Recreation Activity Vehicle puno je ime modela kojim je prije 23 godine Toyota, kao svojevrsni pionir, pokrenula lavinu sličnih automobila koje zovemo kompaktnim crossoverima. Taj model – RAV4 tokom naredne četiri generacije nametnuo se kao glavni kriterij svog segmenta, automobil čije je ime nezvanični sinonim za kvalitet, neuništivost, sigurnost i dugotrajnost.

I pored toga što je u međuvremenu uslijedila bujica sličnih automobila, spomen imena RAV4 i danas izaziva poštovanje. A zašto je to tako, vidjeli smo na našoj testnoj vožnji njegove najnovije verzije.

Utemeljena cijena 

Redizajnirano izdanje četvrte generacije odiše snagom, čvrstoćom i kvalitetom izrade, što modelu, uz upotrebu još boljih, kvalitetnijih i čvršćih detalja, ostavlja atribut automobilskog kulta. Isprva se može činiti da mu je cijena visoka s obzirom na to da je sve više konkurenata koji za isti novac nude i opremljenije automobile, ali je Toyotina logika jasna – nijedan od njih se ne zove RAV4, nijedan nije formirao segment koji je trenutno najpopularniji i nijedan ne dolazi od najvećeg proizvođača na svijetu, čiji su automobili mjerilo kvaliteta. Toliko o utemeljenosti cijene.

Ovaj naš testni RAV izgleda dosta bolje od prethodnika, a najveće zasluge za to pripadaju moćnom dizajnu prednjeg dijela i upečatljivim LED svjetlima na oba kraja vozila. U noćnoj vožnji, djeluje zastrašujuće dobro. Toyota nije od onih koji će se tako lako odlučiti na drastične izmjene ili unositi revoluciju u nešto što je davno označeno revolucijom.

Unutra, čovjek bi rekao da su promjene minimalne, ali ima ih. Uz neminovno visok kvalitet izrade i korištenih materijala, kabina djeluje luksuznije. Stječe se dojam da je sve što se dotakne, čvrsto kao granit i spremno na vječno iskorištavanje.

Kao i prije, glavna obilježja enterijera su jednostavnost i stroga elegancija, koja svojim elementima možda nikoga neće previše oduševiti, ali nikoga neće ni razočarati. U centru pažnje su dva ekrana, jedan na instrumentalnoj tabli, TFT od 4,2 inča za projekciju informacija putnog računara i podataka o vožnji, a drugi, centralni, osjetljiv na dodir, od sedam inča, pripada multimedijskom sistemu Toyota Touch1, koji nudi prikaz stražnje kamere u vrlo visokoj rezoluciji, navigacioni sistem i sve što se tiče postavki automobila i audiosistema.

Spomenimo još i električno otvaranje prtljažnika (na ključ, dugme ili komandu na kokpitu), grijanje prednjih sjedišta, ogromne pretince, prtljažnik od 547 litara i veoma udobna sportska sjedišta. Prostranost i komfor očekivano su na visokoj razini.

Sportski dojam

Na prvi pogled, čini se da ovoliki automobil za uvjerljiv nastup zahtijeva više od 143 konjske snage, ali moderni 2,0-litarski turbodizelski motor, razvijen u saradnji s BMW-om i uparen sa šestobrzinskim ručnim mjenjačem, iznenađuje svojim nastupom. Podatak da mu za sprint do 100 kilometara na sat treba 9,6 sekundi uz linearnu i uglađenu isporuku snage u svakom momentu, dovoljan je da se shvati o čemu se radi.

Na asfaltu ide odlično. Slobodno se može reći da ima sportski nastup, odličan rad ovjesa i pohvalno držanje podloge, bez narušavanja udobnosti. Uprkos tome što ima Dzsamodz pogon na prednje točkove, zadovoljava očekivanja i na lošim terenima, s tim što, ipak, ne treba pretjerivati i iskušavati ga u jarku punom vode.

RAV4 ostavio je, po običaju, odličan dojam. Svakako, bio bi još bolji da smo imali raspoložive dodatke, poput, recimo, panoramskog monitora sa četiri kamere, ali tada bi mu i cijena bila nepotrebno viša. Ovo je sasvim dovoljno za vjerovatno dosta dugo druženje s vlasnikom.

Lična karta

KAROSERIJA 

D/Š/V 4.605/1.845/1.705

Masa 1.535 kg

Prtljažnik 547 l

Gume 235/55 R18

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.995 ccm

Snaga 143 KS/4.000

Moment 320 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI 

Maks. brzina 195 km/h

Ubrzanje 0-100 9,6 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 5,4/4,3/5,7

OPREMA 

Serijska (Active): ABS, EBD, sistem pomoći pri naglom kočenju, VSC s kontrolom stabilnosti vozila s asistencijom upravljača, kontrola proklizavanja pogonskih točkova, integrirani sistem dinamične vožnje (za 4×4), sistem za zaštitu vrata od trzaja pri sudaru na prednjim sjedištima, zračni jastuci za vozača i suvozača s dvostrukim djelovanjem, bočni jastuci i zavjese, bočna ojačanja, isofix sistem, povlačenje papučica i upravljača pri sudaru, upravljač podesiv po visini i dubini, klima-uređaj, mp3 CD radio, USB, Aux, putni računar, utičnice od 12 V naprijed i natrag, dvojno dno prtljažnika, električno pokretanje svih prozora, djeljiva zadnja klupa, LED dnevna svjetla, sistem nadzora pritiska u gumama, električno-progresivni servoupravljač, pomoć pri uspinjanju uzbrdo, pomoć pri spuštanju nizbrdo, start/stop sistem…

Paket Executive: Grijana prednja sjedišta, električno otvaranje prtljažnika, detalji na konzoli i u vratima od brušene kože, tempomat, prednja svjetla za maglu, kamera za vožnju unatrag, brisači sa senzorom za kišu, ekran u boji osjetljiv na dodir od 7 inča, automatski dvozonski klima-uređaj, sportska sjedišta, elektrohromatsko unutrašnje ogledalo, automatski prilagodljivo osvjetjenje…

Dodatna oprema: Metalik boja i navigacioni sistem.

CIJENA

Osnovni benzinac (151 KS)

49.990 KM

Osnovni dizelaš (143 KS)

52.420 KM

Hibridna verzija  (197 KS)

63.560 KM

Testirani model

68.460 KM

Hibrid od 197 KS

U Bosni i Hercegovini dostupna je i hibridna verzija, u kojoj je RAV4 najjači ikada. Prvi Toyotin hibridni SUV ima 2,5-litarski benzinski motor koji, u kombinaciji s elektromotorima, ima snagu od čak 197 KS. Za pogon prednjih točkova brinu se oba ova motora, a stražnjih samo drugi elektromotor. Nudi ubrzanje od 8,3 sekunde, a prosječna potrošnja deklarisana mu je na 4,9 litara.

KOMENTARI:
Loading...