Sanjanin Adnan Bašić ponosni je vlasnik automobila reno 4, koji se u prošlosti često viđao na cestama bivše Jugoslavije, a danas je pravi raritet.

 

Bašić kaže da je ljubitelj oldtajmera i da je svog ljubimca, koji je zbog svog izgleda poznat i po nazivu “žaba”, kupio prije nekoliko godina od vlasnika iz Sanskog Mosta te ga potpuno restaurirao i adaptirao, pišu Nezavisne.

“Automobil je bio odbačen i godinama nije bio upotrebljavan, a vlasnik se ipak vrlo teško rastao od njega. Uložio sam značajna sredstva da ga preuredim, koristio sam isključivo originalne dijelove, pretresao mu motor, prelakirao ga, sredio unutrašnjost i sada je kao nov”, priča Bašić.

Ovaj član “Oldtajmer kluba 1912” iz Sanskog Mosta kaže da sa svojim ljubimcem redovno sudjeluje na susretima ljubitelja starih automobila širom regiona.

“Primijetio sam da su ljudi emotivno vezani za ‘žabu’, a to se posebno odnosi na one malo starije, jer su neki bili vlasnici, a drugi su ga često sretali na ulicama i putevima. Interesantan je i mlađim generacijama, pa sam ga čak u nekoliko navrata iznajmljivao za vjenčanje mladih parova”, priča Bašić.

Pojašnjava da njegov ljubimac ima motor snage 850 kubika i 25 kilovata, te da se ne može pohvaliti prevelikom snagom i brzinom.

Ističe da je ovaj model, osim po obliku, prepoznatljiv i po svom neobičnom mjenjaču ili “kišobranu”, koji je smješten neposredno pored volana.

Inače, poznati francuski proizvođač automobila na tržište je tokom 31 godine, koliko je trajala proizvodnja ovog modela, izbacio više od osam miliona primjeraka u oko 100 država.

Karijera renoa 4 započela je davne 1956. godine, kada je francuski proizvođač trebao model koji će biti konkurentan na tadašnjem tržištu, a to je podrazumijevalo funkcionalnost i prihvatljivu cijenu.

Njegovi vlasnici trebalo je da budu mladi, porodični ljudi, farmeri i žene, odnosno pripadnici svih društvenih slojeva.

“Četvorka” se počela proizvoditi 1961. godine i bila je dosta praktičan automobil s prostorom za pet putnika, a poseban ton su mu davala velika vrata gepeka, koja su omogućavala lagan pristup i prevoz kabastog materijala.

Na dizajn se obratilo manje pažnje, pa se oblik i izgled automobila tokom tri decenije proizvodnje praktično nisu mijenjali.

Posljednji primjerak ovog modela automobila proizveden je 1992. godine, a s obzirom na to da su ga po francuskoj licenci proizvodili i u fabrici IMV u slovenačkom Novom Mestu, bio je veoma popularan u bivšoj Jugoslaviji i često se mogao vidjeti na cestama.

KOMENTARI:
Loading...