Iako je Mark Zuckerberg u aprilu pred kongresom obećao da neće prodavati podatke, New York Times je razotkrio da je Facebook pustio 150 kompanija pristup podacima korisnika.

150 velikih kompanija je imalo pristup podacima korisnika Facebooka bez da su korisnici o tome bilo šta znali. Među 150 kompanija su Spotify, Amazon i Netflix koji su imali potpuni pristup privatnim porukama miliona korisnika te su ih mogli brisati, pisati poruke njihovim prijateljima i upravljati konverzacijama, prenosi Klix.ba.

Facebook je također odobrio Microsoftovoj tražilici “Bing” da ima pristup svim prijateljima korisnika Facebooka, čak i ako su oni zaključani. Amazon je mogao prikupljati informacije o korisnicima kroz profile njihovih prijatelja, a Yahoo je imao pristup svim objavama na Facebooku, bile one zaključane ili ne.

Sony, Microsoft i Amazon su mogli prikupljati e-mail adrese korisnika sa profila korisnika ali i preko njihovih prijatelja.

Ovo dokazuje da su se sve ove kompanije ponašale kao da su oni nastavak ove društvene mreže te kao da svi oni rade u jednom velikom timu. Facebook je u utorak negirao da je ijedna od ovih kompanija zloupotrebljavala informacije sa društvene mreže, ali se nisu oglasili o tome koliko su ustvari pristupa kompanije imale.

“Ljudi koje možda poznajete (People You May Know)” je opcija koja je na Facebooku već 10 godina, ali su se u vezi nje širile mnoge špekulacije. Ova opcija je u više navrata predlagala korisnicima ljude koji im sjede u blizini, članove porodice s kojima ne pričaju godinama i koji im nisu blizu ili ljude koji su ih zlostavljali ili napali.

Sve ovo je potreslo tvrdnje Facebooka da je privatnost korisnika u potpunosti sigurna. Ubrzo je ispitano 50 bivših zaposlenika Facebooka te je otkriveno 270 stranica internih dokumenata iz kompanije. Ispitane su i količine informacija koje Facebook dijeli sa partnerskim aplikacijama, te je otkriveno da Facebook ima ugovore sa 60 kompanija koje prave telefone, uključujući i Apple.

Apple korisnici su mogli pristupiti kontaktima i kalendaru drugih korisnika, čak i ako su oni blokirali i sakrili te opcije. Njima je također data opcija da sakriju činjenicu da čitaju i otvaraju tuđe informacije.

Facebook se tereti za mnoge propuste, a u jedan od najvećih se ubraja dijeljenje lokacije i vjere korisnika bez njihovog pristanka, a Zuckerberg je izgubio više od četvrtinu korisnika radi svih skandala koji su iskrsnuli u 2018. godini.