Pacijenti nisu krivi, a doktori i uposlenici redovno istresaju svoje frustracije

2 min. čitanja

Zdravstveni sistem u općinama, naprimjer općina Stari Grad, kao i u cijelom Kantonu Sarajevo te širom Bosne i Hercegovine, suočava se s ozbiljnim problemima koji ugrožavaju kvalitetu zdravstvene njege.

Glavni problemi uključuju dugotrajna čekanja, nedostatak profesionalizma i lošu organizaciju, što sve zajedno stvara nezadovoljstvo među pacijentima i smanjuje povjerenje u zdravstveni sistem.

Jedan od najočiglednijih problema je dugotrajno čekanje u redovima. Pacijenti često moraju čekati sate kako bi dobili osnovne zdravstvene usluge, što dodatno otežava pristup zdravstvenoj njezi posebno onima koji su već u lošem zdravstvenom stanju. Ova situacija postaje još frustrirajuća kada se pacijenti, nakon dugog čekanja, suoče s nepristojnim i neprofesionalnim ponašanjem medicinskog osoblja.

Primjer takvog ponašanja je kada pacijente sa šaltera pošalju kod doktorice, samo da bi ih ona istjerala iz ordinacije uz povike. Odbijanje prijema pacijenata bez termina dodatno pogoršava situaciju, jer mnogi pacijenti dolaze u zdravstvene ustanove u hitnim slučajevima, kada je svaki trenutak bitan. Kada doktorica tvrdi da prijem pacijenata bez termina nije njen posao i optužuje šaltersko osoblje za nekompetentnost, to samo dodatno naglašava nedostatak koordinacije i komunikacije unutar zdravstvenog sistema.

Ovakve situacije ukazuju na duboko ukorijenjene probleme u organizaciji i upravljanju zdravstvenim ustanovama. Neadekvatna obuka i edukacija medicinskog osoblja, nedostatak resursa i loša administracija samo su neki od faktora koji doprinose ovoj situaciji. Također, pacijenti su često prepušteni sami sebi, bez adekvatne podrške i informacija o svojim pravima i dostupnim uslugama.

Da bi se poboljšao zdravstveni sistem, neophodne su sveobuhvatne reforme koje bi uključivale bolju organizaciju, povećanje broja medicinskog osoblja, te kontinuiranu edukaciju i obuku zaposlenih. Također, potrebno je uspostaviti efikasniji sistem za upravljanje terminima i hitnim slučajevima kako bi se smanjila čekanja i osigurala pravovremena zdravstvena njega za sve pacijente.

Sve dok se ovi problemi ne riješe, zdravstveni sistem će i dalje biti izvor frustracija i nezadovoljstva za građane, koji zaslužuju bolje usluge i pristup kvalitetnoj zdravstvenoj njezi.

Podijeli ovaj članak