Najnovija generacija Astre opravdano je nagrađena titulom Evropskog automobila 2016. godine. To joj vjerovatno neće pomoći da osvoji kupce koji razmišljaju o automobilima donje-srednje klase koji dolaze iz Mercedesa, BMW-a i Audija, ali svi ostali konkurenti (uključujući ljutog višedecenijskog konkurenta iz Wolfsburga) ovaj bi put na listi poželjnih mogli ostati iza Astre, jer Opel odavno nije imao bolji automobil.

I ptice na grani znaju koliko je Opelu i svim ostalim proizvođačima automobila važno (profitabilno) imati poželjan automobil u jednoj od najprodavanijih automobilskih klasa koja se, eto, još uvijek uspješno odupire evidentnoj invaziji crossover automobila. Davnim odustajanjem od slavnog imena Kadett, od prve do aktuelne generacije u Opelu su napravili (i prodali) više od 12 miliona Astri, što dovoljno govori koliko je Astra važan model za evropsku filijalu General Motorsa i koliko je bilo važno da njeno najnovije izdanje bude vrhunski proizvod donje-srednje klase aktuelne automobilske produkcije.

Ono što se na prvi pogled ne vidi na skladnoj dvovolumenskoj karoseriji, ali se u vožnji itekako osjeti, je uspješna “dijeta” kojoj je nova Astra podvrgnuta. Prvi zahtjevniji zavoji pokazali su da je manjak oko 120 kilograma s kojima se mučila prethodna generacija aktuelnu Astru učinio znatno upravljivijim i generalno dinamičnijim automobilom. Onda smo počeli razmišljati o Astri na kojoj će, prije ili poslije, biti i oznaka OPC (Opel Performance Center).

Kad se evidentna “vitkost”, solidno izbalansiran ovjes (makar bio i mekši od očekivanog), prilično precizan upravljač i 18-inčni točkovi dopune odlično dizajniranom karoserijom, na kojoj nema nepotrebnih detalja, uz činjenicu da putnici u ugodnoj i kvalitetno obloženoj unutrašnjosti (bez obzira na kompaktnije ukupne vanjske mjere) sada na raspolaganju imaju znatno više prostora u odnosu na ponudu u prethodnoj generaciji, onda je još jasnije zašto su evropski automobilski novinari u žestokoj konkurenciji baš Astru proglasili Evropskim automobilom godine.

Sviđa nam se: dizajn karoserije, prostrana kabina, nivo opreme, motor, mjenjač, ovjes…

U odnosu na prethodnu generaciju, aktuelna Astra nudi znatno praktičniju i ergonomičniju unutrašnjost, a dodatna četiri centimetra koja su na raspolaganju za noge i koljena putnika na zadnjim sjedištima rezultat su stanjivanja i smanjivanja prednjih sjedišta. Komfor i udobnost vozača i njegovog suvozača time nisu ugroženi. Uspješnu priču potpomogao je i tim vrhunskih ljekara ortopeda koji su dali svoj doprinos prilikom dizajniranja i konstruisanja prednjih (u konkretnom slučaju višestruko podesivih) sjedišta.

160622029.20_xlPored toga što (za ovu klasu automobila) sjede prilično udaljeni jedan od drugog, vozač i suvozač ispred sebe imaju moderan kokpit koji je napravljen od solidnih materijala. Ergonomija i preglednost su također mnogo bolji, jer su brojni tasteri koji su obilježili prethodnu generaciju nestali s centralne konzole zahvaljujući velikom ekranu osjetljivom na dodir. Za maksimalnu ocjenu Astra bi trebala imati još poneki pretinac za sitnice, a možda bi bilo bolje da je na nekim dijelovima kokpita malo manje sjajne “klavirske” plastike.

Ne sviđa nam se: cijena.

Astra ima i prostran prtljažnik. Nije doduše najveći u klasi, ali je u skladu s očekivanjima, a veliki otvor iza petih vrata čini ga optimalno iskoristivim. Za sve kojima treba veći prostor iza petih vrata, tu je i karavanska karoserijska verzija (Sport Tourer).

Osim uspješnog dizajna karoserije i putničke kabine novu Astru karakterišu visoki sigurnosni standardi i brojne inovacije koje su se, ne tako davno, nudile isključivo uz automobile iz više i visoke klase. Jedan od (opcionih) detalja koji će se vozačima mnogo dopasti su veoma efikasna “pametna” IntelliLux LED Matrix prednja svjetla. Sa svjetlima koja noć pretvaraju u dan lakše je objasniti kako je moguće da vozači LMP1 i LMP2 prototipa (koji su opremljeni sličnim svjetlima) u Le Mansu kroz mrkli mrak “lete” brzinama iznad 300 km/h. Tu je i cijeli niz različitih sistema za asistenciju koji vozaču olakšavaju život u različitim situacijama.

Astra se može dobiti sa nekoliko poznatih (turbo)benzinskih motora, ali što se tiče dizelskih opcija u Opelu za sada nude isključivo (mnogo hvaljenu) 1,6-litarsku četverocilindarsku turbodizelsku opciju uz koju se mogu dobiti tri različita nivoa snage (95, 110 i 136 KS). Od nedavno je u opciji i biturbo verzija spomenutog motora koji tada raspolaže sa 160 KS. Testni primjerak pokretala je verzija motora sa 136 KS i 320 Nm najvećeg obrtnog momenta koji, istina, nije baš nečujan, ali je veoma sposoban da se nosi s okruženjem, jer Astra od 0 do 100 km/h stiže nakon malo više od devet sekundi i bez posebne zadrške stigne do 205 km/h. Motor je ujedno i prilično skroman u prosječnoj potrošnji goriva.

