Neum bi ove godine po zaradi od turizma trebao nadmašiti rekordnu, predpandemijsku 2019. godinu. Trenutno su popunjeni gotovo svi kapaciteti, a cijene su u odnosu na prošlu godinu više za oko 15 posto, što jedini bh. grad na moru i dalje čini cjenovno pristupačnijim od ostalih turističkih destinacija na Jadranu.
Turistička sezona u Neumu ove godine pokazuje odlične rezultate iako je ljetovanje u bh. biseru na Jadranu za ovu godinu skuplje za nekih 15 posto, kazao je Feni viši stručni suradnik Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskog kantona Ramiz Bašić, dodavši pritom da su turistički radnici prezadovoljni predsezonom i trenutnom popunjenošću turističkih kapaciteta (95 posto), a i za postsezonu se prave planovi.
Cijene noćenja
Glavnina neumskih gostiju dolazi iz BiH, a jedan dio gostiju je iz Francuske, Njemačke, Austrije, Slovenije, Poljske, Češke, Slovačke, Srbije, a od ove godine povećan je i broj gostiju iz Republike Hrvatske.
U Neumu se nadaju da će za ovu sezonu doći do brojki iz 2019. godine.
– Sigurno je da će biti preskočena u financijskom dijelu, ali čeka se hoće li se to ostvariti i po broju dolazaka i broju noćenja – ističe Bašić.
Odlične turističke rezultate bilježi i Međugorje, koje je samo na 42. godišnjicu Gospinih ukazanja posjetilo oko 50 hiljada hodočasnika iz svih krajeva svijeta.
– Naravno da to predstavlja i izuzetnu finansijsku dobit za trgovce, ugostitelje, turističke radnike i privrednike u tom hercegovačkom kraju – napominje viši stručni suradnik TZ HNK-a.
Govoreći o poskupljenjima, tj. za koliko su cijene usluga i noćenja u HNK-u veće u odnosu na lani, rekao je kako su one od 10 do 15 posto više zbog povećanja cijena ulaznih komponenata (troškovi goriva, energije i slično).
– Međutim, naše destinacije ostaju i dalje veoma cjenovno pristupačne i konkurentne, naročito u odnosu na susjedne destinacije na hrvatskoj i crnogorskoj obali gdje su cijene pojedinih usluga i proizvoda kudikamo više – ocjenjuje Bašić.
Upitan koliko jedna porodica ove godine mora izdvojiti za ljetovanje u Neumu, Bašić odgovora kako su cijene smještaja i usluga veće za nekih 15 posto u odnosu na lani, pa bi po nekim izjavama turističkih djelatnika iz Neuma, četveročlana porodica dnevno trebala izdvojiti od 150 do 200 eura.
Naravno, taj iznos bitno ovisi o tome je li smještaj rezerviran u privatnim sobama, apartmanima ili pak u hotelima, gdje je najskuplje, nadodaje.
Na pitanje koliko je u prvih šest mjeseci u HNK-u ostvareno dolazaka i noćenja, ističe kako zasad nemaju službene podatke i tačne brojke, ali po svemu sudeći može se reći da se uspješna ovogodišnja sezona nastavlja i da će vjerojatno ovo razdoblje biti za nekih 10-15 posto uspješnije od prošlogodišnjeg.
Promocija nasljeđa
– Nalazimo se u srcu turističke sezone i nakon uspješne predsezone, a uzimajući u obzir trenutna turistička kretanja u HNK-u, imamo razloga vjerovati da će sve naše destinacije ostvariti rezultate koji će biti uspješniji od prošlogodišnjih – naveo je Bašić.
Rekao je i kako turizam u HNK-u u dosadašnjem dijelu godine ostvaruje pozitivne trendove u vidu rasta turističkog prometa.
– Špica sezone je tek počela i pred nama su intenzivni dani tokom kojih moramo zadržati kvalitetu usluge i zadovoljstvo gostiju jer samo tako možemo dugoročno graditi imidž kantona, a u širem kontekstu Hercegovine, kao kvalitetne i održive turističke regije – ustvrdio je Bašić.
Turistička zajednica HNK-a trenutačno priprema nekoliko projekata za daljnje unapređenje turističkog sektora i diverzifikaciju turističke ponude u kantonu, a sve u okviru programa prekogranične saradnje Hrvatska-BiH-Crna gora za razdoblje 2021.-2027.godine.
Turistička zajednica će aplicirati s projektima koji se najviše odnose na rekonstrukciju i valorizaciju kulturno-istorijskog nasljeđa u HNK-u i njegovu promociju.