Oglasili se nezadovoljni pacijenti iz TK: Sve službe nisu u sistemu e-uputnica

4 min. čitanja

Uvezane su specijalističke službe koje pacijentima najviše trebaju, poput pregleda kod kardiologa i interniste, kažu iz Doma zdravlja Tuzla

Kada je riječ o informacionim sistemima u zdravstvenim ustanovama pojedinih kantona u Federaciji BiH, nekoliko naših čitatelja izrazilo je nezadovoljstvo, konkretno iz Tuzlanskog kantona. Oni navode kako nije tačno da imaju e-naručivanje u TK-u, niti imaju 100 posto e-uputnice. Podsjećamo, odgovorni iz Zavoda zdravstvenog osiguranja TK-a, odnosno Službe za odnose s javnošću su nam izjavili da sistem e-uputnica za specijalističke preglede i ostale neophodne pretrage radi već godinama.

Neka od pojašnjenja ovoga nastojali smo dobiti i iz Doma zdravlja Tuzla, gdje su nam potvrdili da su e-uputnice već dugo u njihovom zdravstvenom sistemu. Adis Nišić, šef Ureda za odnose s javnošću Doma zdravlja Tuzla, za Oslobođenje pojašnjava da su svi uvezani u sistem, te da uputnice iz DZ idu elektronski sa utvrđenom dijagnozom i nalazima pacijenta UKC-u TK-a.

– I mi ovdje imamo uputnice koje funkcionišu elektronski u našim specijalističkim službama unutar ustanove, kao i elektronske uputnice koje idu UKC-u. Jedna je stvar što ponegdje, neka služba u zdravstvenim ustanovama nije još umrežena, kazao je Nišić, naglašavajući da je kompletan informatički sistem zdravstvenih ustanova TK-a uveden preko kantonalnog ZZO-a i Ministarstva zdravstva.

U elektronski sistem, dodaje, uvezane su osnovne specijalističke službe, odnosno one koje pacijentima najviše trebaju, kada govorimo o kardiolozima, o internim bolestima.

– E-uputnice idu od našeg porodičnog ljekara, koji na osnovu pregleda ustanovi da li pacijentu dalje treba pregled specijaliste kardiologa ili interniste, kaže Nišić, naglašavajući da se elektronski sistem uvezuje te da je, u svakom slučaju, zdravstvenim radnicima sada puno lakše raditi.

Izvor: Oslobodjenje.ba

Nastavljajući sa digitalizacijom zdravstvenog sektora, Dom zdravlja Tuzla uvodi e-uputnice za specijalističke preglede kao dio svog informatičkog sistema. Ovo je dobrodošla vijest za pacijente koji su se suočavali s nedostatkom e-uputnica i nemogućnošću e-naručivanja u Tuzlanskom kantonu.

Adis Nišić, šef Ureda za odnose s javnošću Doma zdravlja Tuzla, objasnio je da su sve specijalističke službe uvezane u sistem. To znači da se uputnice iz Doma zdravlja šalju elektronski, sa dijagnozom i nalazima pacijenata, u Univerzitetski klinički centar Tuzla.

Elektronski sistem uključuje osnovne specijalističke službe kao što su kardiologija i interne bolesti. Porodični ljekari će na osnovu pregleda pacijenta procijeniti da li im je potreban pregled specijaliste kardiologa ili interniste, te će putem e-uputnice preporučiti daljnje postupanje.

Ovim se ubrzava protok informacija između porodičnih ljekara, specijalista i bolničkih ustanova, što unapređuje kvalitet pružanja zdravstvene usluge pacijentima. Uz to, elektronski sistem olakšava rad zdravstvenim radnicima, čime se postiže produktivnost i efikasnost u zdravstvenom sektoru.

Važno je napomenuti da je ovaj elektronski sistem uspostavljen preko Zavoda zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona i Ministarstva zdravstva. Iako postoje određene službe u zdravstvenim ustanovama koje trenutno nisu umrežene, očekuje se da će se proces umrežavanja nastaviti kako bi se obezbijedila potpuna primjena e-uputnica i unaprijedila ukupna zdravstvena usluga.

Sve u svemu, uvođenje e-uputnica u Domu zdravlja Tuzla predstavlja korak naprijed u digitalizaciji zdravstvenog sektora. Ova inicijativa omogućava brži pristup specijalističkoj njezi za pacijente i poboljšava efikasnost rada zdravstvenih ustanova. Nadamo se da će uspješna primjena e-uputnica inspirisati druge zdravstvene ustanove širom Bosne i Hercegovine da slijede ovaj primjer i unaprijede svoje informacione sisteme.

Podijeli ovaj članak