Otkriveno koliko je tjelesne aktivnosti potrebno da bi se suzbili negativni efekti sjedenja

2 min. ─Źitanja

To se temelji na meta-analizi u devet prethodnih studija, u kojima je u─Źestvovalo ukupno 44.370 ljudi u ─Źetiri razli─Źite zemlje koji su nosili neki oblik ure─Ĺaja za pra─çenje fitnessa.

Analiza je pokazala da je rizik od smrti me─Ĺu onima koji vode sjedila─Źki na─Źin ┼żivota porastao kako se smanjivalo vrijeme provedeno u tjelesnoj aktivnosti umjerenog do jakog intenziteta.

– Kod aktivnih pojedinaca koji rade oko 30-40 minuta tjelesne aktivnosti umjerenog do sna┼żnog intenziteta, povezanost izme─Ĺu dugog vremena sjedenja i rizika od smrti nije zna─Źajno druga─Źija od onih s malo vremena sjedenja – napisali su istra┼żiva─Źi u British Journal of Sportske medicine (BJSM).

Drugim rije─Źima, bavljenje nekim razumno intenzivnim aktivnostima – vo┼żnja bicikla, brzo hodanje, vrtlarenje – mo┼że smanjiti va┼í rizik od ranije smrti na ono ┼íto bi bio da ne radite sve to sjede─çi, do te mjere da ovo veza se mo┼że vidjeti u prikupljenim podacima hiljada ljudi.

Dok meta-analize poput ove uvijek zahtijevaju razra─Ĺeno spajanje ta─Źaka u odvojenim studijama s razli─Źitim volonterima, vremenskim okvirima i uvjetima, prednost ovog konkretnog istra┼żivanja je u tome ┼íto se oslanjalo na relativno objektivne podatke iz nosivih ure─Ĺaja, a ne na podatke koje su sami prijavili od strane sudionika.

Studija je objavljena uz izdanje Globalnih smjernica Svjetske zdravstvene organizacije za 2020. o tjelesnoj aktivnosti i sjede─çem pona┼íanju, koje je sastavilo 40 nau─Źnika sa ┼íest kontinenata.

Neki od na─Źina koji vam mogu pomo─çi da budete fizi─Źki aktivniji uklju─Źuju i hodanje stepenicama umjesto kori┼ítenje lifta, igranje s djecom i ku─çnim ljubimcima, meditaciju, jogu, plesanje, obavljanje ku─çanskih poslova, vo┼żnju bicikla i sli─Źno, prenosi Science alert.

Ako ne mo┼żete odmah izdr┼żati 30-40 minuta umjerenog do intenzivnog vje┼żbanja, istra┼żiva─Źi savjetuju da po─Źnete s manjom minuta┼żom.

Umjereno intenzivne fizi─Źke aktivnosti kao ┼íto su bicikliranje, ┼íetanje i sli─Źno mogu smanjiti rizik od prerane smrti kod osoba koje dugo vremena sjede.

Podijeli ovaj ─Źlanak