Sa gradonačelnikom Bihaća razgovarali smo o ekonomskom razvitku i investicijama u ovaj grad, projektu Agrama vrijednom 40 miliona KM, izgradnji aerodroma “Golubić”, obnovi bolnice “Dr. Irfan Ljubijankić”, te nedostatku kapitalnih projekata u Unsko-sanski kanton.

Emdžad Galijašević, aktuelni gradonačelnik Bihaća, nakon što se povrijedio polovinom januara boraveći na odmoru u Sloveniji, nedavno se vratio obavezama i svakodnevnim aktivnostima. Njegovo zdravstveno stanje je puno bolje u odnosu kako je bilo prije određenog vremena.

“U pitanju je bila nezgoda na skijanju, gdje sam praktično slomio rame. Teška ozljeda, evo već dva mjeseca traje oporavak. Jedan period sam morao mirovati, no opet sam tu spreman na sve izazove”, ističe Galijašević, na početku razgovora za Klix.ba.

On je na čelu Bihaća nešto više od tri godine i smatra da je grad u tom periodu zabilježio tendenciju konstantnog privrednog razvoja. Galijašević napominje da je cilj njegovog tima ljudi bio da „otvori Grad Bihać“.

100 miliona eura za investicije u protekle 3 godine

“To je bilo jedno od naših predizbornih obećanja i sa sigurnošću mogu utvrditi da smo to i postigli – otvorili smo Bihać. U tom periodu kroz Bihać je prošlo 100 miliona investicija, bilo da su javnog ili privatnog karaktera. Trenutno imamo projekat Agrama koji je vrijedan oko 40 miliona maraka, imamo kompaniju Čavkić koja ulaže u dva objekta vrijedna preko 5 miliona KM, Bingo je u Bihaću napravio jedan od svojih najboljih tržnih centara vrijedan 25 miliona maraka i u kojem radi oko 170 ljudi. FIS je uložio oko 15 miliona maraka i u njemu radi oko 200 ljudi, zatim imamo projekat Čavkunović-Bau vrijedan 3 miliona u kojem radi oko 25 ljudi, imamo i firmu Adna Commerc koja konstantno proširuje svoje kapacitete i u kojoj radi oko 60 ljudi…”, ističe gradonačelnik.

Sve je to pridonijelo, kako kaže, da je Grad Bihać u 2014. godini imao oko 10.400 zaposlenih osoba, a u 2015. oko 11.700 osoba, čime je zabilježeno značajno povećanje broja zaposlenih.

Objekat Agrama vrijedan 40 miliona KM

Govoreći o objektu Agrama, vrijednom 40 miliona KM, koji se gradi u samom centru grada, a čija je izgradnja privukla i određene kontroverze, negativna tumačenja i pisanja medija, Galijašević kaže da su sva negativna tumačenja i pisanja besmislena.

“Zamislite vi samo u kakvom mi sivilu i crnilu živimo, gdje se samo negativno piše i govori, i opet, poslije svega toga, dođe vam investitor koji želi uložiti 40 miliona maraka u vaš grad. Naposljetku, šta god se mislilo i govorilo o tome, pa u toj zgradi radit će minimum 100 ljudi. Stara zgrada, u kojoj je bilo Javno komunalno preduzeće “Komrad”, bila je ruglo za centar grada. “Komrad” je otišao u bolji objekat i gdje mu je na kraju krajeva i bilo mjesto, a ne u centru grada, dok će se na tom mjestu sagraditi jedan savremeni objekat u kojem će se zaposliti ljudi”, podcrtava prvi čovjek Bihaća.

Osim toga, on napominje da je Grad Bihać samo od lokacije na kojoj se objekat Agrama trenutno radi, zaradio oko 2 miliona KM, zbog čega smatra da je u pitanju jedan od najboljih poslova koje je Grad Bihać u posljednje vrijeme sklopio.

“Ja mogu da se samo zahvalim koncernu Agram što je odabrao Bihać da u njemu gradi jedan takav objekat, koji će zasigurno promijeniti vizuru grada Bihaća. Svaki investitor nama je dobrodošao”, ističe Galijašević.

Aerodrom “Golubić”: Čeka se 2 miliona KM od Vlade FBiH

Galijaševića smo svakako upitali i za projekat izgradnje aerodroma “Golubić” u Bihaću. Naime, on je nedavno na svečanosti prilikom obilježavanja rođendana Grada Bihaća, gdje je bio prisutan i član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović, istakao da se nikakve aktivnosti u vezi izgradnje aerodroma neće započeti sve dok se ne izvrši obećani transfer novca od strane Vlade FBiH prema novoosnovanom preduzeću “Aerodrom”. Uprkos svemu, on smatra da se radi o realnom projektu.

