“Tesla” ide iznad svojih granica. To je kompanija koja je do kraja prošle godine proizvodila samo jedan automobil u jednoj tvornici. Sad proizvodi dva automobila u jednoj fabrici. Koliko je ova informacija interesantna?

Prati se svaki “Teslin” pokret. Od uspona do padova. Gotovo svaki važniji medij na planeti, vjerni fanovi “Tesle”, njeni zaposlenici, radnici u Silikonskoj dolini, prate gotovo svaki korak koji se događa u toj kompaniji. Ako ovo zvuči kao noćna mora, ipak ne izgleda tako. “Tesla” trenutno troši nula dolara na oglašavanje.
Napravite zabavu, oni dođu

Ovo nije mahana. Ustvari, “Tesla” može generirati opći interes kad se radi o njihovim automobilima, jednostavno organizirajući zabave u Los Angelesu i to je ono što će učiniti ovog mjeseca, kad će predstaviti svoje najnovije vozilo, Model 3.

Tradicionalni proizvođači automobila zasigurno bi poslali teaser-fotografije ili organizirali konferenciju za javnost kako bi predstavili svoj novi automobil.

“Tesla” će svoj prototip Model 3 predstaviti izvan pozornice, a Elon Musk će imati ukupno 20 minuta za govor. Novinari diljem svijeta će biti prisutni; Twitter, Facebook i Snapchat će biti među glavnima, svaki blog i internetska stranica vezana za automobile će prenijeti fotografije njihovog prototipa. To neće biti tipično predstavljanje automobila – to će biti događaj.

Sa sigurnošću možemo tvrditi da će “Tesla” imati “astronomsku privilegiju”. Ono što sve ostale automobilske kompanije moraju učiniti, oni to ne trebaju. Ako želite znati zašto “Tesla” ima tržišnu kapitalizaciju koja je i dalje veća od 25 milijardi dolara, sve što morate učiniti jeste razgovor s vlasnikom.
Samo sretna utrka?

Svakako se možemo složiti da je ovo za “Teslu” možda samo sretna utrka, te će električni automobili vremenom “sazreti” i postati poput “normalnih” automobila.

Ali to će potrajati. Barem dok znamo da “Tesla” pravi više od jednog automobila u fabrici. Možemo pretpostaviti da ova kompanija zasigurno ima još dvije do pet godina da iskoristi slobodni medijski prostor, pod pretpostavkom da se ne ugroze njihove finansije. Elon Musk je nedavno izjavio da bi “Tesla” u budućnosti mogao povećati svoju reklamnu kampanju, ali nije ponudio nikakve konkretne planove.

Osim toga, potražnja za “Teslinim” automobilima trenutno nadmašuje sposobnost proizvođača da ih dostave. Nažalost, “Tesla” već ima uhodanu historiju neuspjeha kad se radi o dostavljanju automobila kupcima. Prošle godine kompanija je imala 35.000 isporuka, ali to ipak nije bilo dovoljno da zadovolji tržište.

Ono što Musk često spominje jeste da “Tesla” ne želi podstaći potražnju i to je jedan od razloga zašto ne daju veliku pažnju reklamiranju. Potražnja je, na kraju, proizvod oglašavanja, te, barem zasad, to “Tesli” nije potrebno.

Njihova “astronomska privilegija” zasigurno će potrajati, makar dok se njihov Model 3 dobro uklopi u proizvodnju u 2017. i 2018. godini. Vjerovatno će trajati i dok “Tesla” sebi ne pronađe konkurenciju ne za luksuz kupcima, nego za ljude koji na automobil žele potrošiti trideset do četrdeset hiljada dolara (očekuje se da će Model 3 koštati oko 35.000 dolara).

Masovno je tržište, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, teško. Svaki proizvođač automobila koji tamo posluje, osim nekoliko izuzetaka, prisutan je u većini segmenata i njihova su vozila solidna, čak i ako nisu 100 posto na električni pogon.

Kako god, u martu će ostatak automobilske industrije pomno pratiti “Teslin” Model 3 događaj, te po ko zna koji put odmahivati glavom i postavljati pitanje “Kako je to ‘Tesla’ učinio?”

KOMENTARI:
Loading...