Prirodni su čajevi dobri za nadoknadu tekućine i pozitivno utječu na organizam pri treningu. Utažuju žeđ, ubrzavaju metabolizam i time pomažu pri mršavljenju, jačanju imuniteta i povećanju energije.

– Čajevi imaju višestruku ulogu – pospješuju aktivnost središnjeg živčanoga i dišnog sustava te metabolizam u svim stanicama. Najbolje ih je piti mlake jer ih organizam tako najbrže apsorbira – savjetuje dipl. ing. nutricionizma Sandra Marić Bulat.

Zeleni čaj sadrži veliku količinu teina, zbog čega je dobar stimulans kod treninga jer potiče potrošnju kalorija, ubrzava metabolizam, a i bogat je antioksidansima, kaže nutricionistica Ćosić.

– Zeleni čaj dokazano povećava psihofizičku energiju, za što su najviše odgovorni polifenoli, što znači da ima energetsku funkciju neovisno o količini kofeina  – kaže nutricionistica Marić Bulat i dodaje da osim što daje energiju, čisti tijelo od toksina i sprečava neugodan miris znoja.

– Bijeli čaj je podvrsta zelenih čajeva i ima identična djelovanja, ali zbog veće antioksidantivne koncentracije najviša važnost pridodaje se jačanju imuniteta. Kao i zeleni čaj, dobro ga je piti nakon intezivnih treninga ili natjecanja – kaže Marić Bulat.

Preporučuju se piti nakon treninga jer potiču oporavak organizma i mišića, objašnjava Ćosić.

A za bolje izgaranje masti i poboljšane sposobnosti, prije treninga pije se crni čaj.

– Kofein kod sportaša djeluje kao sredstvo za poboljšanje sposobnosti. U šalici od 200 ml crnog čaja ima oko 40 mg kofeina. U usporedbi s kavom ima ga manje, ali se otpušta sporije pa mu je učinak dulji. Upravo taj alkaloid stimulativno djeluje na sportašev organizam, širi krvne žile, pospješuje rad srca te se uočava povećanje kapaciteta pluća i optoka krvi u organizmu. Sportaši bi ga trebali koristiti ciklički, ali pažljivo i planirano jer djeluje i kao jak diuretik. Poželjno bi bilo piti oko litre prije treninga jer bi se tako više izgarale masti, dok bi glikogen, glukoza i aminokiseline ostale pošteđene – kaže Sandra Marić Bulat.

Dobar stimulans prije i za vrijeme treninga je i oolong čaj.

Oolong čaj naziva se “aromatičnim ubojicom masnoća”. Dobar je za sportaše jer poboljšava topljenje masnoće za 12 posto, povećava razinu energije za 10 posto i potrošnju kalorija za tri do četiri posto. Snižava masnoće u krvi, a idealan je u fazama skidanja potkožnog masnog tkiva jer potiče mršavljenje te olakšava psihofizički stres na organizam, savjetuje Marić Bulat.

Slično je sa žutim čajem koji pomaže pri izgaranju masnoća te regulira izlučivanje štetnih tvari, kaže nutricionistica Ćosić.

Za bolji san kod sportaša ili sve ljudi koji treniraju u kasnim večernjim satima, tu je roiboos čaj koji ima umirujuće djelovanje, sadrži magnezij i željezo, napominje Marić Bulat i dodaje da se može piti hladan.

Rooibos čaj sadrži velike količine vitamina i minerala što pogoduje jačanju imuniteta i povećanju energije pa je pogodan za korištenje nakon treninga za povratak energije, dodaje Ćosić.

A baldrijanov korijen, stolisnik, metvica, komorač, anis, kim, cvjetovi nevena, šipkova kora, listovi ružmarina i melise čine izvrsnu kombinaciju za opuštanje i spavanje, dodaje Marić Bulat.

– Čaj od kore bijele vrbe pak sadrži salicin koji se u organizmu pretvara u salicilnu kiselinu koja smanjuje bolove. Djeluje sporije od aspirina, ali ima dulji učinak pa se pije kod jakih upala mišića – otkriva Marić Bulat.

Superdetoks učinak

Zeleni čaj jedan je od najzastupljenijih polifenola u šalici zelenog čaja je EGCG (epigalo katehin 3-galat) sa snažnim antioksidativnim učinkom.

Napitak za bolji oporavak
 
Bijeli čaj čisti tijelo od toksina i snažan je diuretik. Pomaže smanjenju celulita. Umiruje te potiče brži oporavak nakon treninga i dobar san.
 
Idealan za više energije

Žuti čaj potiče metabolizam i povećava energiju, a sadrži minimalnu količinu teina zbog čega se može piti u većim količinama i navečer.

KOMENTARI:
Loading...