Upozorenje: Povećan priliv jeftinih kineskih automobila na evropskom tržištu

3 min. čitanja

Kineski proizvođači električnih vozila suočavaju se s izazovima na evropskom tržištu

Kineski proizvođači električnih vozila (EV) već su osvojili domaće tržište i uspjeli su uništiti konkurenciju iz inostranstva. Sada, oni se spremaju za osvajanje evropskog tržišta, ali suočavaju se s novim nizom izazova.

Jedan od problema s kojima se kineski brendovi poput BYD, Nio i SAIC-ov MG suočavaju je stereotip o kineskoj proizvodnji. Kineska roba još uvijek nosi stigma loše kvalitete i nepouzdanosti, pa će ovi brendovi morati prebroditi tu predrasudu kako bi uspjeli na evropskom tržištu.

Drugi problem je povezan s uvoznim troškovima. Uvoz električnih vozila iz Kine može donijeti visoke troškove koji bi mogli otežati konkurentnost kineskih brendova na tržištu. Također, manje razvijeno tržište električnih vozila u Evropi predstavlja izazov jer postoji manje infrastrukture i podrške za ove vrste vozila.

Ipak, kineski brendovi su započeli obećavajuće na evropskom tržištu. Prema konsultantskoj kući Inovev, 8% novih električnih vozila prodanih u Evropi ove godine proizveli su kineski brendovi, što predstavlja povećanje sa 6% u prošloj godini i 4% u 2021. godini.

Očekuje se da će na tržištu biti predstavljeno najmanje 11 novih električnih vozila kineske proizvodnje za masovno tržište do 2025. godine, prema studiji Allianza. Ova velika ekspanzija kineskih brendova predstavlja prijetnju za zapadne proizvođače automobila.

Naime, izvršni direktor Peugeot-to-Fiat proizvođača automobila Stellantis, Carlos Tavares, nedavno je upozorio na “invaziju” jeftinih kineskih električnih vozila u Evropi. Ovo upozorenje ukazuje na zabrinutost zapadnih proizvođača koji će se morati suočiti s konkurencijom kineskih brendova.

Međutim, i zapadni proizvođači imaju svoje izazove. Oni se također bore s lansiranjem vlastitih električnih vozila i smanjenjem troškova proizvodnje i cijena. Kako bi se uspjeli nametnuti na evropskom tržištu, kineski proizvođači automobila morat će uložiti dodatni trud i resurse.

Na brifingu u Pekingu, Chen Shihua, zamjenik generalnog kineskog udruženja za proizvodnju automobila, upozorio je da bi se kineski proizvođači automobila mogli previše širiti u svojim planovima širenja. Prema njegovim riječima, kompanije trebaju obratiti pažnju na rizike i fokusirati se na konkretne ciljeve umjesto da se preopterete lansiranjem vozila na svim tržištima.

Ukratko, kineski proizvođači električnih vozila suočavaju se s izazovima na evropskom tržištu. Moraju se boriti protiv stereotipa o kineskoj proizvodnji, suočiti se s uvoznim troškovima i prilagoditi se manje razvijenom tržištu električnih vozila. Ipak, uz obećavajući početak na evropskom tržištu, kineski brendovi predstavljaju ozbiljnu konkurenciju zapadnim proizvođačima automobila.

Podijeli ovaj članak