Svijet bez mobilnih uređaja i njihovih aplikacija postao je nezamisliv. Tačnije, prema istraživanjima, stanovnici u 21. stoljeću su priznali da bi se prije odvojili od televizijskog uređaja, slatkiša i mnogih drugih stvari nego od pametnih telefona.

Apple je 2016. godinu započeo informacijom da su njihovi kupci na Apple Storeu tokom božićnih praznika potrošili više od 1,1 milijardu dolara, uključujući i 144 miliona tokom Nove godine. Iako je Apple najviše profitirao od svega, može reći da je prije riječ o ljubavi prema mobilnim aplikacijama nego ljubavi prema Appleu. Analitička firma “App Annie” provela je svoje vrijeme u pregledavanju podataka iz Appleovih i Googleovih trgovina aplikacijama i u svom novom izvještaju baca svjetlo na neke ključne trendove.

Prema njihovom izvještaju, kupci u Android Google Play Storeu preuzeli su dvostruko više aplikacija od kupaca u Apple Store tokom 2015. godine. Velika preuzimanja s Google Playa pripisuju se zemljama u razvoju kakve su Brazil, Indija, Turska i Meksiko, koje čine gotovo polovinu od ukupnog preuzimanja u 2015. godini.
Facebook i njegove aplikacije

Kad se kombiniraju statistike od App Storea i Google Playa, u izvještaju se navodi da prve četiri aplikacije, koje imaju najviše preuzimanja, pripadaju Facebooku, a to su: WhatsApp, Facebook Messenger, Facebook i Instagram. Među top 10 preuzetih aplikacija nalaze se i one zapadnih kompanija (Skype, YouTube i Snapchat), te aplikacije kineskih developera (Clean Master, 360 Mobile Security i UC Browser).

Šta je s aktivnim korisnicima? Prema izvještaju, od svih aplikacija koje se nalaze u skupini top 10, aplikacije Facebooka broje daleko najveći broj aktivnih korisnika. Najbolje aplikacije korisnika iPhonea za 2015. godinu bile su Facebook, Facebook Messenger, YouTube, WhatsApp i Instagram, dok su korisnici Androida izabrali Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram i Clean Master.
Mobilne igrice kao unosan biznis

Kad se radi o mobilnim igricama, nije vam potrebna analitička kompanija da vas uvjeri kako te igre mogu donijeti veliku zaradu kompanijama, dovoljno je samo u trgovini aplikacijama pogledati top-listu zarada. Tačnije, 37 najprodavanijih iPhone-aplikacija u Velikoj Britaniji su igrice, dok na Google Playu samo jedna od 50 najprodavanijih aplikacija nije igrica.

Iz kompanije “App Annie” tvrde da su igrice činile čak 90 posto prihoda u 2015. godini kad je riječ o Google Playu, dok je za App Store prihod od igara iznosio 75 posto. U Kini, koja je jedno od važnijih tržišta za Apple, taj broj je iznosio 95 posto. Najprofitabilnije igrice u 2015. godini bile su Clash of Clans, Monster Strike, Puzzle & Dragons, Game of War–Fire Age i Candy Crush Saga.
Porast aplikacija za taksi, kupovinu i upoznavanja

Kompanija je u svom izvještaju stavila poseban fokus na aplikacije za taksi, kupovinu i upoznavanja. Iako Uber-aplikacija može biti prvo ime na Zapadu kad se radi o ovoj kategoriji, izvještaj ipak pokazuje da se on sad suočava s jakim lokalnim konkurencijama u svijetu, naprimjer 99Taxis u Brazilu, Old Cabs u Indiji ili Didi Dache u Kini. U Kini, Meksiku, Brazilu i Indiji više od 20 posto korisnika pametnih telefona aktivno koriste jednu od ovih aplikacija, dok je taj procent u SAD-u manji od deset posto.

Preuzimanje aplikacija za kupovinu posljednjih godina također doživljava veliki procvat. Trenutno najveći broj korisnika ima Amazon, dok se u izvještaju za SAD i Veliku Britaniju navode aplikacije Wish i Geek. Ove dvije aplikacije su prvenstveno online-trgovine, dok su Amazon i mnoge druge aplikacije zasnovane na postojećim trgovinama koje su kasnije ponudile i svoje online-aplikacije za kupovinu. Trend ovakvih aplikacija hvata i Indija, gdje šest od deset najpopularnijih aplikacija za kupovinu zauzimaju aplikacije koje prvenstveno imaju online-trgovinu.

U međuvremenu, aplikacije za upoznavanje nisu postale popularne tek u 2015. godini; one su oduvijek bilježile velike profite.
Kad se kombiniraju podaci od Google Playa i App Storea iz 2015. godine, na vrhu aplikacija po ostvarenim prihodima, koje ne spadaju u grupu mobilnih igara, pomalo iznenađujuće, nalazi se aplikacija Spotify. Ova aplikacija je zasnovana na kupovini mjesečnih pretplata za uslugu muzičkih streaming-servisa. Ono što je također zanimljivo jeste da gotovo svi prihodi u potpunosti dolaze iz App Storea.

U izvještaju se navodi da su prihodi aplikacija za muzičke servise na Google Playu i App Storeu povećani čak za 120 posto u 2015. godini. Zapadne zemlje najviše koriste aplikacije Spotify i Deezer, korisnici u Indiji najviše vjeruju aplikaciji Saavn, dok je u Kini najzastupljenija aplikacija QQ Music.

Streaming-radioaplikacija pod imenom Pandora, koja je i dalje dostupna samo u SAD-u, Australiji i na Novom Zelandu, bila je treća najprodavanija aplikacija (isključujući mobilne igre) u svijetu u 2015. godini.

Također, kad se pogleda grafikon App Storea za Veliku Britaniju, aplikacija Spotify je najprodavanija iPhone-aplikacija, pobijedivši Clash of Clans, Game of War i Candy Crush Saga.

Kako bi Apple profitirao od ove aplikacije, on uzima 30 posto svog udjela ako korisnici vrše pretplatu putem aplikacije. Spotify je na osnovu toga odredio i različite cijene: pretplatnici plaćaju 12,99 funti mjesečnu pretplatu ako koriste iOS-aplikaciju, dok pretplatnici koji se prijavljuju putem interneta plaćaju 9,99 funti mjesečne pretplate.

Danas je gotovo nezamislivo pronaći kategoriju koja ne broji desetke aplikacija na Play Storeu ili App Storeu (zdravstvo, edukacija, mobilne igre, upoznavanja, muzički servisi itd.). Jedno je sigurno, bilo da se radi o igricama, muzičkim servisima, kupovini ili društvenim mrežama, aplikacije donose enormne prihode kompanijama.

KOMENTARI:
Loading...