Po unosu matičnog broja prikazat će se status prijave, uz potvrdu ostvarenog prava ili detaljno obrazloženje uvjeta koji nisu ispunjeni
Federalni ministar rada i socijalne politike Adnan Delić kazao je da su preliminarni rezultati javnog poziva za selekciju domaćinstava za podjelu EU pomoći s ciljem prevazilaženja energetske krize spremni te da će građani već od srijede moći provjeriti status prijave na linku napravljenom isključivo za tu namjenu.
Delić je danas na pres-konferenciji istakao da je najveći broj aplikacija koje ispunjavaju uvjete u kategoriji penzionera, gdje je 115.945 prihvaćenih prijava, zatim u kategoriji domaćinstava koja primaju dječji doplatak – 29.945.
– U kategoriji domaćinstava u kojima žive osobe na stalnoj novčanoj pomoći ukupno je 5.558 uspješnih prijava, dok je u kategoriji domaćinstava koja čine samohrani roditelj ukupno 1.040 prihvaćenih prijava – istakao je.
Pravo na novčanu pomoć ostvarilo je 152.488 domaćinstava
Delić je naglasio da je najveći broj domaćinstava koja su ostvarila pravo na ovu pomoć u Tuzlanskom kantonu, ukupno 32.600, zatim u Zeničko-dobojskom 32.038, te Kantonu Sarajevo 29.643 i Srednjobosanskom kantonu 22.808.
– Prema trenutnim podacima, pravo na novčanu pomoć ostvarilo je 152.488 domaćinstava, po sve četiri kategorije. Za ove prijave, uparivanjem sa relevantnim spiskovima, potvrđeno je da ispunjavaju sve uvjete propisane javnim pozivom – kazao je.
Delić je pojasnio da je čitav proces rađen automatski, po zadanim kriterijima, čime je minimaliziran bilo kakav vanjski uticaj i prostor za ljudsku grešku.
– U skladu sa naporima da se ovaj proces učini što transparentnijim, od srijede, 6. decembra, svi građani će biti u mogućnosti provjeriti status svoje prijave online – kazao je.
Status prijave, pojasnio je, po privremenoj listi kvalificiranih domaćinstava, moći će se provjeriti na ovoj web stranici, najkasnije do 12. decembra i to jednostavnim unosom matičnog broja podnosioca prijave ili jednog od članova domaćinstva.Po unosu matičnog broja prikazat će se status prijave, uz potvrdu ostvarenog prava ili detaljno obrazloženje uvjeta koji nisu ispunjeni.
– Građani koji kroz navedenu provjeru utvrde da se ne nalaze na privremenoj listi kvalificiranih domaćinstava moći će općini ili gradu, u kojem su podnijeli prijavu, podnijeti pisani prigovor kojim će uputiti zahtjev za dodatnu provjeru ispunjenosti općih i posebnih kriterija utvrđenih Javnim pozivom – dodao je Delić.
U slučaju podnošenja takvih prigovora, naglasio je, podnositelj je obvezan priložiti dokaz o priznavanju prava ili statusa po osnovu kojega traži da se izvrši dodatna provjera.
– U slučaju podnošenja prigovora, osoba mora dostaviti dokaz o ispunjavanju kriterija – rješenje o stalnoj novčanoj pomoći, dječjem doplatku ili dokaz o primitku penzije, koji je označen kao neispunjen – istakao je Delić te dodao da su sve prijave ranije prošle detaljnu provjeru u postojećim službenim evidencijama, te da očekuje minimalan broj prijava koje bi se mogle smatrati spornima po jednom od navedenih osnova.
Svih 79 općina i gradova u Federaciji BiH aktivno radilo na unosu prijava u sistem
Po okončanju roka za prigovore i riješenim prigovorima, ministar Delić je kazao da će biti kreirana finalna lista primalaca pomoći.
– Nakon što Federalno ministarstvo rada i socijalne politike pripremi odluku o raspodjeli sredstava s ovog transfera po općinama, bit će na dnevnom redu Vlade FBiH i bit će dostavljena jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa utvrđenim listama primalaca po jedinici lokalne samouprave, nakon čega će sredstva biti doznačena na račune nosilaca domaćinstava koji su podnijeli prijavu na ovaj Javni poziv – pojasnio je Delić.
Također je kazao da je svih 79 općina i gradova u Federaciji BiH aktivno radilo na unosu prijava u sistem, na čemu su bila angažovana 804 državna službenika.
Ministar Delić na kraju je naglasio da je provođenjem ovog javnog poziva na ovaj način napravljen i prvi registar domaćinstava u Federaciji BiH koji čini više od 215.000 domaćinstava i oko 400.000 pojedinaca, te da je ovaj registar značajna osnova za izradu socijalne karte FBiH koju Ministarstvo planira uraditi tokom ovog mandatnog perioda.