Vlada FBiH usvojila je odluku o kapitalnim transferima javnim preduzećima – izgradnju autocesta i brzih cesta” u iznosu od 270.000.000 KM utvrđenih budžetom, a odluka je objavljena u Službenim novinama.

 

Ovim sredstvima finansirat će se izgradnja brze ceste Lašva – Nević polje u iznosu od 66.000.000 KM, zatim izgradnja ove ceste kroz poslovnu zonu Vitez u iznosu od 34.000.000, KM, kao i izgradnja južne obilaznice Mostara u iznosu od 7.000.000 KM. Također novac je predviđen za izgradnju brze ceste Prača – Goražde, LOT 1 tunel Hranjen, te projekt izgradnje i rješavanja spoja magistralnih cesta M6.1 i M17 i sanacija i rekonstrukcija magistralnih cesta u gradu Mostaru u iznosu od 13.000.000 KM.

Nadalje, predviđena je izgradnja poddionica Šićki Brod – Đurđevik na trasi ceste Tuzla -Sarajevo u iznosu od 40.000.000 KM, objava je iz oktobra ove godine.

Vijest druga – Vlada FBiH podržala je inicijativu Federalnog ministarstva saobraćaja i komunikacija da se novac iz akumulirane dobiti javnih preduzeća i iz klirinškog duga Ruske Federacije usmjere na realizaciju infrastrukturnih projekata. Prioritetni projekti su izgradnja brze ceste Lašva-Nević polje, cestovno povezivanje Sarajeva i Goražda, zaobilaznica Mostar Jug-Mostar Sjever, Prva transverzala Sarajevo i autocesta Žepče-Tuzla. Planirana su ukupna ulaganja od 290 mil KM, od čega je 107 mil KM iz klirinškog duga, a ostatak iz akumulirane dobiti BH Telecoma, JP EP HZ HB, JP Međunarodni aerodrom Sarajevo te JP EP BiH. Ova inicijativa pokrenuta je s ciljem rješavanja izgradnje novih dionica autoceste, brzih i magistralnih cesta u Federaciji BiH, vijest iz septembra 2017. godine.

Vijest treća – Uprava Elektroprivrede BiH (EPBiH) odlučila je da isplati dividende iz akumulirane dobiti od  čega bi dio isplaćen Vladi FBiH bio iskorišten za finansiranje projekta “Autocesta Žepče – Tuzla”.

Prema dokumentima koji se trebaju usvojiti na 51. Skupštini EPBiH zakazanoj za 19. juli 2018. godine, ovo javno preduzeće bi trebalo iz dijela akumulirane dobiti u periodu 2008-2016. isplatiti 69,7 miliona KM od čega Vladi FBiH pripada 63 miliona KM. Ostatak dividende će biti isplaćen manjim dioničarima, i to pretežno zatvorenim investicionim fondovima, koji u EPBiH imaju vlasnički udio od 10 posto. Prije same skupštine, ovu odluku su prethodno odobrili kako uprava preduzeća tako i nadzorni odbor i odbor za reviziju, javile su agencije. EPBiH je ove aktivnosti pokrenuo po nalogu Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije (FMERI) kojeg je Vlada FBiH zadužila da ispuni plan iz 2017. godine o preusmjeravanju dobiti iz javnih preduzeća u izgradnju brzih cesta. Prema navedenom planu, Vlada FBiH želi dobit javnih preduzeća u iznosu od 183 miliona KM preusmjeriti u infrastrukturne projekte. Radi se o preduzećima BH Telecom, Međunarodni aerodrom Sarajevo, Elektroprivreda BiH i Elektroprivreda Hrvatske zajednice Herceg-Bosne (EPHZHB). Prema planu, BH Telecom bi osigurao 70 miliona KM za brzu cestu od Sarajeva prema Goraždu, 10 miliona KM za zaobilaznicu Mostar i 10 miliona KM za Prvu transverzalu u Sarajevu. Sarajevski aerodrom bi osigurao 25 miliona KM za izgradnju Sarajevske zaobilaznice, a EPBiH 63 miliona KM za autocestu Žepče – Tuzla. EPHZHB bi sa tri miliona KM finansirala zaobilaznicu u Mostaru te bi dala i dva miliona KM za brzu cestu Žepče – Tuzla- juli 2018.

