SEAT je sa Leonom posljednje generacije napravio odličan posao. Nakon tri godine provedene na tržištu s razlogom je postao jedan od omiljenih kompakta, a za to ima odlične argumente. Recept je bio sličan kao i prije, tehnologija Golfa u nešto dinamičnijem i privlačnijem “pakovanju”, s tim da je ovaj put Leon ne zaostaje kvalitetom kao prije. Provjerili smo kako Leon prati korak sa savremenim tehnologijama.Kada je tek predstavljen Leon treće generacije SEAT nije krio njegovu važnost. Taj auto je morao postati nosilac prodaje ove marke, čak ispred uvijek popularne Ibize, te uz pomoć redefinisanog Toleda postaviti neke nove temelje za ovu marku.

Iako ta misija još uvijek traje, jasno je da je cilj postignut. Leon nije bio nikada popularniji ali ni bolji. A da bi ostao svjež i privlačan SEATu ne nedostaje ideja kako da ga učini boljim i modernijim.

Sviđa nam se: bogata oprema, performanse motora, potrošnja, lakoća povezivanja i korištenja Connect sistema, upravljivost i ležanje…

Nije nikakva novost niti tajna da tržište automobila odavno i po našem ukusu možda i pretjerano nameće zahtjeve koji se sve više okreću tehnologiji infotainmenta i povezivosti sa ostalim uređajima korisnika, te da automobili bez ekrana osjetljivog na dodir i mogućnosti povezivanja sa pametnim telefonom postaju endemski primjerci.

SEAT nije želio da zaostaje, pa je za svoj najvažniji model ponudio vrlo privlačan i zanimljiv paket opreme Connect.

Poveziv, prilagodljiv i privlačan

Glavni povod zašto smo se družili opet sa Leonom upravo je paket Connect u čijem je središtu infotainment sistem koji nudi potpunu povezivost sa “pametnim” telefonima. Uz Connect paket Leon stiže i sa posebno atraktivnim antracitnim aluminijumskim felgama i još nekoliko posebnih detalja, ali naglasak je ipak na tehnologiji koja omogućava da i u automobilu uživate u svim mogućnostima koje nude pametni telefoni, naravno uz što manje ugrožavanja sigurnosti i odvraćanja pažnje od same vožnje.

Ne sviđa nam se: tvrda sjedišta, bučan zadnji ovjes, nepotpuna lista podržanih uređaja za Connect…

Cijeli sistem je prilično jednostavan i intuitivan. Povežete svoj “smartphone” USB kablom kroz ulaz na centralnoj konzoli i odaberete način povezivanja. SEAT-ov Connect sistem nudi MirrorLink povezivanje ali i potpuno povezivanje putem posebne SEAT aplikacije koja je razvijena za iOS i android uređaje. Uz jednostavno preuzimanje aplikacije načini povezivanja i razmjene sadržaja između vašeg pametnog telefona i Leona postaju potpune.

Od baznih funkcija kao što je dijeljenje imenika ili muzike, što i dalje možete ostvariti jednostavno i Bluetooth funkcijom, do naprednijih funkcija kao što je praćenje parametara vozila i motora, navigacije, dijeljenja fotografija i praktično svega što želite i možete raditi sa svojim telefonom. Iako su pametni telefoni ušli možda i preduboko u naše živote te su mnogi od nas stvorili ovisnost o njima i raznim aplikacijama, činjenica je da sistemi poput Connecta olakšavaju korištenje i prije svega čine ga sigurnijim i lakšim za vrijeme vožnje.

Jedina zamjerka ide na račun same baze uređaja sa kojima je Connect poveziv, pa još uvijek postoje telefoni za koje aplikacija i mogućnost povezivanja nisu podržani, s tim da se situacija doslovno iz dana u dan mjenja, te će vjerovatno u kratkom roku svi ili bar većina uređaja biti podržani u SEAT-ovom sistemu.

Dinamičan i svestran

Pored multimedijalnog uređaja koji ga definitivno čini poželjnijim i privlačnijim, Leon Connect je prepoznatljiv i nešto posebnijim izgledom. Odlični naplaci, nešto krući ovjes, ali i dobro uređena unutrašnjost sa zanimljivim plavim umecima na kokpitu i sjedištima čine Leon svježijim.

U vožnji i ovaj Leon je prepoznatljiv. Nešto dinamičniji i živahniji od Golfa, ali u suštini donosi poznat i dobar odnos dobre upravljivosti i udobnosti. Veći točkovi i gume nižeg profila čine ga za nijansu zabavnijim, ali i dalje je naglasak na tome da je ovo primarno razuman porodični kompakt. Za one koji više vole udobnost nego dinamičnu vožnju prilično tvrda sjedišta i nešto krući ovjes neće biti jedan od pluseva za ovakav Leon. Iako je vizuelno “sportski” uređen, ovaj Leon Connect stigao je uz poznati 1,6 TDI sa 110 KS koji je vrlo umjeren i razuman odabir. Razuman prije svega jer će za većinu kupaca ovaj motor biti idealna mjera zbog dobro raspoređenih 250 Nm okretnog momenta koji sasvim dobro nosi 1.350 kilograma tešku karoseriju. Odlična elastičnost i ugodna međuubrzanja čine vožnju vrlo opuštenom, a nedostatak snage može se primjetiti tek na višim brzinama ili pod većim opterećenjima. Naravno glavni argument za ovaj TDI je skromna potrošnja goriva koja se može kretati ispod 5 litara, iako smo mi u prosjeku trošili do 6,5 l/100 km, što je i dalje vrlo skromno i ugodno za kućni budžet.

