Sve je počelo 1976. godine, kada je prvi motor s 5 cilindara ugrađen u drugu generaciju Audijevog modela 100 (C2).

U želji da tadašnji reprezentativni model 100 pomjere prema vrhu klase, u Audiju su odlučili da se 4-cilindarski motor mora zamijeniti s verzijom linijskog motora koja će imati 5 ili 6 cilindara. Na kraju je odlučeno da će se, zbog distribucije mase i ograničenog prostora, u Audi 100 ipak ugraditi motor s 5 cilindara.

Opremljen sistemom ubrizgavanja goriva, benzinski je motor iz 2,1-litre radne zapremine pri 5.700 obr/min nudio 136 konjskih snaga, a najveći obrtni moment (185 Nm) bio je raspoloživ pri 4.200 obr/min. Dvije godine poslije Audi je 5-cilindarski benzinac ponudio i u verziji s karburatorom. Motor je nudio 115 KS i 154 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Iste godine svjetsku je premijeru imao i dvolitarski 5-cilindarski atmosferski dizelski motor (70 KS i 123 Nm najvećeg obrtnog momenta) predviđen za ugradnju u Audi 100 (C2), a njegova turbodizelska verzija (87 KS i 172 Nm) stigla je 1984. godine i nudila se u Audiju 100 (C3).

Turbopunjač je s rednim 5-cilindarskim benzinskim motorom Audi premijerno ponudio 1979. godine u modelu 200 5T. Vozač je mogao računati na 170 KS i 265 Nm najvećeg obrtnog momenta. Ugradnjom međuhladnjaka snaga motora porasla je na 200 KS, a vrijednost najvećeg obrtnog momenta porasla je na 285 Nm. Motor je svoje mjesto pronašao u čuvenom Audijevom modelu quattro koji je premijerno predstavljen 1980. godine na Sajmu automobila u Ženevi. U specifikaciji za Audijev rally automobil grupe B motor je razvijao više od 360 KS i 450 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Audi Sport quattro (B2) predstavljen je 1983. godine na jesenjem Sajmu automobila u Frankfurtu. Pokretao ga je 2,1-litarski 5-cilindarski turbo-benzinski motor uz koji stižu i 4 ventila po cilindru, a sve zajedno bilo je dovoljno za 306 KS i 350 Nm najvećeg obrtnog momenta. Audi je napravio samo 214 cestovnih verzija spomenutog modela, što je bilo neophodno zbog potreba homologacije za nastupe u rallyju. Vrijedi spomenuti da je čuveni njemački rally vozač Walter Röhrl 1987. godine pobijedio na jedinstvenoj brdskoj trci Pikes Peak vozeći Audi Sport quattro S1 čiji je 2,1-litarski „turbo monstrum“ razvijao malo manje od 600 KS.

Prvo povećanje radne zapremine (sa 2,1 na 2,3 litre) desilo se 1984. godine, a izduvni sistem standardno je bio opremljen katalizatorom. Motor je razvijao 136 KS i 188 Nm najvećeg obrtnog momenta.

1988. godine uz 5-cilindarske benzince stiže viševentilska tehnologija, dvostruki katalizatori i tadašnja najmodernija dijagnostika. U modelu Audi 200 quattro 20V (C3) 2,2-litarska verzija motora raspolagala je sa 220 KS i 309 Nm najvećeg obrtnog momenta. U Audiju ne zapostavljaju trkanje na najvišem nivou, pa je 1989. godine za IMSA GTO seriju pripremljen Audi 90 quattro čiji je 5-cilindarski motor razvijao 720 KS i 720 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Iste je godine na ceste stigao Audi 100 TDI čiji je 5-cilindarski turbodizelski motor dobio direktno ubrizgavanje goriva. 2,5-litarska verzija izvorno je raspolagala sa 120 KS i 265 Nm najvećeg obrtnog momenta, a 1994. godine vrijednosti su povećane na 140 KS i 290 Nm.

1991. godine Audi predstavlja legendarni model S4 koji je pokretao 2,2-litarski 5-cilindarski turbo benzinski viševentilski redni motor sa 230 KS i 350 Nm najvećeg obrtnog momenta. 3 godine poslije na scenu stiže i jedinstveni Avant RS2 (B4) čiji motor iz iste konfiguracije razvija 315 KS i 410 Nm najvećeg obrtnog momenta.

2009. godine Audi publici predstavlja potpuno novi 2,5-litarski 5-cilindarski turbo-benzinski motor koji nudi 340 KS i premijerno se ugrađivao u model TT RS. Inžinjeri su njegovu snagu ubrzo podigli na 360 KS, a 3 godine poslije dodatno dorađen (i pojačan na 367 KS) motor nudio se u drugoj generaciji modela RS3 Sportback.

U svojoj posljednjoj iteraciji Audijev legendarni 5-cilindarski turbo-benzinski motor nudi 400 KS i 480 Nm najvećeg obrtnog momenta i ugrađen je u nedavno predstavljenim modelima TT RS Coupe i Roadster.

KOMENTARI:
Loading...