Iako interes za dizelskim autima pada, njihova zastupljenost u Evropi je i dalje ogromna. Listu u Evropskoj uniji predvodi Latvija, zemlja u kojoj gotovo 43 posto svih kućanstava uopšte ne posjeduje automobil. No, naša zemlja je nenadmašna i po ovom pitanju.
Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), benzinci zadržavaju dominantan udio pogonskog goriva u Evropskoj uniji. Automobili pogonjeni benzincima čine 50,6 posto svih registrovanih automobila u EU.
Međutim, dizelaši su relativno blizu. Njihov udio dostiže 40,8 posto. Poređenja radi, električni automobili o kojima se mnogo raspravlja i diskutuje u zadnje vrijeme zauzimaju svega 1,2 posto tržišnog kolača, što predstavlja jako maleni broj takvih vozila na evropskim cestama.
Najveći ljubitelji dizela su na Baltiku, s obzirom da Latvija i Litvanija procentualno predvode brojke u Evropskoj uniji. ACEA navodi da u Latviji gotovo 43 posto svih kućanstava ne posjeduje automobil, dok recimo 31,3 posto francuskih kućanstava ima dva putnička automobila. Građani Evropske unije u prosjeku godišnje prelaze tek 12.540 kilometara.
Međutim, iako Bosna i Hercegovina ne ulazi u ovu statistiku, budući da ACEA obrađuje podatke s 29 tržišta u okviru EU, EFTA i Velike Britanije, u našoj zemlji automobili s dizelskim motorom su procentualno zastupljeniji nego u bilo kojoj drugoj EU državi. Prema podacima koje smo dobili od IDDEAA-e, odnosno prema brojkama iz izvoda iz evidencije motornih vozila i dokumenata zaključno s 2023. godinom, na bh. cestama se kotrlja 73 posto putničkih i lakih komercijalnih vozila pogonjenih dizelskim gorivom. Naravno, daleko najveći broj njih je s normama Euro 3 i Euro 4.
Zanimljivo je da Grčka, koja ima najstariji vozni park u Evropskoj uniji sa prosjekom od 17,3 godine, ima najmanji procenat dizelaša. Naime, Grci imaju svega 8,7 posto registrovanih automobila koje pogoni “nafta”, dok je Holandija druga sa 9,8 posto. U ovim zemljama je udio benzinaca jako visok. S druge strane, Norveška ima daleko najveću stopu (20,8 %) registrovanih električnih automobila, dok na primjer Italija prednjači kada su u pitanju vozila pogonjena na prirodni plin.
Udio dizelskih automobila u Evropi:
*Bosna i Hercegovina – 73 %
- Latvija – 65,8 %
- Litvanija – 63,5 %
- Portugal – 58,8 %
- Hrvatska – 56 %
- Irska – 55,8 %
- Španija – 55,7 %
- Francuska – 53 %
- Austrija – 51,5 %
- Slovenija – 50,7 %
- Luksemburg – 45,4 %
- Slovačka – 43,8 %
- Rumunija – 42,2 %
- Italija – 42,1 %
- Estonija – 41,5 %
- Poljska – 39,5 %
- Norveška – 38,5 %
- Belgija – 39,3 %
- Češka – 39,3 %
- Velika Britanija – 34,7 %
- Švedska – 33,5 %
- Island – 33 %
- Mađarska – 31,6 %
- Njemačka – 21,9 %
- Švicarska – 28,1 %
- Danska – 26,6 %
- Finska – 26,3 %
- Kipar – 21,5 %
- Holandija – 9,8 %
- Grčka – 8.7 %