Škoda iz generacije u generaciju diskretno, ali sigurno podiže svoj imidž na viši nivo. Nakon nove Octavije, ali i ostalih modela koji su uz podmlađivanje postepeno podigli nivo kvaliteta, stigao je i najbolji model Škode. Superb je od svoje prve generacije na svojoj strani imao adut dobrog odnosa uloženog i dobivenog. Velika i komforna limuzina za razuman iznos novca lako je našla put do značajnog tržišnog udjela. U trećoj generaciji Superb ide korak dalje, usudili bismo se reći možda i prema premium modelima.

Još od prve generacije Superb zasniva svoju koncepciju na osnovu aktuelnog Volkswagen Passata, tačnije prvi Superb je ustvari najviše Passat s produženim međuosovinskim rastojanjem. U drugoj generaciji Superb dobija više vlastitog identiteta, te uz megaprostranu kabinu i prtljažnik s velikim otvorom lako nalazi put do brojnih porodica i poslovnih kupaca. Treći Superb je stigao kao logičan nastavak ove evolucije.

Uz zadržavanje osobina koje su ga i proslavile, Superb sada želi još veći komad tržišta i to tako što će se pokušati “izgurati” čak i neke premium starosjedioce, poput A6 ili E-Klase. Preambiciozno? Vjerovatno, ali zato Superb stiže dovoljno spreman da direktne rivale poput Mazde 6, pa čak i samog Passata, baci na koljena.

Dakle, šta su to u Škodi tako dobro napravili da imaju toliko razloga za samopouzdanje. Prvi put Superb je dizajnerski dorečen i dovršen. Za razliku od prethodnika, ovdje nema neskladnih detalja, poput stop svjetala, nego je Superb sada oličenje ozbiljne i velike limuzine. Oštre linije, prepoznatljivi oštri “lomovi” na bokovima i poklopcu motora dodatno su istaknuti svjetlima. I prednja i zadnja svjetla uz LED tehnologiju izgledaju odlično i moderno, te su jedan od glavnih razloga, uz samu širinu automobila, zašto Superb izgleda dominantno na cesti. Ukratko, bez puno ekspreimentisanja Škoda je u manirima najbolje njemačke škole dizajna napravila Superb koji odlično izgleda i koji će još dugo tako izgledati jer jednostavno nema nepotrebnih detalja i dizajnerskih eksperimenata.

Drugi korak bio je kvalitet. Iako ga nije manjkalo u prethodnoj generaciji, novi Superb je morao biti još kvalitetniji i ugodniji. Zaista to i jeste. Nemojte da vas zavara uređenje unutrašnjosti koje je u suštini idejno preuzeto iz Octavije. Sve obloge i površine su mekane na dodir, dobro sastavljene i stvaraju ugodan osjećaj. Ambijentalno osvjetljenje je poseban detalj koji čini kabinu “toplijom” i ugodnijom, a multimedijalni uređaj Bolero s velikim ekranom osjetljivim na dodir upotpunjuje sliku savremenog i “povezivog” automobila.

Sviđa nam se: ponuda prostora, veliki prtljažnik, kvalitet izrade i materijala, vanjski dizajn…

Naravno, nikada nije sve idealno. Tako nam nije jasno zašto u Škodi insistiraju na sjedištima čije su dimenzije “knap”. Ne možete se žaliti da su premala, ali za auto sa ovolikom karoserijom i tolikim prostorom unutra izgledaju jednostavno kao da su “posuđena” iz dva broja manjeg automobila. To se pogotovo odnosi na donji dio zadnjih sjedišta, koji bi definitivno trebao biti duži, čime bi i duže sjedenje bilo još ugodnije. Jasno, kako se moglo i očekivati, sjedišta su prilično tvrda, nisu neudobna, ali mogu i trebaju biti dosta ugodnija.

Rekorder prostora i praktičnosti

Superb ipak i ovaj put najviše oduševljava prostranošću. Impresivno je vidjeti na djelu potpunu modularnost MQB platforme, pa su dodatni centimetri u širini i međuosovinskom razmaku od Superba i ovaj put napravili rekordera prostranosti, kako u klasi, tako i van nje. Da budemo precizni, sa 157 mm prostora za noge na zadnjim sjedištima Superb je dvostruko prostraniji od najprostranijeg konkurenta u klasi.

