Pacijenti nisu krivi, a doktori i uposlenici redovno istresaju svoje frustracije

2 min. čitanja

Zdravstveni sistem u općinama, naprimjer općina Stari Grad, kao i u cijelom Kantonu Sarajevo te Å”irom Bosne i Hercegovine, suočava se s ozbiljnim problemima koji ugrožavaju kvalitetu zdravstvene njege.

Glavni problemi uključuju dugotrajna čekanja, nedostatak profesionalizma i loÅ”u organizaciju, Å”to sve zajedno stvara nezadovoljstvo među pacijentima i smanjuje povjerenje u zdravstveni sistem.

Jedan od najočiglednijih problema je dugotrajno čekanje u redovima. Pacijenti često moraju čekati sate kako bi dobili osnovne zdravstvene usluge, Å”to dodatno otežava pristup zdravstvenoj njezi posebno onima koji su već u loÅ”em zdravstvenom stanju. Ova situacija postaje joÅ” frustrirajuća kada se pacijenti, nakon dugog čekanja, suoče s nepristojnim i neprofesionalnim ponaÅ”anjem medicinskog osoblja.

Primjer takvog ponaŔanja je kada pacijente sa Ŕaltera poŔalju kod doktorice, samo da bi ih ona istjerala iz ordinacije uz povike. Odbijanje prijema pacijenata bez termina dodatno pogorŔava situaciju, jer mnogi pacijenti dolaze u zdravstvene ustanove u hitnim slučajevima, kada je svaki trenutak bitan. Kada doktorica tvrdi da prijem pacijenata bez termina nije njen posao i optužuje Ŕaltersko osoblje za nekompetentnost, to samo dodatno naglaŔava nedostatak koordinacije i komunikacije unutar zdravstvenog sistema.

Ovakve situacije ukazuju na duboko ukorijenjene probleme u organizaciji i upravljanju zdravstvenim ustanovama. Neadekvatna obuka i edukacija medicinskog osoblja, nedostatak resursa i loÅ”a administracija samo su neki od faktora koji doprinose ovoj situaciji. Također, pacijenti su često prepuÅ”teni sami sebi, bez adekvatne podrÅ”ke i informacija o svojim pravima i dostupnim uslugama.

Da bi se poboljÅ”ao zdravstveni sistem, neophodne su sveobuhvatne reforme koje bi uključivale bolju organizaciju, povećanje broja medicinskog osoblja, te kontinuiranu edukaciju i obuku zaposlenih. Također, potrebno je uspostaviti efikasniji sistem za upravljanje terminima i hitnim slučajevima kako bi se smanjila čekanja i osigurala pravovremena zdravstvena njega za sve pacijente.

Sve dok se ovi problemi ne rijeÅ”e, zdravstveni sistem će i dalje biti izvor frustracija i nezadovoljstva za građane, koji zaslužuju bolje usluge i pristup kvalitetnoj zdravstvenoj njezi.

Podijeli ovaj članak