Kada ste stupili na dužnost direktora u Zavodu zdravstvenog osiguranja Unsko-sanskog kantona?

Ja sam imenovan za vršitelja dužnosti 20 aprila 2015 godine, nakon toga bila je procedura od tri mjeseca nakon čega sam imenovan za direktora ustanove 30 jula iste godine.

Jeste li tada imali saznanja o onome što se odvija u i oko ZZO ?

Mislite na ove propuste sa esencijalnom listom lijekova…

Da, i to svakako ?

Pa gledajte, to sam u više navrata govorio, nisam imao prestavu na šta sve mogu naići u okviru obnašanja funkcije direktora Zavoda zdravstvenog osiguranja. Kada sam išao da branim izvještaj iz 2014 godine, koje je bio od moga prethodnika, tad su me Vlada i ministri upozorili na stavku probijanja liste esencijalnih lijekova…

Koliko je bilo probijanje?

Ukupno 2 miliona konvertibilnih maraka. Kada su mi iz službe računovodstva dostavili šestomjesečni presjek situacije u Zavodu, vidio sam da je stavka esencijalne liste lijekova probijena za 700.000 KM. Kao neko ko želi da vodi ustanovu, a cilj mi je da građani imaju kvalitetnu zdravstvenu zaštitu i da se na svaki mogući način borim da to imaju, počev od smanjivanja redova čekanja u Zdravstvenim ustanovama, regulisanja svih oblasti, tako sam želio i kod ovoga. Dobijao sam konstantno pritužbe od građana da nema zelenih recepatata, da ne mogu dobi lijek, a pozovem ponovo svoje iz službe i pitam ih koliko su distribuirali recepata Domovima zdravlja za ovu godinu, kažu toliko i toliko, pa zašto ih nema, kažu da ne znaju.

I tako se došlo do toga da se napravi kontrola?

Jednostavno, morali smo vidjeti šta je razlog probijanja esencijalne liste, to je ključna stavka. Moram naglasiti da sam ja ljekar, do sada Zavodom nisu upravljali ljudi moje struke, pa su mi mnoge stvari prijamčivije od mojih prethodnika ekonomske ili pravne struke. Tražio sam od svoje službe, da li je ikad vršena kontrola recepata koje dođu iz apoteka. Rekli su mi da su samo fakture kontrolisali a recepti su ostajali u kesi i nikad nisu brojani. Tražio sam da ih donesu da provjerimo. Kod prve dvije apoteke uočili smo određene nedostatke. Zaustavili smo se tu i shvatili smo da trebamo formirati komisije, jedna koja će izvršiti uviđaj u Domovima zdravlja, evidenciju dolaska pacijenta u službu porodične medicine, upisivanje lijeka u karton i samim time dalja distribucija lijeka. Druga komisija koja će biti u Zavodu zdravstvenog osiguranja, koja će vršiti prebrojavanje recepata i vršiti usporedbu broja sa brojem na fakturi, a onda i pojedinačnog lijeka i upisa na fakturi. To je bila jedna opsežna kontrola koja je iziskivala određeni period. Dobili smo tako presjek svake apoteke i dobili smo tu kategorizacije. Prvi su oni sa značajnim tehničkim nepravilnostima kod kojih smo uvidjeli da zaista postoje veliki propusti u odnosu na Federalni pravilnik. A druga kategorija su bile apoteke koje su imale manje tehničke nepravilnosti.

Ove koje su imale značajnije nepravilnosti bile su podvrgnute još detaljnijoj analizi. Rezultat svega toga je da su komisije napravile izvještaj kojeg smo prezentovali Upravnom odboru.

Upravni odbor ZZO je zasjedao i donio odluke po kojima sam ja kao direktor zavoda zadužen da djelujem.

Jedna od odluka je bila suspenzija ljekara kod kojih su nađene nepravilnosti kod izdavanja recepata?