Približno uporediva konkurencija za Škodu Superb 2,0 TDI 4×4 Style (bez doplata) – 58.736 KM:

KIA Optima 1,7 CRDi TX (136 KS) – 59.990 KM
Mazda 6 CD150 Attraction AWD (150 KS) – 66.900 KM
Peugeot 508 2,0 Blue HDi Allure (150 KS) – 53.969 KM
Volkswagen Passat 2,0 TDI 4Motion Comfortline (150 KS) – 54.489 KM

(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)

Raskošan životni prostor u kabini upotpunjen je i brojnim pretincima koji su također izdašnih dimenzija. Sa Superbom možete imati najveći smartphone koji se nudi na tržištu, ili piti vodu iz najveće flaše koju ste mogli naći jer ćete unutra za sve to naći idealan pretinac.

Škoda je davno otkrila prednosti velikih petih vrata, pa iako izgleda kao klasična trovolumenska limuzina, i Superb je ipak “hatchback” kao Octavia ili Rapid. Otvaranje ogromne površine zadnjeg stakla i poklopca prtljažnika ostavlja bez teksta. Superb je bez pogovora rekorder sa 625 litra zapremine u prtljažniku. To je za čak 30 litara više nego u prethodniku, a uz veliki otvor i dodatne pretince, kukice, ali i rasvjetu koju je moguće odvojiti i koristiti kao prenosivu lampu, jasno je da će u Superb jednostavno stati sve što zamislite ponijeti sa sobom.

Snažan dizelaš i efikasan pogon za odličnu mjeru

Na našem tržištu Superb je zvanično ponuđen sa izborom jednog benzinskog i jednog dizelskog motora, s tim da je dizelaš ponuđen u dvije verzije, sa 150 i 190 KS. Na ostalim tržištima izbor je osjetno bogatiji, sa pet benzinaca i tri dizelaša, ali moramo priznati da će i ove tri opcije zadovoljiti većinu, ako ne i sve kupce Superba.

Mi smo isprobali 2,0 TDI sa 150 KS koji je uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i 4×4 pogonom na sve točkove. Za zimske dane to se činilo savršenim izborom.

Dvolitarski dizelaš ni ovdje nije oduševio svojom uglađenošću. Prilično je bučan i grub, što se pogotovo primjećuje kada ste pored automobila. Srećom, Superb ima odličnu zvučnu izolaciju, pa je unutra nivo buke sasvim podnošljiv. Također, nismo se uspjeli približiti fabričkim obećanjima o potrošnji goriva, ali to možemo pripisati i hladnom vremenu i činjenici da je kod nas stigao “nerazrađen” sa tek nekoliko kilometara na “satu”.

Ne sviđa nam se: grub rad dizelskog motora, relativno mala i tvrda sjedišta, zamagljivanje prednjih svjetala…

Ono što ga čini odličnim izborom za 1,6 tona tešku limuzinu je 340 Nm okretnog momenta, pa je vožnja vrlo elastična i ugodna. Nije sportski auto, niti to želi biti, ali sa 9 sekundi do 100 km/h i odličnim međuubrzanjima bit će dovoljan za sve potrebe. Verziju sa 190 KS poželjet će tek oni koji zaista dosta provode na autoputu i pri većim brzinama, kada ovom motoru počinje ponestajati daha.

U vožnji Superb prije svega želi biti ugodan, pa je dinamičnost u drugom planu. U oštrijim zavojima se ne naginje previše, ali na upravljaču nema baš previše osjećaja i povratnih informacija. Stoga se dinamična vožnja po zavojitoj cesti čini malo nepriličnom u Superbu, a mnogo više mu prija uglađeno krstarenje i glatko “peglanje” zavoja.

Uz pogon na sve točkove Superb uliva još više povjerenja, mada bismo voljeli da se raspodjela snage i momenta po osovinama vrši malo uglađenije jer ponekad prebacivanje snage na zadnje točkove djeluje prenaglo. Također, slično kao i na Passatu voljeli bismo da zadnji ovjes ne proizvodi tihe, ali primjetne zvukove prilikom prelaska preko kratkih poprečnih neravnina. Bojimo se da bi to bilo još i više izraženo da je testni auto bio opremljen većim naplacima od 17-inčnih.

U vrhu klase i cjenovnika

Brojna poboljšanja, kvalitetniji materijali, raskošne proporcije i bezbroj opcija od Superba su zaista napravili ozbiljan auto koji je drastično napredovao u odnosu na prethodnika. Mnogo više nego što se to može vidjeti na prvi pogled. Ipak, napredak dolazi i uz cijenu.

Iako ni prošli Superb nije bio jeftin auto, bio je definitivno jedan od best buy modela u klasi. Ipak, sa porastom kvaliteta novi Superb je poprilično “istopio” tu cjenovnu prednost. Istina i dalje je osjetno jeftiniji od skoro jednako velike Mazde 6, ali činjenica je da će uvijek svi pitati, kao što su i do sada pitali: “Je’l jeftiniji od Passata?”

