Ministarstvo prometa i komunikacija BiH dobilo je rok od 90 dana da izvrši usklađivanje Pravilnika o registraciji vozila, a nalaže mu se i da u roku od najkasnije pet dana od isteka roka o poduzetim aktivnostima informiše Upravni inspektorat.
Mimo zakona
Upravni inspektori su sredinom septembra izvršili nadzor u Ministarstvu prometa i komunikacija BiH, jer su ranije od zamjenika ministra prometa zaprimili inicijativu kojom se ukazuje na eventualne neusklađenosti Pravilnika o registraciji vozila u odnosu na odredbe Zakona o upravi.
Pravilnikom je regulisan način i postupak registracije vozila u BiH, izdavanja registarskih tablica, izdavanje isprava o vozilu, izdavanje i dodjele stiker-naljepnica, oblik, izgled i sadržaj tablica, obrazaca i isprava o vozilu, način korištenja probnih i prenosivih tablica, vođenje evidencija o vozilima…
Inspektori su tokom nadzora utvrdili da odredbe Pravilnika nisu dovoljno jasno i precizno normirane, jer se iz njih može zaključiti da se njima, bez jasnog zakonskog osnova, određeni stručni poslovi prenose ili bi se mogli prenijeti na druge institucije.
Istaknuto je da se izmjenama ostavlja mogućnost da povjeravanje javnih ovlaštenja mogu obavljati i privatne kompanije.
Inspektori su naveli kako se upravni i stručni poslovi iz nadležnosti organa uprave mogu povjeriti drugim pravnim licima samo zakonom koji se donosi u Parlamentu Bosne i Hercegovine. Zaključeno je da se javna ovlaštenja mogu prenositi samo zakonom, a ne podzakonskim aktima.
Utvrđeno je i da izmijenjeni Pravilnik o registraciji vozila nije dostavljen Direkciji za evropske integracije, iako je propisano da su organi uprave dužni da nacrte i prijedloge koji se usklađuju s pravnom stečevinom EU prethodno dostave Direkciji na provjeru.
Navodi se i da, pored toga što Ministarstvo nije poduzelo aktivnosti na ostvarivanju saradnje sa nadležnim organima, ono nije uvažilo niti najveći broj prijedloga i sugestija organa nadležnih za unutrašnje poslove iznesenih u javnim konsultacijama, niti je pak posebno obrazložilo njihovo neprihvatanje.
Podsjetimo, inicijativa za inspekcijski nadzor je stigla nakon što su izmjene Pravilnika o registraciji vozila stupile na snagu 1. septembra, a koje podrazumijevaju nove stikere s RFID tehnologijom za praćenje svih vozila iz kancelarije jedne privatne kompanije.
Dodikova kasa?
Tu je i poskupljenje stikera sa 5 na 9 KM (novac bi išao u kasu privatne firme, a ne u budžet BiH), te potpuna neopravdanost za uvođenje ovih izmjena Pravilnika. Oslobođenje je pisalo i da je članica Glavnog odbora SDS-a Aleksandra Pandurević Sudu BiH predala zahtjev za ocjenu zakonitosti Pravilnika.
– Uspio je da prekrši čak tri zakona da bi protupravno omogućio finansijsku korist firmi koja je nacrtana u tom pravilniku, a za koju mediji tvrde da je riječ o Prointeru, u kojem je konsultant Igor Dodik, sin Milorada Dodika, lidera SNSD-a. Na ovaj način bi to preduzeće u narednih 10 godina zaradilo minimum 100 miliona KM, ukazala je Pandurević.