“Realno je da mi možemo doći do ta 2 miliona KM. Postoji dobra volja i gospodina Izetbegovića, kao i Vlade FBiH, premijera Novalića i ministra Lasića. Šemsudin Dedić se također zalaže za taj projekat. Veoma je bitno da se ta priča otvorila, da je projekat tretiran u federalnom budžetu. Mi smo u krajnjoj fazi pribavljanja dokumentacije koja je potrebna za Ministarstvo prometa i ja se nadam brzoj realizaciji početka tog projekta”, ističe gradonačelnik.

On smatra da bi projekat izgradnje aerodroma u Bihaću strateški mnogo značio, ne samo za ovaj grad, već i cijelo područje USK.

“Mi imamo 300 hiljada stanovnika, četiri hiljade studenata, nacionalni park koji posjeti 80-tak hiljada ljudi, imamo Plitvička jezera udaljena 25 km, a koja godišnje posjeti preko milion ljudi. Zatim, imamo i vjerovatno najbrojniju dijasporu. Aerodrom bi zasigurno otvorio nove investicijske mogućnosti”.

Na naše pitanje kada bi se mogao desiti najavljivani transfer prva dva miliona KM od strane Vlade FBiH, gradonačelnik Bihaća kaže da ne voli obećavati i zacrtavati rokove, ali da vjeruje da bi se u narednom periodu od 30-60 dana trebao desiti takav scenarij.

“Vlada je od nas zatražila i da kažemo u šta ćemo uložiti ta prva dva miliona. Taj novac bit će utrošen za izradu projekta i projektne dokumentacije, izgradnju pristupnog puta, ograđivanje lokacije, priključak komunalnih usluga…”, ističe Galijašević.

Pored toga, on napominje da je vjerovatno najbitnije u cijeloj priči oko aerodroma činjenica da se i o regiji USK konačno počelo pričati kao o regiji gdje se planiraju investicije.

“Mi moramo znati da ovaj kanton 20 godina nije tretiran na način na koji je trebao biti tretiran. Mi smo sretni što se gradi koridor 5C, to je žila kucavica koja treba spojiti cijelu BiH sa ostatkom regije, pa i Evrope. Mi smo sretni što se od Sarajeva pokušava napraviti istinska metropola. Isto tako i od Zenice, Tuzle, Mostara. No, ni mi ne možemo više šutjeti: ako će građani ovog kantona i Grada Bihaća vraćati kredite za koridor 5C, a hoće, pa hajdemo onda svi vraćati kredit i za brzu cestu prema Bihaću. Hajdemo svi vraćati kredit i za aerodrom u Bihaću, hajdemo svi vraćati kredit i za put Bihać-Bosanska Krupa, hajdemo svi raditi na projektu puta Bihać-Cazin i vraćati taj kredit. Ova dva grada zajedno imaju 140 hiljada stanovnika i kada bismo ih sa adekvatnom putnom komunikacijom povezali tako da put traje 15 minuta, zamislite kakva bi to bila poruka investitorima”, kaže Galijašević.

On kaže da Krajišnici nikog ne uvjetuju, ali da jednostavno imaju potrebu da kažu ovakve stvari, napominjući da je kroz razgovore, prije svega sa gosp. Izetbegovićem, usaglašeno da se u Krajini mora desiti nešto značajno.

“Bez kapitalnih infrastrukturnih projekata u Unsko-sanskom kantonu teško da može doći do napretka”, ističe gradonačelnik Bihaća.

Obnova bolnice “Dr. Irfan Ljubijankić”: Nedostaje 1 milion KM

Za kraj, Galijaševića smo upitali i za radove na sanaciji bolnice “Dr. Irfan Ljubijankić” u Bihaću koja je jednim dijelom izgorjela u požaru. Prije nekoliko dana, on je izjavio da je nezadovoljan dinamikom radova.

“Naravno da smo nezadovoljni. Grad Bihać je sa svojim partnerima izdvojio 468 hiljada maraka i to ulažemo u sanaciju operacionih sala. Fali još jedan milion KM da bi se te sale stavile u funkciju. Fino je to što se radi novi ulaz u bolnicu, ali građani moraju znati da mi danas skoro nemamo operacionih sala. I treba pronaći mogućnosti za finansiranje toga”, kaže Galijašević.

On ističe da je budžet USK 180 miliona, dok je Fond zdravstvenog osiguranja preko 70 miliona.

“To je 250 miliona. Šta je tek sa budžetima općina u USK, jer to je bolnica svih građana, a ne samo građana Bihaća. I ne možemo pronaći milion maraka za sanaciju bolnice. Da ne spominjem druge nivoe vlasti, Vladu FBiH, itd. Mi nismo zadovoljni s tim i to građani moraju znati. Jer, ljudi idu u bolnicu i vide stanje. Taj milion KM se mora naći i to se više ne smije dovoditi pod znak pitanja”, završava Galijašević.

KOMENTARI:
Loading...