5.3 C
Bosanska Krupa
Nedjelja, 5 Decembra, 2021

Kako rekvizitni pištolj i ćorci mogu biti smrtonosni

Nakon tragedije koja se dogodila u četvrtak na setu vesterna “Rust”, gdje je glumac Alec Baldwin rekvizitnim pištoljem ubio direktoricu fotografije Halynu Hutchins i ranio reditelja Joela Souzu, mnogima nije bilo jasno kako su ćorci mogli biti smrtonosni, za šta u nastavku donosimo pojašnjenje.

Kao što je često slučaj nakon ovakvih događaja, postoji velika konfuzija u vezi s tim šta se tačno dogodilo. Ako je pištolj bio ispunjen ćorcima, kako bi neko mogao biti ubijen? Kako rekvizitni pištolj može biti smrtonosan i da li je počinjen zločin?

Bit će potrebni dani i mjeseci da se detalji tragedije na setu “Rust” upotpune, a portal “The Wrap” donio je objašnjenje kako funkcionišu pištolji i šta su ćorci.

Prvo, važno je razumjeti šta u ovom kontekstu znači pojam “rekvizit”. Ljudi su skloni pretpostaviti da se to odnosi na nefunkcionalno oružje koje se koristi u pozorišnim predstavama ili igračke pištolje koji ispaljuju dim. I dok je istina da su to također rekviziti, termin se odnosi i na prave puške koje se koriste kao rekviziti.

Razlog zašto bi produkcija filma koristila pravi pištolj je jednostavan – vjerodostojnost. Kao što je instruktor upotrebe vatrenog oružja Dave Brown napisao za časopis American Cinematographer 2019. godine, pravo vatreno oružje posebno dodaje autentičnost snimcima izbliza. Svako ko je ikada držao pištolj može potvrditi da pravi pištolj izgleda, teži i drži se drugačije od inertnog rekvizita.

Međutim, oni također zahtijevaju stručnjake na setu, kako bi bili sigurni da se njima pravilno rukuje u svakom trenutku. To je zato što je pištolj i dalje pištolj, bez obzira na to šta je u njemu. I to nas dovodi do toga kako pištolj napunjen ćorcima ili manevarskom municijom može nekoga ubiti.

Engleski izraz “blank” (prazno) je stenografska verzija punog termina – prazne čahure. Brown je naglasio da se radi o čahuri, a ne metku. Čahura je jedinica municije koja se ubacuje u cijev pištolja i sastoji se od nekoliko dijelova: kućišta, pogonskog materijala (baruta), prajmera na dnu čahure, a na vrhu čahure je sam projektil (metak).

Kada povučete okidač, udarna igla udari u prajmer, pali barut, uzrokujući eksploziju zagrijanih plinova koja izbacuje metak iz cijevi. Zatim se čahura izbacuje iz pištolja dok se nova patrona puni.

Ćorak je čahura koja ima sve navedeno osim projektila na vrhu. Umjesto toga, vrh je uvijen ili na drugi način zapečaćen papirnatom vatom ili voskom. Što teoretski znači, kada povučete okidač, dobit ćete prasak, trzaj, blic i izbačen projektil, a da smrtonosni metak ne završi ondje gdje ste uperili pištolj.

Međutim, izuzevši metak, ostali sastojci čahure i dalje prilikom pucanja izlaze iz pištolja i mogu donijeti opasnost. Postoji iznenađujuće realističan primjer ovoga u filmu “El Camino: A Breaking Bad Movie” iz 2019. godine, gdje tokom zastoja na kraju Jesse puca iz pištolja iz džepa kaputa i usljed toga mu se kaput zapali.

A tu je i vata koja se koristi za držanje baruta na mjestu umjesto metka i izbacuje se kada povučete obarač. I dok je to samo papir ili vosak, ako ste mu dovoljno blizu, može napraviti ozbiljnu štetu, kao što se dogodilo u slučaju smrti glumca Jon-Erika Hexuma 1984. godine.

Hexum je bio na snimanju CBS TV emisije “Cover Up” i usljed dosade je tokom dugog odgađanja snimanja iz šale napunio revolver ćorcima, zavrtio cilindar kao da igra ruski rulet i prislonio pištolj na glavu. Povukao je okidač, nesvjestan da je ovo izuzetno opasno, a čahura mu je udarila u glavu. Nije bilo dovoljno snažno da prodre u njegovo tijelo, ali udar je slomio njegovu lobanju i poslao fragmente kostiju u njegov mozak. Umro je šest dana kasnije.

Kada se radi o krivičnoj odgovornosti, to će utvrditi policija, a svakako će proći neko vrijeme prije nego što saznamo bilo šta o tragediji vezanoj za snimanje filma “Rust”. Međutim, mora se napomenuti da u većini ovakvih slučajeva osoba koja je povukla okidač nije bila kriva. Dobili su rekvizit i bili uvjereni da će normalno funkcionirati – a nije.

Greške se ne moraju dešavati zbog nesposobnosti ili zlobe. Čak i male pogrešne procjene mogu rezultirati potencijalno opasnom situacijom. Zbog toga je važno da produkcije imaju kompetentne stručnjake koji nadgledaju sve aspekte upotrebe vatrenog oružja na filmovima i televiziji.

Najnovije

- Oglas -

Povezani članci