Vijest četvrta – Federalna vlada utvrdila je Prijedlog programa investiranja sredstava „Kapitalni transferi javnim poduzećima – transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta“ utvrđenih u Budžetu Federacije Bosne i Hercegovine za 2017. godinu u iznosu od 107.000.000 KM. Ova sredstva će biti prenesena na namjenski račun Federalnog ministarstva prometa i komunikacija za implementaciju ovoga Programa, u skladu s Budžetom FBiH za 2017. godinu. Vlada Federacije BiH utvrdila je da će putem ovoga programa biti finansirana izgradnja dionice brze ceste Lašva – Nević Polje, čija ukupna dužina je 24 kilometra, a procijenjena vrijednost, na osnovu glavnog projekta, iznosi 217 miliona eura. Sredstva od 100 miliona KM bit će iskorištena za izgradnju dijela trase ove brze ceste i to od izlaza poslovne zone Vitez do Nević Polja (pet kilometara), te od Selišta do ulaza u poslovnu zonu Vitez (četiri km).

Također, ovim programom za zaobilaznice Mostar – Sjever (dionica Autoceste na koridoru Vc) planirano je 2.000.000 KM i Mostar – Jug 5.000.000 KM, iz decembra 2017. godine. Sve ove odluke donijela je Vlada Federacije BiH, koja je sastavljena od kadrova SDA, HDZ i SBB, a na čijem čelu je premijer Novalić, kadar SDA. U ovoj vladi sjedi i ministar iz Krajine, iz Bihaća, Šemsudin Dedić, kadar SDA. Kako je moguće da jedan ministar glasa za ovakve odluke kojima se rasporedjuje oko 800 miliona KM za izgradnju cesta, a veći dio sredstava je i iz dobiti javnih preduzeća Bh. Telecoma i Elektroprivrede koju je ostvarena i na prostoru Unsko- sanskog kantona, a da pritom na taj kanton ne dodje niti jedna KM, kako se moze vidjeti iz ovovih odluka. Ma koliko mu stolica bila draga i ma koliko bio poslušan svome stranačkom šefu, kako jedan političar može za ovakve odluke glasati i pritom doći u sredinu u kojoj živi i gdje mu je izborna baza i obratiti se tom narodu ponovo? Odgovornost prema ljudima i biračima mora postojati, a politika mora biti pravedna prema utrošku sredstava koja pripadaju svom narodu.

Ovi podaci i primjeri su porazni i zato je potrebno utvrditi principe ravnomjernog razvoja i ulaganja na svakom metru BiH. Baš je to i tema i Zakon o kojem je dugo govorio i predlagao ga u Parlamentu jedan drugi Krajišnik, Senad Šepić, koji je tražio i inicirao da se donese zakon prema kojem svaki ministar i premijer mora kad troši javna sredstva ravnomjerno raspodijeliti, tako da bi uvijek dio sredstava došao i u Krajinu, ali i u druga zapostavljena mjesta u BiH. Nisu ga podržali u SDA, a Bakiru Izetbegoviću je bio smetnja i zbog ovakvih, progresivnih ideja koje je zagovarao, pa je na kraju i isključen iz stranke, a danas vodi drugi politički projekat, Nezavisni blok i nadamo se da će ustrajati na principima Zakona o ravnomjernom razvoju i ulaganju u cijeloj BiH i da će takav zakon konačno biti usvojen. I da će odluke, poput ovih, u kojima se troši oko 800 miliona KM, a koje su potpuno zaobišle Krajinu i koje su izglasali razni Novalići i Dedići postati sramna prošlost.

KOMENTARI:
Loading...