Da Krajina posjeduje veliki broj mladih i inteligentnih ljudi potvrđuje i primjer mladića iz Velike Kladuše. Riječ je o Semiru Šakanoviću, koji je završio Elektrotehnički fakultet na Burch Univerzitetu, također magistrirao Elektrotehniku i trenutno je na doktorskim studijima iz IT (Informacijske tehnologije).

Šakanović je prošle godine u saradnji sa profesorom Sabahudinom Vrtagićem i učenicima Srednje Internacionalne škole kreirao “Yugu na solarni pogon”.  Legendarni Yugo 45 je preuređen i sada umjesto nafte kao pogonsku energiju koristi sunčevu energiju.

“Solarni Yugo” sada je dvosjed, dok je stražnji dio rezervisan za solarne panele i akumulatore. U automobil je ugrađen elektični motor iz viljuškara, a njegova sadašnja snaga je šest kilovata. Motor je sam po sebi snage 13 kilovata, ali je tu snagu imao na 80 volti. Međutim, sada je spojen na 48 volti tako da mu je i snaga manja.

Na automobil su instalirana i dva solarna panela, oba snage po 175 wati, a unutar automobila su ugrađena i četiri akumulatora. Kada je prosječno sunčan dan, u roku od desetak sati moguće je napuniti jedan akumulator, a kada nema sunca akumulatori se mogu puniti i punjačem koji je specijalno napravljen za ovaj automobil. U automobilu je ostao Yugin mjenjač s pet brzina i rikvercom, a sada automobil ima i dvije električne brzine.

Nakon završetka projekta “Yugo na solarni pogon”, u vrijeme posjete Beču,  Semir Šakanović došao je na ideju da izradi sistem koji bi vizuelno i zvučno putnike obavještavao o kretanju gradskog saobraćaja.

Sistem će od velike koristi biti turistima koji prvi put borave u Sarajevu a kompanija Centrotrans Eurolines prva je kompanija koja će navedeni sistem implementirati na području Grada Sarajeva i Bosne i Hercegovine.

Autor navedenog sistema, Semir Šakanović, ističe da sistem pomaže i kompaniji da dobije relevantne i aktuelne informacije o pređenim kilometrima vozila, potrošnji goriva i sl.

“Znamo da grad Sarajevo posjećuju mnogi turisti, tako da bi ovaj sistem za njih bio idealan, kao i za naše građane koji bi u svakom trenutku znali, bez ometanja vozača, kad i koja stanica dolazi. Njihov sistem je vrlo jednostavan za razliku od našeg, pa sam neke ideje preuzeo od njih i kombinirao ih sa nekoliko svojih, tako da sad slobodno mogu reći da je naš sistem bolji i efikasniji od njihovog”,

No, cijeli projekt bilo bi nemoguće realizirati bez saradnje s Centrotrans-Eurolinesom.

“Saradnja je došla neočekivano, mi smo poslali zahtjev da održimo sastanak, odnosno da prezentiramo nas željeni projekat. Oni su nas ugodno dočekali i pokazali interes, kao i, ono što je najvažnije za mene, povjerenje te im se ovom prilikom srdačno zahvaljujem”, dodaje Šakanović.

Centrotrans informativni sistem se sastoji od ručno izrađenog hardvera za kontrolu sistema i displeja. GPS uređaj je povezan s hardverom koji šalje GPS kordinate putem 3G mreže na mapu koja je prikazana na displeju. Isto tako, hardver putem 3G mreže prikazuje najnovije/najaktuelnije vijesti na displeju (vrijeme, datum, temperaturu), i ono što je najvažnije u realnom vremenu pokazuje sljedeću stanicu i stanicu nakon te stanice na engleskom jeziku, pri čemu je sve to zvučno popraćeno.

“Tako naši građani, kao i turisti, mogu u bilo koje vrijeme vidjeti/čuti na kojoj se stanici nalaze i koja im stanica dolazi, a da ne ometaju vozača pitanjima. Cijeli sistem je također povezan s kontrolnim centrom iz kojeg mi možemo u bilo koje vrijeme kontrolisati sve sisteme, kao i displeje”, pojašnjava Semir Šakanović.

Sistem trenutno funkcionira u sedam autobusa koji saobraćaju na relaciji Dobrinja – Vijećnica, a mladi tim stručnjaka očekuje postavljanje sistema i u ostale autobuse kompanije Centrotrans.

“Projekt je naše autorsko djelo ali smo u saradnji sa Centrotrans Eurolines uspjeli zajedno da ga napravimo, završimo i realiziramo. Ovom prilikom se zahvaljujem kompaniji Centrotrans Eurolines što su nam pružili priliku za izradu jednog ovakvog projekta, njihovu ljubaznost a prije svega njihovo povjerenje”.

KOMENTARI:
Loading...