Svijet automobilizma pun je pionira koji ponosno ističu ovu činjenicu.
Pažnja se obično obraća na neke “prve”, poput prvog automobila ili prvog rekorda, ali u tom nizu postoji jedna velika nepoznanica: Prva benzinska pumpa u historiji.
Logično, da bi benzinske pumpe postojale, prvo je potrebno da postoje vozila koja trebaju točiti gorivo, pa se prvi objekat ovog tipa pojavio tek kada je svjetlo dana ugledao prvi automobil. Njihova historija je usko povezana, ali već sada predviđamo da je ova izvorna benzinska pumpa daleko od onoga što se danas smatra takvom.
Morate se vratiti na kraj 19. stoljeća u Njemačku kako biste to razumjeli. Ondje je 1886. godine Karl Benz izgradio prvi automobil u historiji, Benz-Patent Motorwagen, samohodni tricikl koji je bio sposoban voziti do 16 km/h.
Kao i svi pioniri, prošao je kroz poteškoće, budući da su dvije godine kasnije prodane samo dvije jedinice. S jedne strane, bio je nevjerovatno skup, a s druge strane, prema Berthi Benz, njen suprug nije znao kako ga pravilno prodati.
Benz-Patent MotorwagenFoto: Mercedes: Benz-Patent Motorwagen
Ona se dosjetila rješenja: Otići na dugo putovanje na kojem su ljudi, kada su vidjeli auto u pogonu, vidjeli da je zapravo zanimljiv način prijevoza.
To je učinila zajedno s djecom, bez da je obavijestila supruga da posuđuje automobil. Krenula je na put između Mannheima i Pforzheima, gdje joj je živjela majka. Očekivano, putovanje je bilo prilično komplikovano, najviše zbog jednog sitnog detalja: Bilo je potrebno natočiti gorivo.
Rezervoar Motorwagena nije bio dovoljan za putovanje u jednom mahu, pa ga je u jednom trenu trebalo napuniti, ali problem je što, budući da na cestama nije bilo automobila, nije bilo ni benzinskih pumpi.
Motor automobila radio je na ligroin, naftni derivat koji se u to vrijeme koristio u proizvodima za čišćenje, piše Jutarnji.hr.
Gdje su se oni prodavali u to vrijeme? U ljekarama, pa je gospođa Benz otišla u jednu i kupila pet litara da natoči auto. Mjesto se nalazilo u gradu zvanom Wiesloch i postoji i danas. Osim toga, s ponosom se prisjeća uloge koju je odigrao u ovom putovanju, ima ploču koja ga prepoznaje kao prvu benzinsku pumpu u historiji, a na njenim vratima nalazi se kip koji obilježava taj trenutak.