Konkurentan i privlačan u cjenovniku

Proljeće je kao i uvijek sa sobom donijelo brojne akcije i promocije, a slično je i kod SEAT-a. Leon Connect nije model sa starta cjenovnika, tačnije više pripada vrhu ponude ovog modela, pa tako i ne spada u niskobudžetne odabire. Sa promotivnim popustom koji cijenu skida na 38 hiljada maraka ovako opremljen i pogonjen Leon vrlo je atraktivna ponuda.

Najveći adut Leona Connect svakako je njegova svestranost. Atraktivan izgled i dinamične vozne osobine privući će mlađe kupce, napredna multimedijalna tehnologija i povezivost privući će vjerovatno sve, dok će praktičnost kompaktne forme privući svaku prosječnu porodicu. Uz sve to ne treba zaboraviti da Leon sada defitnivno ne zaostaje za svojim bratskim modelima sa kojima dijeli platformu u VAG koncernu, te ima jednu od boljih unutrašnjosti, kako po kvaliteti izrade tako i po kvaliteti materijala. SEAT je definitivno napravio odličan posao sa Leonom, a uz ovakvo praćenje trendova ali i potreba tržišta sigurno će i ostati jedan od popularnijih izbora među kompaktima.
Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Leon 1,6 TDI Style Connect

Cijena osnovnog modela: 27.698 KM
Cijena osnovnog dizelskog modela: 32.506 KM
Cijena testnog modela (uz promotivni popust od 3.237 KM): 38.000 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 79,5 × 80,5 mm, radna zapremina 1.598 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 81 kW (110 KS) pri 3.250 – 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 250 Nm pri 1.500 – 3.000 okr/min, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda – common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač – MQ350-6F, aluminijske felge prečnika 17 inča sa gumama 225/45 R17.

Šasija: Prednji ovjes – McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes – torziona osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,5 s. Maksimalna brzina – 194 km/h. Potrošnja na testu – 6,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,8 l/100 km, kombinovano 4,1 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 103 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.263 mm. Širina – 1.816 mm. Visina – 1.459 mm. Međuosovinski razmak – 2.636 mm. Prtljažnik – 380 litara. Težina praznog vozila – 1.395 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.900 kg.

Serijska oprema: ESC + senzor pritiska u gumama, indikator za preporučeni stepen prijenosa, el. podizači prednjih prozora, ASR+ABS, putni računar, 3,5″ sa indikatorom vanjske temperature, električno podesivi vanjski retrovizori (grijani za Reference), 6 zračnih jastuka – (2 prednja, 2 bočna, 2 bočne zavjese), radio Media System Touch – Ekran osjetljiv na dodir, prednji nasloni za glavu sa WOKS sistemom, zvučno upozorenje za sigurnosni pojas, klima uređaj CLIMATIC, osvjetljenje prtljažnika i pretinca naprijed, mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača, centralno zaključavanje sa dva preklopiva ključa (integrisane 3 tipke), vozačevo sjedište podesivo po visini, 4 ISOFIX za dječija sjedišta (2 zadnja sjedišta), dvostruka halogen prednja svjetla + dnevna svjetla, zadnja sjedišta preklopiva (djeljiva za Reference), coming home funkcija, utičnica 12V i držač za čašu, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji karoserije, prednje svjetlo za čitanje, XDS + pomoć pri kretanju u brdu, komande na upravljaču, alu felge DESIGN 16″, premium unutrašnjost: putni računar sa kolor displejem, upravljač, ručice mjenjača i ručne kočnice presvučeni kožom, tempomat 3D prikazom i krom paketom, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, media system (displej u boji 5″,MP3/WMA,Touch screen, USB, SD kartica, Bluetooth, CD, Aux-in, 6 zvučnika), svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, pretinac ispod prednjih sjedišta, prednje i stražnje svjetlo za čitanje, naslon za ruku naprijed, STYLE unutrašnjost, mreža za odlaganje sa lijeve strane prtljažnika, bluetooth (povezivanje sa telefonom i audiouređajima), centralna konzola sa pretincem + držač za čašu + izvodi za ventilaciju kabine nazad, podesiva prednja sjedišta po visini…

Dodatna oprema na testnom automobilu: CONNECT paket – 17″ aluminijumske felge – atom sive, unutrašnjost u plavoj boji + Connect sjedišta sa plavim šavovima, lajsna na pragovima Connect, Mirror Link, plavi konac na šavovima upravljača, adaptivna full LED svjetla naprijed i nazad, Media System Plus sa 6,5-inčnim ekranom u boji osjetljivim na dodir, MP3, WMA, USB, SD CARD, CD, AUX-IN, BLUETOOTH, 8 zvučnika i glasovno upravljanje, 3,5-inčni ekran kod putnog računara, automatski dvozonski klima uređaj CLIMATRONIC, zadnji el. podizači prozora, vozačevo sjedište sa potporom za leđa, prednja svjetla za čitanje, osvjetljeni prostor kod nogu.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.

KOMENTARI:
Loading...