9.5 C
Bosanska Krupa
Srijeda, 30 Septembra, 2020

U Audiju obilježili 40 godina od predstavljanja 5-cilindarskog motora

- Oglas-

Sve je počelo 1976. godine, kada je prvi motor s 5 cilindara ugrađen u drugu generaciju Audijevog modela 100 (C2).

U želji da tadašnji reprezentativni model 100 pomjere prema vrhu klase, u Audiju su odlučili da se 4-cilindarski motor mora zamijeniti s verzijom linijskog motora koja će imati 5 ili 6 cilindara. Na kraju je odlučeno da će se, zbog distribucije mase i ograničenog prostora, u Audi 100 ipak ugraditi motor s 5 cilindara.

Opremljen sistemom ubrizgavanja goriva, benzinski je motor iz 2,1-litre radne zapremine pri 5.700 obr/min nudio 136 konjskih snaga, a najveći obrtni moment (185 Nm) bio je raspoloživ pri 4.200 obr/min. Dvije godine poslije Audi je 5-cilindarski benzinac ponudio i u verziji s karburatorom. Motor je nudio 115 KS i 154 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Iste godine svjetsku je premijeru imao i dvolitarski 5-cilindarski atmosferski dizelski motor (70 KS i 123 Nm najvećeg obrtnog momenta) predviđen za ugradnju u Audi 100 (C2), a njegova turbodizelska verzija (87 KS i 172 Nm) stigla je 1984. godine i nudila se u Audiju 100 (C3).

Turbopunjač je s rednim 5-cilindarskim benzinskim motorom Audi premijerno ponudio 1979. godine u modelu 200 5T. Vozač je mogao računati na 170 KS i 265 Nm najvećeg obrtnog momenta. Ugradnjom međuhladnjaka snaga motora porasla je na 200 KS, a vrijednost najvećeg obrtnog momenta porasla je na 285 Nm. Motor je svoje mjesto pronašao u čuvenom Audijevom modelu quattro koji je premijerno predstavljen 1980. godine na Sajmu automobila u Ženevi. U specifikaciji za Audijev rally automobil grupe B motor je razvijao više od 360 KS i 450 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Audi Sport quattro (B2) predstavljen je 1983. godine na jesenjem Sajmu automobila u Frankfurtu. Pokretao ga je 2,1-litarski 5-cilindarski turbo-benzinski motor uz koji stižu i 4 ventila po cilindru, a sve zajedno bilo je dovoljno za 306 KS i 350 Nm najvećeg obrtnog momenta. Audi je napravio samo 214 cestovnih verzija spomenutog modela, što je bilo neophodno zbog potreba homologacije za nastupe u rallyju. Vrijedi spomenuti da je čuveni njemački rally vozač Walter Röhrl 1987. godine pobijedio na jedinstvenoj brdskoj trci Pikes Peak vozeći Audi Sport quattro S1 čiji je 2,1-litarski „turbo monstrum“ razvijao malo manje od 600 KS.

Prvo povećanje radne zapremine (sa 2,1 na 2,3 litre) desilo se 1984. godine, a izduvni sistem standardno je bio opremljen katalizatorom. Motor je razvijao 136 KS i 188 Nm najvećeg obrtnog momenta.

1988. godine uz 5-cilindarske benzince stiže viševentilska tehnologija, dvostruki katalizatori i tadašnja najmodernija dijagnostika. U modelu Audi 200 quattro 20V (C3) 2,2-litarska verzija motora raspolagala je sa 220 KS i 309 Nm najvećeg obrtnog momenta. U Audiju ne zapostavljaju trkanje na najvišem nivou, pa je 1989. godine za IMSA GTO seriju pripremljen Audi 90 quattro čiji je 5-cilindarski motor razvijao 720 KS i 720 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Iste je godine na ceste stigao Audi 100 TDI čiji je 5-cilindarski turbodizelski motor dobio direktno ubrizgavanje goriva. 2,5-litarska verzija izvorno je raspolagala sa 120 KS i 265 Nm najvećeg obrtnog momenta, a 1994. godine vrijednosti su povećane na 140 KS i 290 Nm.

1991. godine Audi predstavlja legendarni model S4 koji je pokretao 2,2-litarski 5-cilindarski turbo benzinski viševentilski redni motor sa 230 KS i 350 Nm najvećeg obrtnog momenta. 3 godine poslije na scenu stiže i jedinstveni Avant RS2 (B4) čiji motor iz iste konfiguracije razvija 315 KS i 410 Nm najvećeg obrtnog momenta.

2009. godine Audi publici predstavlja potpuno novi 2,5-litarski 5-cilindarski turbo-benzinski motor koji nudi 340 KS i premijerno se ugrađivao u model TT RS. Inžinjeri su njegovu snagu ubrzo podigli na 360 KS, a 3 godine poslije dodatno dorađen (i pojačan na 367 KS) motor nudio se u drugoj generaciji modela RS3 Sportback.

U svojoj posljednjoj iteraciji Audijev legendarni 5-cilindarski turbo-benzinski motor nudi 400 KS i 480 Nm najvećeg obrtnog momenta i ugrađen je u nedavno predstavljenim modelima TT RS Coupe i Roadster.

Dodaj komentar:
- Oglas -

Najnovije

Ferrari napravio “Omologatu”, unikatni model za nepoznatog naručioca

Kompanija Ferrari je predstavila unikatni model pod nazivom Omologata, grand tourer koji pokreće V12 motor. Omologata je Ferrarijeva deseta unikatna V12 verzija u modernoj eri...

Volkswagen ulaže u električne automobile u Kini

Volkswagen je saopćio u ponedjeljak da zajedno s tri lokalna investitora planira uložiti oko 15...

Ferrari napravio “Omologatu”, unikatni model za nepoznatog naručioca

Kompanija Ferrari je predstavila unikatni model pod nazivom Omologata, grand tourer koji pokreće V12 motor. Omologata je Ferrarijeva deseta unikatna V12 verzija u modernoj eri...

Volkswagen ulaže u električne automobile u Kini

Volkswagen je saopćio u ponedjeljak da zajedno s tri lokalna investitora planira uložiti oko 15...

Povezani članci

Ferrari napravio “Omologatu”, unikatni model za nepoznatog naručioca

Kompanija Ferrari je predstavila unikatni model pod nazivom Omologata, grand tourer koji pokreće V12 motor. Omologata je Ferrarijeva deseta unikatna V12 verzija u modernoj eri...

Volkswagen ulaže u električne automobile u Kini

Volkswagen je saopćio u ponedjeljak da zajedno s tri lokalna investitora planira uložiti oko 15...

Ferrari napravio “Omologatu”, unikatni model za nepoznatog naručioca

Kompanija Ferrari je predstavila unikatni model pod nazivom Omologata, grand tourer koji pokreće V12 motor. Omologata je Ferrarijeva deseta unikatna V12 verzija u modernoj eri...

Volkswagen ulaže u električne automobile u Kini

Volkswagen je saopćio u ponedjeljak da zajedno s tri lokalna investitora planira uložiti oko 15...