Kada su sredinom osamdesetih godina prošloga stoljeća najbolji i najglasniji inžinjeri u BMW-u shvatili da najsnažniji i najbrži BMW tadašnje Serije 5 (E28) nudi njemačka tuning kompanija Alpina, odlučeno je da se ponuda “petice“ proširi modelom M5.

Prvi BMW M5 iz osamdesetih godina dvadesetog stoljeća bio je među prvim automobilima kojima je uspješno pokazano da se skoro pa trkaći inžinjering može efikasno instalirati u klasičnu formu karoserije automobila kojem je, prije “izvođenja magije“, primarna uloga bila da ugodno i udobno preveze putnike od tačke A do tačke B. Automobil je nakon svega zadržao visok nivo praktičnosti i ukupne udobnosti iza koje su se prikrivale izvanredne performanse kojima su se tih godina mogli pohvaliti samo istinski sportski automobili.

U slučaju BMW-a M5 recept je bio krajnje jednostavan: Uzeti najbolje mehaničke komponente sa polica i ugurati ih u komfornu klasičnu četverovratnu limuzinu. Tako je nastao jedan od prvih automobila koje i danas nazivaju “vuk u janjećoj koži“ ili “trkač u odijelu“. Kako god, BMW M5 bio je izvanredno uglađen i “kulturan“ automobil koji na prvi pogled nije pokazivao svoju divlju ćud.

BMW je svoju Seriju 5 (E28) premijerno predstavio 1982. godine. Kupcima je ponuđen trovolumenski oblik luksuzno opremljene karoserije s kojim se moglo dobiti nekoliko motornih opcija, a najsnažniju “peticu“ pokretao je 3,4-litarski redni 6-cilindarski benzinski motor sa 184 konjske snage. Prijenos snage na zadnju osovinu vršio se preko 4-stepenog automatskog mjenjača.

Kada su u tuning kompaniji Alpina na spomenutoj osnovici kupcima ponudili snažniju i bržu verziju, uslijedio je odgovor iz BMW-a. “Petica“ je 1985. godine dobila 3,5-litarski 6-cilindarski motor “posuđen“ iz sportskog modela M1 koji je razvijao 286 konjskih snaga, a uz dorađenu suspenziju i transmisiju stiže i prepoznatljiva oznaka M5 koje se BMW više nikada nije odrekao. Posljednji primjerci prvog BMW-a M5 (kojim je dokazano da vrhunski sportski automobil ne mora uvijek biti tijesan, grub i nepraktičan) kupcima su isporučeni 1988. godine.

Kupcima nije trebalo mnogo vremena da shvate da je revolucionarni M5 komforna i praktična limuzina koja ukupnim performansama bez problema parira automobilu kao što je bio Porsche 928 S. Ekskluzivitet modela M5 osigurala je činjenica da su u BMW-ovom M odjelu napravili samo 2.241 primjerak “dvostruke ličnosti“ koji se tih godina prodavao po cijeni za koju se čak moglo razmišljati i o pojedinim modelima Ferrarija.

160106073.2_mn 160106073.3_mn 160106073.4_mn 160106073.5_mn 160106073.6_mn 160106073.7_mn 160106073.8_xxl 160106073.9_xxl

KOMENTARI:
Loading...