Da nije Spotify usamljen u podizanju cijena trebalo bi se prisjetiti da poslednjih meseci i ostali striming servisi prate trend poskupljenja – Apple je krajem prošle godine povećao cijene za Apple Music, u januaru je poskupeo i Amazonov muzički servis, a na isti nepopularan potez nedavno su se odlučili YouTube i Njihov osnivač i izvršni direktor Daniel Ek nedavno je nagovijestio da će se na taj potez odlučiti i Spotify. On je prilikom objavljivanja rezultata poslovanja u aprilu rekao da je „kompanija spremna da podigne cijene“. Tri mjeseca kasnije, njegove riječi su pretvorene u djelo.
Nakon više od decenije kada je Spotify Premium paket u SAD uvek bio dostupan po istoj cijeni (9,99 dolara), sada je došlo do promjene i Premijum paket je porastao na 10,99 dolara.
Poskupio je i paket Duo, s 12,99 na 14,99 dolara, kao i porodični paket čija je cijena s 15,99 (prije 2 godine taj je paket poskupio s 14,99 na 15,99 dolara) na 16,99 dolara. Spotify nije povećao cijene samo u SAD-a, već i na brojnim drugim tržištima, uključujući i region.
Pojedinačni Premium paket u Hrvatskoj, za koji su korisnici do sada mjesečno plaćali 5,99 eura, u budućnosti će plaćati 6,49 eura. Za paket Duo cijena sada iznosi 8,99, nekada je bio 7,99 eura. kada je riječ o porodičnom paketu umjesto dosadašnjih 9,99, sada je potrebno platiti 10,99 eura. Ovaj paket može da koristi šest korisnika.
Tidal.
Korisnici Spotify servis su do sada plaćali pretplatu od 4,99 eura, 6,49 eura i 7,99 eura (u zavisnosti od paketa), a na kompanijinom sajtu već su dostupne nove cijene za Premium pakete.
Tako Premium Individual paket sada košta 5,49 eura, Premium Duo ima cijenu od 7,49 eura, dok je za Premium Family potrebno izdvojiti 8,99 eura na mjesečnom nivou. Kompletan cjenovnik i šta svaki paket nudi, možete pogledati na ovom linku.
Spotify je istakao da će korisnici dobiti grejs period od mjesec dana prije nego što nove cijene stupe na snagu i imaće mogućnost da otkažu pretplatu.
Za one koji ne žele da plaćaju pretplatu i dalje će biti dostupan besplatan sadržaj, ali moraće da gledaju reklame i oglase. Korisnici Premium paketa u strimingu muzike i ostalom sadržaju mogu da uživaju bez komercijalnog sadržaja.
Spotify trenutno ima oko 515 miliona korisnika koji su aktivni na mjesečnom nivou, kao i preko 210 miliona pretplatnika, a na godišnjem nivou bilježi rast od 15 procenata za broj onih korisnika koji plaćaju pretplatu, prenosi It mixer.