Škoda Fabia 3 je stigla u BiH, a jedan od definitivno najpopularnijih automobila na domaćem tržištu tako je dobio i zvanični status polovnjaka. Fabia II je zasnovana na Volkswagenovoj A04 (PQ24) platformi, koju su koristili i Fabia Mk1, te prethodne generacije VW Pola i Seat Ibize.

Većina modela prodatih u BiH je pogonjena trocilindričnim 1.2 HTP benzincem sa 60, odnosno 70 KS. Popularniji od ostalih su i modeli sa motorizovanim trocilindričnim 1.4 TDI dizelašem. Sa redizajnom iz 2010. godine u ponudu su uvedeni novi 1.2 TSI benzinac sa 86 i 105 KS, te jači 1.4 TSI sa 180 „konja”, koji je isključivo rezervisan za sportsku RS verziju Fabije. Od te godine redefinisana je ponuda turbodizelaša, izbacivanjem iz ponude dotadašnjih 1.4 i 1.9 TDI jedinica (od 70 do 105 KS) i uvođenjem savremenijih 1.2 i 1.6 TDI agregata (od 75 do 105 KS).

Redizajn je u istoriju poslao i Aisinov klasični automatski mjenjač, kojeg je  zamijenio savremeni DSG, sa dvostrukim kvačilom i sedam brzina.

Na spisku potencijalno čestih kvarova kod Fabije stoje problemi sa elektronikom 1.2 TSI motora i greškama u radu turbopunjača. Kod nekih serija ovih motora je zabilježena i prekomjerna potrošnja ulja. U gradskim uslovima vožnje dizelaši imaju najviše problema sa začađavanjem EGR ventila. Benzinski motori starije konstrukcije su generalno trajni, ali ne i uzorno ekonomični. Životni vijek lančanog prenosa kod benzinaca je često kraći od fabrički obećanih 150.000 km. Među dizelašima 1.9 TDI i 1.6 TDI uživaju puno veće povjerenje od 1.2 i 1.4 TDI agregata. Svi odreda su ekonomični, ali ne i jednako dinamični. Sistem centralnog zaključavanja je često otkazivao poslušnost, a u život se vraćao resetovanjem upravljačke elektronike.

Zvučna izolacija kabine je skromna, što se posebno osjeti na višim brzinama, a većina plastike u enterijerima početnih modela je po mnogim vlasnicima Fabije pretvrda.

Vješanje je robusno, a najranjivije tačke su prigušujući gumeni dijelovi, koji se na lošim putevima poput naših brzo troše. Brže od ostalih dijelova kvare se i uporne spone, a kod dizelaša prednji ležajevi.

Mnogi vlasnici Fabije su imali problema sa nepreciznim sistemom podešavanja visine prednjih svjetala. Izdržljivim se nije pokazao ni plastični upravljač, koji se troši brže od očekivanja. Antikorozivna zaštita je na uzornom nivou.

PLUS

Ekonomični dizelaši, pouzdani benzinci, mali pad vrijednosti

MINUS

Kvalitet pojedinih dijelova u enterijeru, stabilnost, sitni elektronski kvarovi

Cijene polovnih Fabija u BiH

Model

Godište

Prosječna cijena

1.2 (60/70 KS)

2007.

7.500 KM

1.6 (105 KS)

2010.

10.500 KM

1.4 TDI (70/80 KS)

2008.

9.000 KM

1.6 TDI (105 KS)

2013.

16.000 KM

Kratak istorijat

2007. predstavljena druga generacija Fabije;
2009. Škoda predstavlja specijalnu seriju Fabije Monte Carlo;
2010. predstavljen redizajnirani model, u ponudu se uvodi 1.2 TSI benzinac, a povlači se 1.9 TDI dizelaš;
2012. proizvedena 3 milionita Fabia;
2014. predstavljena treća generacija.

KOMENTARI:
Loading...