Lakša, okretnija, udobnija, privlačnija i ekonomičnija, sada s uzornim i preciznim hodom ručice 6-stepenog mjenjača, Astra K bez sumnje ima sve potrebne adute koji su nužni za natprosječan tržišni uspjeh, a to nekako potvrđuje i spomenuta činjenica da je za novu Opelovu uzdanicu donje-srednje klase, prije svjetske premijere koja je održana na Sajmu automobila u Frankfurtu, u Rüsselsheim “na neviđeno” stiglo tridesetak hiljada narudžbi.

Pogled na cijenu testnog automobila, barem što se tiče prilika na našem tržištu, mogao bi navući teške crne oblake na vedro plavo nebo, ali ne treba zaboraviti da se solidno opremljena Astra može dobiti i za manje novca, uz odricanje od pojedinih detalja, koje neće mnogo pokvariti veoma lijepu sliku. Zaboravimo li na sve ostale koji u donjoj-srednjoj klasi imaju svoje adute, teniska loptica trenutno je u polju Volkswagena koji će za koju godinu s Golfom VIII nastaviti rat koji, čini se, nikada neće prestati.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Opel Astra K Innovation 1.6 CDTI
Cijena osnovnog modela – Astra Selection 1.4 (100 KS): 26.247 KM
Cijena osnovnog dizelskog modela – Astra Selection 1.6 CDTI (95 KS): 31.137 KM
Cijena testnog modela: 50.428 KM

Motor: dizelski, smješten naprijed, turbopunjač, “common-rail” ubrizgavanje, 4-taktni, DOHC, 16 ventila. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 100 kW – 136 KS od 3.500 do 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 320 Nm od 2.000 do 2.250 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 18 inča, gume 225/40 R18 92W (Bridgestone Turanza T001).

Šasija: Prednji ovjes – McPherson. Zadnji ovjes – polukruta osovina. Gasni amortizeri, spiralne opruge, stabilizatori. Električni progresivni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina – 205 km/h. Potrošnja na testu – od 4,2 do 5,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,5 l/100 km, kombinovano 3,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 48 l. Prosječna emisija CO2: 103 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.370 mm. Širina – 1.809 mm. Visina – 1.485 mm. Međuosovinski razmak – 2.662 mm. Prtljažnik – od 370 do 1.210 litara. Masa praznog vozila – 1.360 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.890 kg.

Serijska oprema na testnom automobilu: Paket pomoći vozaču 1 (indikator razmaka udaljenosti, automatsko kočenje pri malim brzinama radi izbjegavanja sudara, raspoznavanje saobraćajnih znakova, senzor i pokazivač za pomoć pri održavanju saobraćajne trake, senzor za prevenciju sudara), paket svjetala (osvijetljena ogledala u štitnicima za sunce, zadnja svjetla za čitanje s osvijetljenim prekidačima, unutrašnje ambijentalno osvjetljenje), „sight & light“ paket 1 (automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela, senzori za kišu, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem), zimski paket 2 (grijana prednja i zadnja sjedišta, grijanje upravljača, priključak za USB punjenje + 2 USB-a nazad), akustički paket (vjetrobransko staklo od PVB-a sa zvučnom izolacijom), atermičko vjetrobransko staklo, električni podizači prednjih i zadnjih prozora, električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori, kućišta retrovizora u boji karoserije, LED dnevna svjetla, hromirani detalji na karoseriji, zadnji spojler, prednja svjetla za maglu, vanjske ručke na vratima u boji karoserije, zaštita pragova s natpisom Opel, automatska kontrola prednjih svjetala, ukrasi u kabini visokog sjaja, preklopiv naslon zadnjeg sjedišta 40/60, automatski dvozonski klima-uređaj sa senzorom vlage, centralno daljinsko zaključavanje, džepovi na naslonima prednjih sjedišta, električni sistem brzog zagrijavanja, klizni nasloni za ruke, kožom presvučen trokraki multifunkcionalni upravljač, tempomat, sistem za praćenje pritiska u gumama, sportska prednja sjedišta, centralna konzola Flex Adapter, upravljač podesiv po visini i dubini, ventilacija zadnjeg dijela putničke kabine, isofix, bluetooth, premium audio-sistem sa 6 zvučnika, USB konektori, električna parkirna kočnica, ESP, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni i krovni zračni jastuci, kit za popravak gume…

Opciona oprema na testnom automobilu: boja Power crvena (587 KM), kožom obložena sjedišta Siena II, Jet crna (3.032 KM), ergonomska elektropokretana prednja sjedišta (906 KM), paket Inovacije: antena s više funkcija, IntelliLux LED Matrix aktivna prednja svjetla, multimedijalni sistem Intellilink RF900 Navi, unaprijeđeni instrumenti za prikaz informacija za vozača u više boja (3.032 KM), električno podešavanje vozačkog sjedišta u 6 smjerova: ventiliranje prednjih sjedišta, memorisanje podešavanja vozačkog sjedišta, električno podešavanje bočnih dijelova vozačkog sjedišta, masaža vozačkog sjedišta (3.716 KM), 18-inčne dvobojne aluminijske felge (782 KM).

Garancija: 2 godine bez ograničenja pređenih kilometara.

160622029.1_xl 160622029.27_xxl 160622029.7_xxl 160622029.6_xxl 160622029.5_xxl 160622029.2_xxl 160622029.4_xxl
KOMENTARI:
Loading...