radova iznosi 300 miliona eura.
Početkom novembra prošle godine potpisan je ugovor za izgradnju dionice Putnikovo brdo – Medakovo duge 8,5 km. Trenutno se radi na više pozicija.
Izvođač je Euro-Asfalt d. o. o. Sarajevo, a vrijednost ugovorenih radova iznosi 167,06 miliona eura sa PDV-om. Početkom marta potpisan je i ugovor za izgradnju dionice Ozimice – Medakovo od 21,3 kilometra. Traju pripremni radovi.
Izvođač je turska firma Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a i ovo je najveći investicijski ugovor potpisan u posljednjih 30 godina u BiH.