Iako je znatno veći i prostraniji auto od Passata, činjenica je da Superb ne može pobjeći od njegove sjene, a ujedno ide i odgovor da nije jeftiniji. Uporediv Passat, sa sličnom opremom i doslovno istim motorom i pogonom jeftiniji je više od četiri hiljade maraka. U tom kontekstu aduti kojima Superb koketira sa višom klasom postaju presudni, baš kao i potrebe i namjena njegovom kupcu. Činjenica je da je Superb i u prošloj generaciji bio češći, pa vjerovatno i bolji izbor za poslovnu limuzinu, a u ovoj generaciji očito nastoji da se dodatno profiliše u tom smjeru, dok će ulogu porodičnog modela s razlogom i dalje imati primarno Octavia.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Superb 2,0 TDI 4×4 Style
Cijena osnovnog modela – Superb 1,8 TSI Ambition: 47,783 KM
Cijena osnovnog dizelskog modela – Superb 2,0 TDI Ambition: 49.446 KM
Cijena testnog modela: 63.659 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, “common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 340 Nm od 1.750 do 3.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove, Haldex kvačilo, 6-stepeni ručni mjenjač, felge 7,0J x 17, gume dimenzija 215/55 R17 (Sava Eskimo HP).

Šasija: Prednji ovjes – McPherson s donjim trokutastim ramenima i stabilizatorom, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Zadnji ovjes – multilink sa uzdužnim i poprečnim ramenima i stabilizatorom, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektromehanički servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,0 s. Maksimalna brzina – 215 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 8,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 4,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 119 g/km (Euro 6).

Dimenzije: Dužina – 4.861 mm, širina – 1.864 mm, visina – 1.468 mm. Međuosovinski razmak – 2.841 mm. Zapremina prtljažnika od 625 do 1.126 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila – 1.605 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.235 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 66 litara.

Serijska oprema testnog automobila: “DRIVING MODE SELECT” – izbor načina vožnje, “EASY OPEN” držač za napitke između prednjih sjedišta, “FRONT ASSIST” – radarski sistem, “LIGHT ASSISTANT”, “MAXI DOT” ekran, treće stop LED svjetlo i zadnja LED svjetla, akustična pomoć pri parkiranju sprijeda, aluminijski naplaci “STRATOS” 7Jx17″, Apple connectivity, bočni džepovi na prednjim sjedištima, CLIMATRONIC klima uređaj, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, ESC + ABS + MSR + ASR + EDS + HBA + DSR, električno podesivo sjedište vozača s memorijom, električna parkirna kočnica, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, infotainment radio uređaj “Bolero” s 8 zvučnika, jumbo-box pretinac u prednjem naslonu, hromirana rešetka hladnjaka i okvir, hromirane unutrašnje ručice vrata, LED paket vanjske rasvjete, mali kožni paket, naslon za ruke na zadnjoj klupi, osvjetljenje prostora za noge naprijed i nazad, osvjetljenje ručica vrata, prednja svjetla za maglu sa “CORNER” funkcijom, pretinac s pokrovom u prtljažniku, pretinci za kišobrane i kišobrani za vozača i suvozača, program mreža za prtljažnik, rezervni točak s čeličnim naplatkom, senzor za kišu, sigurnosna svjetla u prednjim vratima, sjedište vozača i suvozača podesivo po visini, sistem pričvrščivanja dječijeg sjedala, TPM – kontrola pritiska u gumama, tempomat i limitator brzine, unutrašnji retrovizor sa senzorom, upozorenje za nevezan pojas, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji vozila, zračne zavjese za glavu naprijed i nazad i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena vozača, zračni jastuk za vozača i zračni jastuk za suvozača, dekorativni umeci Style, mehaničke roletne na zadnjim bočnim staklima i na zadnjem vjetrobranu, kontrole za radio i telefon na upravljaču, komforna telefonija bez vanjske antene, grijana prednja sjedišta, električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika bez Virtual Pedal opcije, Smartlink, sistem za pranje prednjih svjetala.

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja, maxi dot ekran u boji u instrumentnoj tabli, Sunset paket, trozonski klima uređaj, Kessy – centralno zaključavanje bez ključa sa start/stop funkcijom, alarmom i SAFE sistemom, Bi-xenon prednja svjetla + AFS sa LED dnevnim svjetlima i dinamičkom kontrolom pri skretanju i sa integrisanim sistemom za pranje, Park Assist, radio Bolero sa Apple konekcijom, Mirror linkom i glasovnim upravljanjem,

Garancije: 4 godine ili 100.000 pređenih kilometara.

KOMENTARI:
Loading...