S ciljem revitalizacije Unske pruge i ponovne uspostave teretnog i putničkog saobraćaja, rukovodstvo bihaćke Podružnice Samostalnog sindikata izvršnog osoblja područja infrastrukture Željeznica Federacije BiH već nekoliko mjeseci vodi svojevrsnu kampanju da se ovaj nekad iznimno frekventan željeznički pravac konačno stavi u funkciju. Sindikat je za svoju inicijativu dobio podršku krajiških zastupnika u parlamentima BIH a prethodno i lučkih uprava Šibenik, Split i Zadar te kompanija Cemex i Petrokemija, koje bi koristile usluge Željeznica FBIH.

Unska pruga već godinama čeka na svoju revitalizaciju i elektrifikaciju, neophodnu za uspostavu međunarodnog teretnog saobraćaja između BIH i RH, odnosno zemalja jugoistočne Europe kojom bi se robe transportovale do srednjedalmatinskih luka u Šibeniku, Zadru i Splitu,a za šta su još prije dvije godine lučke uprave, Cemex i Petrokemija na okruglom stolu u Kninu izrazili interes za ovu vrstu prijevoza. Nedavnim pismima Sindikatu koja su proslijeđena Parlamentu Federacije i Parlamentarnoj skupštini BIH, ali i relevantnim institucijama RH, da se dio Unske pruge pod upravom HŽ infrastrukture otvori za saobraćaj, tu podršku su i potvrdili.

„Mi smo dobili iz tih kompanija podršku i dopise proslijedili relevantnim institucijama u Bosni i Hercegovini, prije svega, zastupnicima u državnom parlamentu BIH koji su uputili inicijativu Vijeću ministara BiH da se krene u što skoriju revitalizaciju i elektrifikaciju Unske pruge“, kaže Omer Adilović, predsjednik bihaćke Podružnice SSIOPI ŽFBH.

Na nedavnom sastanku zamjenika ministra prometa i komunikacija BIH Saše Dalipagića i hrvatskoga ministra pomorstva, prometa i veza Olega Butkovića u Sarajevu, otvaranje Unske pruge za teretni saobraćaj između dvije države stavljeno je u vrh prioriteta. Podršku tome je dao i Senad Šepić, zastupnik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BIH.

„Očekujemo da već ovoga mjeseca imamo naredne sastanke između dva državna ministarstva i da na tom sastanku definiramo naš zajednički pristup kako bi smo ovu priču mogli otvoriti i kandidirati. Očekujem da čak na prvoj međunarodnoj konferenciji za zapadni Balkan u junu u Parizu možemo imati pozitivan ishod“, kaže Šepić.

Adilović još dodaje kako je za otvaranje Unske pruge i uspostavu teretnog željezničkog saobraćaja Sindikat dobio i podršku Uprave Željeznica Republike Srpske, za dionicu pruge pod njenom upravom.

„Unska pruga sigurno ima budućnost i mi se nadamo njenoj skoroj revitalizaciji i u tome pomoći Europske unije. EU će sigurno insistirati na transportu roba Unskom prugom“, kaže Omer Adilović, predsjednik bihaćke Podružnice SSIOPI ŽFBH.

„Mislim da u ovom trenutku imamo pozitivan zamah. Ta se priča zahuktala i mislim da u narednom periodu trebamo ostati uporni i da ovo što smo do sada pokrenuli u narednom periodu držimo aktivnim da bi Unska pruga što prije profunkcioniše“, kaže Senad Šepić, zatupnik u PD PS BIH.

Zastupnik Šepić je u parlamentu BIH zatražio da se pitanje revitalizacije Unske pruge kandidira i prema RH i da dvije države zajednički nastupe na međunarodnoj evropskoj konferenciji za zapadni Balkan, kako bi se osiguralo financiranje ovoga projekta iz fondova EU.

KOMENTARI:
Loading...