Da, jedna od odluka je bila da se sankcionišu ljekari koji su činili propust sa receptima, a druga odluka je bila sankcionisanje apoteka kod kojih su pronađeni propusti sa radom kod Esencijalne liste lijekova. Naravno, ZZO ima pravo, kao ugovorni organ postupiti u skladu sa onim što smo potpisali kako sa Zdravstvenim ustanovama tako i sa apotekama. Ovo ističem jer sad izvlače iz konteksta da mi nad nekome vršimo mobing ili im zabranjujemo raditi. Ne. Mi nemamo nikakvog odnosa sa ljekarom, ali možemo zahtjevati od Zdravstvene ustanove, jer u ugovorima piše da Zavod ima pravo na kontrolu i jednih i drugih, da ZZO ima pravo da raskine Ugovore sa drugom stranom ukoliko se nađu neki propusti koji su definisani, kao na primjer u radu sa receptima. Mi smo samo radili po tome. Ja nemam preferiranih, nemam izdvojenih, imam samo one koji su se sami izdvojili zato što su radili to što su radili.

Za koliko Apoteka je suspenziran Ugovor za esencijalne lijekove?

Radi se o grupaciji Europharm, Alagić, Krupa Farm i Gradskoj apoteci Sanski Most.

Jesu li to oni koji su kod sebe imali najviše nepravilnosti sa zelenim receptima?

Da, to su ti koji su imali značajnije tehničke nepravilnosti.

Znači suspenziran je Ugovor ali narednog mjeseca se raspisuje novi tender za 2016 godinu i hoće li one imati pravo da se prijave?

Javni poziv će veoma brzo da bude i biće dostupan svim subjektima koji imaju tu registrovanu djelatnost i jasno će se definisati da ko god bude ispunjavao uslove u javnom pozivu, naravno da će imati pravo da se prijavi i da dalje nastavi suradnju sa Zavodom zdravstvenog osiguranja USK.

Ovim aktivnostima, dakle, i po Odlukama vašeg Upravnog odbora, uspjeli ste da presječete manipulacije koje su se vršile sa zelenim receptima, odnosno distribucijom esencijalne liste lijekova? Postoji li scenarij po kojem bi se to moglo ponoviti?

Tako je. Mislim da je suština svega, pa i ovaj medijski prostor je zloupotrebljen nekim nebitnim stvarima a ključno se zaboravlja. Zapravo ključna stvar u svemu je da su to budžetska sredstva, naših građana, i da ta sredstva moraju biti i utrošena za naše građane. Esencijalna lista lijekova je 14 miliona konvertibilnih maraka i ja želim da ona ostane u tim okvirima te da naši pacijenti imaju dovoljan broj recepata. Ova kontrola koja se desila sad, i naše težnje da idemo na uvođenje elektronskih recepata za mene su pozitivno ubjeđenje da se probijanja više neće dešavati i da će naši građani imati dovoljno recepata, pa čak i da ćemo proširiti esencijalnu listu lijekova. Sva sredstva koja dobijemo na uštedama plasiraćemo u poboljšanje liste, napravićemo još listu B i dodati neke lijekove koje do sada nismo mogli omogućiti pacijentima.

Naša ecencijalna lista u kantonu je za oko 30 posto kraća od one recimo u Sarajevu?

Na žalost, lista je u okvirima koliko to dozvoljavaju budžeti kantonalnih Zavoda, Sarajevski kanton, njihov zavod, ima budžet od 365 miliona maraka, a mi 90 miliona. Mi ne možemo praviti identičnu listu.

Zbog svih aktivnosti koje su pokrenute, jeste li očekivali da će te biti pod pritiskom javnog mjenja i onih koji su oštećeni sa ovim kontrolama?

Ja sam očekivao da ZZO radi svoj posao za koji je nadležan. Mislim da bi bio više na udaru da od ovih stvari nismo ništa uradili konkretno, te da je na kraju iduće godine opet probijen budžet za esencijalnu listu za par miliona. Tada bi možda bio i na udaru istražnih organa. Ja sam legalista, svjestan sam da ovakvim radom i ja i moja porodica trpimo pritiske i mobing putem medija i društvenih mreža, ali ubjeđen sam da je ovo stvar za dobrobit sviju nas, na dobrobit građana, ZZO-o i naše države, da se ovakve stvari zaista moraju na vrijeme otkrivati i djelovati. Bojao bih se komentara na društvenim mrežama, medijskih udara i tako dalje, za tri-četiri godine kada neko drugi bude direktor Zavoda, a da malverzacije sa ljekovima nisu zaustavljene.

Za kraj, zašto Tužilaštvo USK još nije uključeno u ovaj slučaj sa pronevjerima zelenih recepata?

Vraćam se ponovo na zaključke UO ZZO, a oni su tražili od mene da sve ove stvari budu upućene nadležnim organima i to će biti urađeno.

KOMENTARI:
Loading...