Mašući rukom, uniformisani zaštitar usmjerava nas prema privatnoj cesti koja vodi do najnovijeg grada u Kraljevini Saudijskoj Arabiji.

The King Abdullah Economic City (KAEC) je jedan od četiri nova grada u kojeg vladar polaže svoje nade za budućnost, jednom kada ponestane nafte, piše BBC.

Sa mnoštvom dizalica, grad – možda ispravnije gradilište – nalazi se sat i po vožnje sjeverno od Jeddaha između Crvenog mora i pustinje. Prema porojekcijama, grad bi trebao da bude dom za dva miliona stanovnika.

Kako kaže Fahd Al-Rasheed, izvršni direktor kompanije koja radi na cijelom projektu, nova generacija Saudijaca očekuje da dobije grad koji će odgovarati savremenom načinu života na koji su navikli tokom studija u inostranstvu.

Metropola

“Radimo s 65% stanovništva ispod 30 godina života, a imamo skoro 200.000 Saudijaca koji studiraju u inostranstvu. Kada se oni vrate stvari će se neizbježno promijeniti”, kaže Al-Rashees

Na 70 kvadratnih kilometara, KAEC će biti metropola nešto veća od Washington DC-ja, sa cijenom od 100 milijardi dolara.

“Cilj nam je stvoriti jednu od najvećih svjetskih luka,” kaže Rayan Buhari, mladi menadžer u luci Kralj Abdullah.

“Ne takmičimo se s Jeddah islamskom lukom, ali želimo da preotmemo posao od luke Jebel Ali u Dubaiju. Razlog je u našem bržem, više automatiziranom istovaru i carinskom postupku.”

Kako kaže Buhari, kralj Abdullah je odlučio da uključi privatni sektor u ekonomski razvitak zemlje, odbacujući plemenska i regionalna suparništva u interesu stvaranja moderne poslovne ekonomije.

“Teret koji dođe u luku će ići direktno u grad preko novog mosta. U ovom trenutku puno proizvoda namijenjenog Rijadu se dostavlja u Dubai, ali to će se promijeniti. On će biti poslan ovdje, to je jeftinije i brže će biti isporučen po cijeloj Kraljevini”.

Brzina je sastavni dio vizije budućnosti KAEC-a. S Mekom i Medinom koje su brzim vozom povezani sa KAEC-om, očekuje se da će hodočasnici na proputovanju do mjesta u kojem je rođen i pokopan Poslanik Muhamed, posjetiti i novi velegrad.

“Haramain stanica će biti otvorena do kraja godine. To će promijeniti stvari na bolje što se nas tiče”, kaže Al-Rasheed.

Stanicu je dizajnirao britanski arhitekt Norman Foster, poznat po londonskom “Gherkin” neboderu i kupoli Reichstaga u Berlinu. Očekuje se da će smanjiti vrijeme putovanja iz Jeddaha za 30 minuta i dovesti više vjerskih tursita u grad.

Kako Jeddah postaje sve više opterećen brojem automobila u saobraćaju, KAEC će ograničiti emisije goriva tako što će omogućiti besplatno korištenje električnih automobila.

Iako KAEC gradi, i njima upravlja privatni sektor, te se nalazi na listi Saudijske berze (Tadawul), ekonomske stvarnosti u zaljevu zahtijevale su zajam od vlade zbog trenutnog pada cijena nafte i ekonomske krize, što je uzrokovalo da se plan izgradnje mijenja nekoliko puta.

“Mijenjali smo plan izgradnje već četiri puta”, potvrđuje voditelj strateškog planiranja Tareq Salaita, “Možda ćemo još morati da ga preispitujemo.”

Izgrađeno 15%

Izgradnja masivnog novog grada koji je u stanju na praktičan način potaknuti poduzetnost, završio je uobičajenim problemima u dobijanjima dozvole.

Vlada je stoga postavila Ekonomsko gradsko tijelo da nadzire sva četiri megagrada, i da se bavi izdavanjem svih licenci, građevinskih dozvola i odobrenja iz različitih ministarstava. Taj potez bi trebao da uštedi vrijeme i pomogne stotine kompanija koje rade na izgradnji KAEC-a.

Do sada je izgrađeno tek 15% grada – industrijska naselja, stambene četvrti i javni objekti trenutno su u izgradnji Devedeset kilometara ceste već se koristi, ali šta je sa pitanjem žena vozača? Za 20 godina, kada bi KAEC trebao da bude završen, hoće li biti žena za volanom?

Dania Beidas, koji živi i radi u gradu, smatra da bi za dva desetljeća to pitanje moglo da bude nevažno.

“Nadam se da ćemo na kraju moći da vozimo. No, s automobilima koji neće trebati vozača koji su u pripremi, možda to više neće biti ni važno.”

KOMENTARI:
Loading...