Rješenje građevinskog inspektora po kome viseći most na Zapadnoj Moravi, koji se srušio i sa sobom odnio dva života, nije za upotrebu, dospjelo je na adresu JP „Gradac“ samo dva sata nakon tragedije!?
Građevinski inspektor je, naime, izlaskom na teren utvrdio da ovaj most nije bezbjedan za korištenje i rješenjem od 5. oktobra 2022. godine zabranio korištenje ovog mosta i dao nalog JP “Gradac” da izvrši radove koji u jednom dijelu prevazilaze nadležnosti, stručne i finansijske kapacitete ovog preduzeća.
Međutim, rješenje inspektora, kako saznaju Novosti, stiglo je na adresu ovog javnog preduzeća samo dva sata nakon nesreće u kojoj su život izgubile dvije žene iz Zvornika, kada se most urušio pod teretom više od 20 ljudi, koji su prelazili preko ove ćuprije.
Poslije ove tragedije, kakvu ovaj kraj ne pamti, povelo se u javnosti pitanje ko upravlja visećim mostovima na Moravi, a koji su, inače, u katastrofalnom stanju. Činjenice govore da su viseći mostovi u Ovčarsko-kablarskoj klisuri izgrađeni davno i bez građevinske dozvole, zasigurno prije više od 50 godina, te da kao takvi nisu upisani u katastar nepokretnosti Republičkog geodetskog zavoda.
Otežavajuća okolnost je i da se viseći pješački mostovi nijednom rječju ne spominju u Zakonu o planiranju i izgradnji, iako ih na teritoriji Republike Srbije ima više od 3.000, i to prema tvrdnjama JVP “Srbijavode”.
Grad Čačak je pitanje visećih mostova na teritoriji grada prvi put pokrenuo na sastanku sa tadašnjom ministricom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović, još 2018. godine, kada je zaključeno da je „pitanje ovakvih mostova neuređeno i da se mora riješiti cjelovito i na najvišem nivou, jer su isti problem imale i druge lokalne samouprave“.