Prošlo je 4 mjeseca od kada je Facebook uveo opcije lajka koji se smije, koji je iznenađen, tužan, ljut i onog lajka koji predstavlja srce. Novi emotikoni su olakšali izražavanje na ovoj društvenoj mreži – naročito onih koji žele da jednim klikom pokažu bijes ili tugu. Po svemu sudeći, oni će u buduće olakšati pretragu na ovoj društvenoj mreži.

No, šta nam još govore ove Facebook novine? Njih nam tumači Max Wolf, inženjer kome je uža specijalnost softver. Da bi odgovorio na to pitanje, on je prikupio podatke sa zvaničnih Facebook strana medijskih kuća CNN, BBC, Fox i TMZ. Onda je napravio presjek postova u kojima dominira jedna vrsta lajka – npr. oni postovi ispod kojih je 95% korisnika izrazilo bijes, ili 85% ispod kojih se nalazi iznenađeni “wow” lajk.

Na osnovu toga, možem da zaključimo kako ljudi tačno reaguju na određenu vrstu priča. Na primjer: Fox vijesti imaju tendenciju da provociraju bijes više nego bilo šta drugo. Najpozitivnije lajkove dobijaju uspjesi sportskih timova, ali (zamislite) i politički kandidati. Naravno, očekivane pozitivne reakcije imaju priče koje u sebi sadrže prirodu, životinje, djecu poznatih kao i bilo kakve aktivnosti koje u sebi sadrže nekakakvu vrstu heroizma.

Ovi podaci su sve osim šokantni, ali su važni jer na osnovu njih vidimo način na koji Facebook samo od vrste lajkova pravi takozvani “informatički ekosistem”.

Kako je saopšteno iz Facebooka prošle sedmice, sajt je na osnovu različite vrste lajkova fokusiran ma sadržaj koji je “relevantan”, što je subjektivni termin koji se ostvaruje kroz klikove, komentare i deljenje postova. Ranije, kada je postojao samo običan lajk, Facebook je okrivljen da daje prednost dopadljivijim pričama u odnosu na ozbiljne, važne vijesti.

Facebook trenutno ne koristi ove podatke kada formira vaš news feed, ali kažu da u budućnosti planiraju da naprave algoritme na osnovu ovih podataka, uz pomoć kojih će učiniti lakšim dostupnost informacija koje bi vas zanimale. Naravno, sve na osnovu toga ispod kakvih postova ostavljate koju vrstu lajkova.

Imajući sve ovo u vidu, možda želja Facebooka da bez dislajk funkcije lakše dođemo do stvari koje nas zanimaju, nije baš tako besmislena.

KOMENTARI:
Loading...